لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

چگونه رتبه برتر کنکور تجربی شویم؟

رتبه برتر شدن کنکور تجربی رویایی است که از دوران مدرسه ناخودآگاه در ذهن ما قرار داده شده است.همیشه در دوران مدرسه از ابتدایی تا کنکور دانش آموزانی بودند که نسبت به بقیه درسشون بهتر بوده یا وارد المپیاد میشدند یا در امتحانات ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان قبول میشدند.

این موضوع باعث میشود و پدر و مادرها سعی میکنند تا با تمام وجود بهترین معلم ها و منابع و امکانات را در اختیار فرزندشان قرار بدن تا در نهایت موفقیت آن ها را ببینند!

در این میان هستند افرادی که از امکانات خوبی برخوردار نیستند یا در مدارس خاص تحصیل نمیکنند اما بازهم موفق میشن و میتونن دانش آموزان قوی تر را در این رقابت بزرگ کنار بزنند.

برای رتبه برتر شدن در کنکور تجربی باید پله های نردبان را یکی یکی بالا رفت یعنی هدف اولیه و ثانویه داشت.مهم این است که موفق شوید و در مرحله اول به رتبه برتر شدن فکر کنید برای اینکار نکات مهمی را باید رعایت کنید که در ادامه مفصل راجع به آن ها صحبت میکنیم.

مطلب پیشنهادی به شما : برنامه ریزی کنکور تجربی

اما مهم تر این است که از همین الان فقط انتهای مسیر یا سختی هایی که در مسیر وجود دارد را نبینید و فقط شروع کنید تا با استفاده از نقشه راه مناسب و ابزار خوب برای این سفر طولانی مسیر برایتان ساده تر شود و سالم و سلامت و بموقع به مقصد برسید!

احتمالا شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید یا داوطلب کنکوری هستید یا جز خانواده داوطلبان هستید که سعی دارید راز رتبه برتر شدن را متوجه شید برای اینکه این راز را دریابید و در کنکور علاوه بر قبولی در رشته های خوب رتبه برتر هم بشید تا انتها همراه ما باشید.

👇ویس اختصاصی کنکور مشاور برای رتبه برتر کنکور شدن👇

رتبه برتر شدن در کنکور تجربی

رتبه برتر شدن در کنکور تجربی

کنکور تجربی بیش ترین داوطلب را دارد و حتی با وجود اینکه کنکور دو مرحله ای شده و دروس عمومی که خیلی ها روی آن حساب میکردند حذف شده و تاثیرات سوابق تحصیلی قرار است طی ۵ سال به ۶۰ درصد تاثیرات قطعی برسد بازهم داوطلبان زیادی علاقه مند به شرکت در کنکور تجربی هستند تا نهایتا وارد رشته های پزشکی و پیراپزشکی شوند!

جالب این است که در کنکور تجربی فقط دانش آموزان تجربی یا دانش آموزان مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان موفق نمیشوند و درصدی از قبولی ها هر ساله به داوطلبینی تعلق دارد که حتی دیپلم تجربی هم ندارند یا دارای معدل بالایی نیستند یا بعد از سال ها در کنکور تجربی شرکت کرده اند و جالب تر اینکه میتوانند رقبا را کنار بزنند و نتیجه هم بگیرند!

رتبه برتر ها یا این افراد و دیگر داوطلبینی که صندلی های پزشکی را تصاحب میکنند چه رازی را میدانند در کنکور تجربی قبول میشوند؟

برای رتبه برتر شدن در کنکور تجربی باید چند مرحله کلی طی شود.با دقت بخوانید و عمل کنید!

مرحله اول رتبه برتر شدن در کنکور تجربی

برای شرکت در هر مسابقه ای یا رفتن به هر مسافرتی نیاز دارید که برنامه ریزی دقیق یا نقشه راهی داشته باشید تا بدون مشکل و بموقع مسیر را طی کنید و چه بهتر است این برنامه دقیقا مختص شما و خصوصیات شما باشد تا اجرای آن راحت تر باشید.

فرض کنید میخواهید مسیر تهران تا مشهد را طی کنید و به شما گفته شده باید مسیر را در سریع ترین زمان ممکن طی کنید.برای رفتن به شمهد چند راه وجود دارد یا باید سوار ماشین شخصی شیم یا سوار اتوبوس و قطار یا هواپیما حتی میشود این مسیر را پیاده هم طی کرد!

اما کدام روش میتواند ما را بموقع به مشهد برساند خب مشخصه قطعا استفاده از هواپیما!

برنامه ریزی که مناسب شما باشد میتواند مانند هماپیما عمل کند یا شما را با بیش ترین سرعت و امنیت به مشهد برساند این درحالی است که رقبای شما سوار ماشین و اتوبوس شده اند.اون ها هم به مقصد خواهند رسید اما مهم این است چه زمانی؟!

پس اگر برنامه ریزی خوب و مناسب شخصی سازی شده داشته باشید میتوانید قدم آول را محکم بردارید از رقبا پیشی بگیرید و نتیجه آن هم موفقیت و پیروزی و رسیدن به رویای پزشکی در یکی از بهترین دانشگاه های کشور است..

مرحله دوم رتبه برتر شدن در کنکور تجربی

بعد از اینکه برنامه و نحوه حرکت و زمان بندی ها مشخص شد حالا لازم است ابزار مناسبی برای این راه پر پیچ و خم داشته باشیم تا این ابزار بتوانند ما را در مسیر طولانی و سختمان کمک کنند!

دوباره فرض کنید قرار است در یک مسابقه فوتبال شرکت کنید.خب اولین چیزی که مورد نیاز شما است حتی اگر آمادگی لازم را هم نداشته باشید داشتن لباس مناسب است.آیا میشود با کفش مردانه یا کت و شلوار یا کفش پاشنه بلند فوتبال بازی کرد؟!

قطعا نه!

لباس شما ابزار شما است تا حتی اگر هنوز آماده نیستید حداقل باعث جا موندن و عقب افتادن شما از رقبا نشود و چه بسا ابزار بد میتواند آسیب های جبران ناپذیری هم وارد کند!

در کنکور تجربی هم دقیقا این موضوع صدق میکند و نیاز است شما بعنوان داوطلب کنکوری منابع مناسب و مختص سطح خودتان را داشته باشید.ممکن است کسی با جزوه پیش رود یا فردی دیگر از کتاب های کمک آموزشی استفاده کند حتی اساتید کنکور هم جز ابزار شما هستند تا شانس موفقیت بالا برود!

پس در انتخاب منابع باید از مشاورین مجرب کمک بگیرید تا بعد از تعین سطح منابع مناسب شما را در برنامه قرار دهند تا به مرور با قوی تر شدن و پیشرفت اگر لازم بود این ابزار تغیر کند و در نهایت ما را به موفقیت و صندلی پزشکی یکی از بهترین دانشگاه های کشور نزدیک تر کند!

مرحله سوم رتبه برتر شدن در کنکور تجربی

مرحله سوم تکمیل کننده دو مرحله قبلی است و باید اجرا کرد یعنی دستورات مشاور و برنامه ریزی های انجام شده که شامل خوندن، مرور و جمع بندی ،تست های آموزشی و زمان دار زدن و خلاصه نویسی و تهیه منابع مناسب است را مو به مو انجام دهیم.

قطعا اجرا مهم ترین بخش از اقدامات لازم برای رتبه برتر شدن را بخود اختصاص میدهد.دانش آموزان بسیاری هستند بهترین مشاورین کنکور را دارند و انواع منابع رنگا رنگ را دورشون جمع کردند و در گران ترین آموزشگاه های کنکور ثبت نام کرده اند اما در نهایت چیزی بهتر است رتبه چند رقمی نصیبشان نمیشوند!

دلیل کاملا مشخص است چون انگیزه کافی وجود ندارد و از نظر روحی تحت فشار هستند و بدتر از همه هیچ اقدامی نمیکنند پس باید بدانید تحت هر شرایطی مهم ترین کس و مهم ترین چیز در این مسیر فقط و فقط و فقط خود شما و پشتکار شما و عمل گرایی شما است تا از برنامه و ابزار قدرتمند بهترین استفاده صورت گیرد!

داشتن برنامه و مشاور و ابزار دیگر موفقیت در کنار عمل گرایی شما میتواند همان رتبه برتری را بسازد که در دور افتاده ترین نقاط کشور هر ساله در مقابل داوطلبینی که سرشار از امکانات هستند قد الم میکنند و در بین ۱۰ نفر اول کنکور سراسری قرار میگیرند قطعا خودت دیدی پس بهونه نیار و بجای غر زدن عمل کن!

فراموش نکنید رستگار رحمانی یکی از داوطلبین کنکور که در یکی از مناطق محروم کشور ساکن بود بعد از اینکه رتبه اول کنکور شد اینقدر کار عجیبی کرده بود که سازمان سنجش دوباره از او کنکور گرفت و در کمال ناباوری این داوطلب دوباره رتبه ۱ کنکور شد و حتی نتیجه بهتری از کنکور اول گرفت و الان یکی از پزشک های موفق کشور است.

در مصاحبه خود فقط یک جمله باعث جاری شدن اشک در چشمان خیلی ها شد.او گفت من تنها راه نجات را در این دیدم پس عمل کردم و جنگیدم بدون اینکه به شرایط فکر کنم.بجنگ!

موانع رتبه برتر شدن در کنکور سراسری

یه عالمه راجع به اقداتی که باید انجام داد تا رتبه برتر شویم صحبت کردیم حالا وقتشه راجع به موانع یا کارهایی که نباید انجام بدیم تا رتبه برتر کنکور شیم هم کمی صحبت کنیم.

عجله ممنوع !

اصلا در یادگیری و رسیدن به قدرت بالای تست زنی یا پایان مباحث نباید عجله کرد و اگر نتونستیم برنامه را کامل اجرا کنیم کافیست کمی تغیرات داشته باشیم.در همین سایت راجع به برنامه کنکور تجربی بطور کامل توضیحاتی داده شده که میتونید مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی به شما : تدریس زیست شناسی کنکور

اشخاصی که در پایان برنامه عجله میکنند یا سعی دارند به سرعت به سطح بالای تست زدن برسند فقط باعث میشن کیفیت مطالعه پایین بیاید و در نهایت حتی با وجود بموقع برنامه به نتیجه دلخواه نرسند چون عجله کردن بتعث میشه خیلی از موارد از قلم بیوفته!

نا امیدی ممنوع !

لطفا روحیه بالایی داشته بشد و انگیزتو حفظ کن چون اگر تمام امکانات هم کنارت باشه بدون داشتن روحیه و انگیزه به هیچجا نمیرسی!

فرض کن قوی ترین انسان روی زمینی و انواع سلاح برای جنگیدن در اختیارت هست اما وقتی روحیه و انگیزه کافی نداری ممکن است یک آدم ضعیف و نحیف اما با روحیه و با دل و جرات مثل پشه لهت کنه!

از این شاخه به اون شخه پریدن ممنوع !

برای رسیدن به موفقیت و رتبه برتر شدن در کنکور تجربی لازم نیست صدتا راه و روش را تست کنی چون زمان کافی برای اینکار وجود ندارد اصلا مگه چقدر وقت هست که این همه منبع مطالعه شود یا روش درس خوندن عوض شه یا از این کلاس کنکور به اون کلاس کنکور بریم!

برای همین هم هست که همیشه توصیه شده تا مشاور با تجربه و قدرتمند و رتبه برتر برای شما برنامه ریزی کند و منابعتان را انتخاب کند و تا پایان مسیر دقیقا مانند یک مربی کنارتان باشد به او اعتماد کنید چون قبلا یکبار این مسیر را رفته و موفق شده!

وقت گذرونی بی مورد ممنوع !

تو در مهم ترین و سرنوشت ساز ترین سال زندگیت هستی پس فقط و فقط اولویت تو باید کنکور باشد. متاسفانه داوطلبان زیادی هستند در سال کنکور هم همچنان در حال و هوای قبل کنکور هستند.چندین ساعت در روز از گوشی استفاده میکنند یا دائما در حال تفریح هستند و قشر عجیب تری داریم که با بهانه کلاس کنکور از خونه جیم میشن!

تصور کن با شما تماس گرفته میشه و در حالی که در حال خوردن غذایی خوشمزه در رستورانی گران هستی و دوستانت در کنارت هستند به شما اطلاع میدهند که یکی از اعضای خانواده به دلیل تصادف به بیمارستان منتقل شده و در کما است آیا همچنان به غذا خوردن و گپ زدن با دوستانت ادامه میدی؟!

قطعا نه!

چون اولیت تو نسبت به غذا و کمی هزینه ای که شده عزیزانت هستند پس امسال کنکور را جز عزیزانت بدون و اولیت خودت قرار بده!

اضطراب و استرس ممنوع !

وقتی استرس داری و مضطربی خودتو باید آروم کنی و بجای اینکه کلا تمرکزتو نابود کنی و روزهای نیومده را تصور کنی نفس عمیقی بکش کمی استراحت کن و دوباره از نو به مسیر ادامه بده.

در کنکور مشاور ما در کنار شما مشاورین روانشناس مجرب هم قرار دادیم تا حتی این موضوع هم پوشش داده شود چون قطعا امری طبیعی و اجتناب ناپذیر اما قابل کنترل است.

توصیه های رتبه های برتر کنکور تجربی سال های پیش در مورد عوامل موفقیت آن ها

توصیه های رتبه های برتر کنکور تجربی سال های پیش در مورد عوامل موفقیت آن ها

از آنجایی که در آکادمی کنکور مشاور جمعی از مشاورین و مدرسین جوان و رتبه برتر در کنکور سال های اخیر که الان دانشجو رشته های پزشکی و داندان پزشکی در دانشگاه های تهران هستند دورهم جمع شدند تصمیم گرفتیم تا بعضی از این توصیه ها را به شما عزیزان مخاطب آکادمی کنکور مشاور منتقل کنیم تا با رعایت عدالت تحصیلی سهمی حتی کوچک در مسیر موفقیت شما داشته باشیم.

توصیه شماره ۱

هرگز از شخصی که اطلاعات کافی ندارد یا تجربه خوبی کسب نکرده نه تنها در مسئله کنکور بلکه در هیچجای زندگی مشورت نگیر تا بعدا از این جمله تکراری که فلانی باعث شد بیچاره شم استفاده نکنی!

توصیه شماره ۲

هرگز راجع به اهداف و رویاهات با شخصی که ظرفیت کافی ندارد صحبت نکن.از دید کفتار عقاب کوچک بنظر میرسد!

توصیه شماره ۳

گول کلاهبرداران کنکور و در واقع همون مافیای کنکور را نخور باور کن همه چیز و همه چیز خود تویی و نباید اسیر وعده و وعید دیگران شی پس برای انجام هرکاری اول راستی آزمایی کن!

توصیه شماره ۴

امیدتو هیچوقت از دست نده چون خدایی داری که پناه بی کسان است.کمی با خدای خودت در مواقع سختی صحبت کن تا آرامش بگیری و برای ادامه مسیر قدرت داشته باشیی

توصیه شماره ۵

داشتن برنامه و منابع از واجبات است اما کپی کردن برنامه دیگران هیچ سودی به حال تو ندارد.شما تا برنامه شخصی سازی شده خودتو نداشته باشی هیچ برنامه ای کمکت نمیکنه حتی اگر اون برنامه برای رتبه ۱ کنکور سال قبل باشد!

توصیه شماره ۶

قدرت خلاصه نویسی نباید دست کم گرفته شه و حتما در میان برنامه درسی خلاصه نویسی کن تا موقع جمع بندی مرور مجبور نباشی کل مطالبو دوباره بخونی اینطوری سرعتت چند برابر میشه و یادگیریت هم بهتر!

توصیه شماره ۷

لازم نیست تمام مطالب خونده شه اگر زرنگ باشی بر اساس بودجه بندی مطالب کم اهمیت تر و سخت تر را حذف میکنی تا هم استرست کم شه و هم درصد خطا در آزمون های آزمایشی بیاد پایین باور کن لازم نیست همه درس ها رو صد بزنی!

توصیه شماره ۸

سعی کن چند ماه منتهی به کنکور بیشتر تست بزنی تا فقط درس بخونی.بهترین مرور و جمع بندی و فراگیری مطالب با تست زدن اتفاق میوفته پس تا جایی که میتونی تست بزن و آمادگی وحشتناکی برای خودت بساز!

سعی کردیم در این مقاله با گفتن چند راز ساده شما را به رتبه برتر شدن در کنکور تجربی نزدیک تر کنیم.باور کنید آکادمی کنکور مشاور حاضر است تضمین دهد با رعایت و اجرای تمام موارد گفته شده که بر اساس سال ها تجربه و تحقیق بدست آمده موفقیت برای شما چیز ناچیزی خواهد بود و کنکور برایتان آب خوردن میشود.فقط کافیست این راز ها را بدانید و اجرا کنید تا از کسانی که نمیدانند و اجرا نمیکنند بطرز شگفت انگیزی پیشی بگیرید.

در کنکور مشاور سعی داریم با استفاده از مشاورین و مدرسین با تجربه و نخبه و البته رتبه برتر دانستن رازهای موفقیت را بصورت کاملا رایگان عمومی کنیم تا هیچ دانش آموزی در هیچ جای ایران حسرت داشتن مدرس و کتاب و مشاور خوب را نداشته باشد.

در این مقاله هم به برررسی موضوع چگونه رتبه برتر کنکور تجربی شویم پرداختیم. برای ارتباط با مشاورین رتبه برتر و رزرو کلاس های حضوری و آنلاین رایگان کافیست همین الان با ما تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید