لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

شاید باورش سخت باشد اما دانشگاه های سراسری یا همان دانشگاه های دولتی هم مانند دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه ها بصورت بدون کنکور پذیرش دانشجو دارند.در رابطه به رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری داوطلب میتواند تنها بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به انتخاب رشته کند تا پس از بررسی و قبولی نهایی بصورت بدون کنکور وارد دانشگاه سراسری شود.

رشته ها و میزان پذیرش آنها بصورت دوره های روزانه یا نوبت دوم در زمان انتخاب رشته که دفترچه آن توسط سازمان سنجش منتشر میشود مشخص خواهد شد.در ادامه به نحوه و شرایط پذیرش در این رشته های بدون کنکور و برخی از این رشته ها اشاره خواهیم کرد.تا انتها با کنکور مشاور همراه باشید.

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

برای دریافت لیست کامل رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی دوره روزانه میتوانید با کلیک روی لینک های زیر دفترچه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دریافت کنید.

👈👈👈👈 دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ( روزانه ) پذیرش مهر ۱۴۰۱ 👉👉👉👉

رشته های بدون کنکور دولتی نوبت دوم

👈👈👈👈دفترچه رشته های بدون کنکور دولتی ( نوبت دوم ) پذیرش مهر ۱۴۰۱ 👉👉👉👉

در ادامه لیست برخی از دانشگاه هایی دولتی که بر اساس سوابق تحصیلی یا همان بدون کنکور دانشجو پذیرش میکنند اورده شده است.

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری در گروه علوم ریاضی و فنی

آمارریاضی و کاربرد ها
مهندسي معدنفيزيك
مهندسي مكانيزاسيون كشاورزيمهندسي مكانيك بيوسيستم
مهندسي مواد و متالورژيعلوم و مهندسي آب
رشته های بدون کنکور دانشگاه محقق اردبیلی

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری در گروه علوم تجربی

علوم و مهندسي باغبانيعلوم و مهندسي جنگل
زمين شناسيزيست شناسي گياهي
علوم و مهندسي خاكمهندسي توليد و ژنتيك گياهي
مهندسی صنایع چوبیمهندسي صنايع مبلمان
مهندسي طبيعتمهندسي فضاي سبز
علوم و مهندسي باغبانيمهندسي علوم دامي
رشته های دانشگاه محقق اردبیلی

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری در گروه علوم انسانی

اديان و عرفانباستان شناسي

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری در گروه هنر

هنر اسلامی

شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور دولتی دقیقا مانند رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد یا پیام نور یا حتی علمی کاربردی دقیقا بر اساس سوابق تحصیلی یا همان معدل و تجانس رشته انتخابی با دیپلم اخذ شده توسط داوطلب میباشد.

برای مثال داوطلبی که دیپلم ریاضی گرفته است برای ورود به مهندسی عمران بدون کنکور از شانس با لاتری برخوردار است تا اینکه بخواهد در یکی از دانشگاه های بدون کنکور سراسری در رشته حقوق پذیرش شود مگر اینکه ظرفیت آن رشته و دانشگاه بدون کنکور بالا باشد و متقاضی آن رشته کم!

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

همچنین شانس قبولی در دوره روزانه دانشگاه های بدون کنکور سراسری نسبت به دوره نوبت دوم یا همان شبانه قطعا کمتر خواهد بود دلیل آن هم مشخص است،در دوره های نوبت دوم شهریه ای حدودا به اندازه شهریه دانشگاه آزاد از داوطلب دریافت میشود اما کلاس ها و اساتید با دوره روزانه کاملا یکسان خواهد بود.

همچنین برای قبولی قطعی و ورود به دانشگاه بدون کنکور سراسری حتما تمام واحد های درسی دیپلم باید گذرانده شده باشد و معمولا این فرصت تا ۳۱ شهریور ماه هر سال به داوطلب داده میشود مگر اینکه دانشگاه با اخذ مجوز از داوطلب فرصت بیشتری را برای ارائه گواهی موقت دیپلم بدهد.

تماس با کنکور مشاور

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه دولتی

بعد از اینکه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های بدون کنکور دولتی به خوبی بررسی شد و داوطلب انتخاب رشته کرد حالا وقت آن رسیده است که ثبت نهایی را انجام دهد.برای انجام اینکار داوطلب با موارد زیر را انجام دهد.

✅ خرید کارت ثبت نام از سایت سازمان سنجش کشور

✅ وارد کردن اطلاعات شخصی و هویتی

✅ وارد کردن اطلاعات سوابق تحصیلی بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه آموزش و پرورش

✅ وارد کردن کد رشته محل های انتخاب شده بر اساس اولویت

✅ دریافت کد رهگیری ثبت انتخاب رشته از سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش

بعد از انجام تمام مراحل معمولا در دهه سوم شهریور ماه همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری نتایج انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های دولتی هم اعلام خواهد شد که بر این اساس داوطلبی که قبول شده است باید مراحل زیر را انجام دهد.

✅ بارگذاری مدارک هویتی در سایت دانشگاه مورد پذیرش

✅ بارگذاری مدارک تحصیلی در سایت دانشگاه مورد پذیرش

✅ بارگذاری عکس پرسنلی

✅ بارگذاری فرم های تعهدی خواسته شده از سوی دانشگاه

✅ دریافت نوبت از سوی دانشگاه برای مراجعه حضوری و ثبت نام نهایی

✅ اخذ شماره دانشجویی به منزله ثبت نهایی

✅ ثبت معافیت تحصیلی در سامانه نظام وظیفه

با انجام مراحل گفته شده از صفر تا صد داوطلب میتواند به رویای خود یعنی قبولی در دانشگاه و رشته مورد علاقه آن هم بدون کنکور برسد بدون اینکه حتی شهریه خاصی بدهد یا اینکه در مدرک نهایی نامی از بدون کنکور برده شود حتی هم کلاسی های داوطلب هم نمیتوانند از نحوه پذیرش با کنکور یا بدون کنکور او با خبر شوند!

تماس با کنکور مشاور

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

برای ثبت نام در این رشته ها باید همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری یعنی در اواسط مرداد ماه اقدام کنید.اگر در کنکور سراسری شرکت کرده باشید در همان دفترچه انتخاب رشته تمامی دانشگاه های بدون کنکور یا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی اهم از سراسری ها و غیر دولتی ها مشخص شده تا از میان آن انتخاب کنید.

اگر در کنکور سراسری اصلا شرکت نکرده باشید هم میتوانید در دفترچه مجزا انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی که در آن دانشگاه های دولتی و پیام نور و غیر انتفاعی تفکیک شده است انتخاب های خود را انجام دهید تا بر اساس اولویت وارد دانشگاه و رشته دلخواه شوید.

دقت داشته باشید اشخاصی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند میتوانند همزمان کد رشته محل های با کنکور و بدون کنکور را بر اساس اولویت انتخاب کنند در این دفترچه شما اجازه دارید تا ۱۵۰ کد رشته محل وارد سایت سازمان سنجش کنید!

همچنین اگر به دنبال ثبت نام در دانشگاه های بدون کنکور علمی کاربردی هستید باید در نظر داشته باشید دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه مجزا توسط سازمان سنجش منتشر میشود پس دارای پذیرش جدا در مقاطع تحصیلی اعلام شده خواهد بود.

معمولا برای پذیرش های تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه در دانشگاه های بدون کنکور سراسری همزمان در دفترچه انتخاب رشته ای که مرداد ماه منتشر میشود باید فرآیند انتخاب رشته را انجام داد اما در بعضی از مواقع جهت تکمیل ظرفیت در همان ورودی مهرماه یا پذیرش بهمن دفترچه مجزا از سوی سازمان سنجش منتشر میشود.

حتما از مرداد ماه اطلاعیه های اعلامی از سوی سازمان سنجش را به دقت مد نظر داشته باشید تا فرصت انتخاب را از دست ندهید همچنین میتوانید برای اطلاع از شرایط و نحوه و زمان ثبت نام دانشگاه بدون کنکور سراسری با آکادمی کنکور مشاور تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید