لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

معدل لازم برای قبولی در دانشگاه علمی کاربردی

معدل لازم برای قبولی در دانشگاه علمی کاربردی
معدل لازم برای قبولی در دانشگاه علمی کاربردی

👈 از سال ۱۳۷۳ دانشگاه علمی کاربردی تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری دایر شد و پر قدرت به فعالیت خود ادامه می دهد. لازم به ذکر است که دلایل زیادی وجود دارد که این دانشگاه در بین مردم طرفدار های زیادی داشته باشد.

یکی از این دلایل این است که دیگر لازم نیست کیلو متر ها از خانه و کاشانه ی خود دور شوید و می توانید در شهر خود به تحصیل مشغول شوید. کم بودن هزینه ی شهریه این دانشگاه نسبت به دیگر آموزش های عالی از دیگر مزیت های این دانشگاه به حساب می آید.

اما یکی دیگر از علت هایی که این دانشگاه را بین مردم محبوب می کند بدون کنکور بودن آن است. همان گونه که می دانید این دانشگاه با شرط معدل دانشجو می پذیرد و دیگر لازم نیست چند سال از عمر خود را پشت کنکور تلف کنید.

امروز با کنکور مشاور همراه باشید تا در رابطه با معدل لازم برای قبولی در دانشگاه علمی کاربردی با یک دیگر صحبت کنیم و بگوئیم که با حداقل چه نمره ای می توانید در این دانشگاه تحصیل کنید.

شرایط لازم برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی

👈اولین شرط برای قبولی در دانشگاه علمی کاربردی این است که شما چه در نظام قدیم، نظام جدید و یا فنی و حرفه ای دیپلم گرفته باشید تا بتوانید در دوره کاردانی شرکت کنید. برای قبولی در دوره کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی نیز باید مدرک کاردانی داشته باشید.

موضوع بحث امروز ما معدل لازم برای قبولی در دانشگاه علمی کاربردی است. از آن جایی که معدل لازم برای قبولی در دانشگاه علمی کاربردی نمره ی ۱۰ است بیش تر افراد به راحتی از آن گذر می کنند اما باید خدمتتان عرض کنیم برای رشته ها مثل رشته های پیراپزشکی شرایط سخت تری دارند و باید معدل بالا تری داشته باشند.

مطلب پیشنهادی به شما : دانشگاه علمی کاربردی چیست

شایان ذکر است که اگر درخواست ها بیش تر از حد نرمال باشند کسانی که معدل بالا تری دارند در اولویت هستند. از دیگر شرایط قبولی در دانشگاه علمی کاربردی می توان به دین اسلام و یا اعتقاد به یکی از دین های رسمی کشور اشاره کرد.

برای آقایان نیز باید وضعیت خدمت مقدس سربازی مشخص شود ‌. عضو نبودن در گروه های سیاسی غیر قانونی،  به جا آوردن احکام اسلامی از دیگر شرایطی است که برای ثبت نام در این دانشگاه وجود دارد.

انتخاب رشته در دانشگاه علمی کاربردی چگونه است

انتخاب رشته در دانشگاه علمی کاربردی چگونه است

👈 قطعا همه ی شما نیز بار ها لیست رشته هایی که این دانشگاه ارائه داده است را دیده اید و زمانی که با دیگر دانشگاه ها مثل دانشگاه دولتی،  پیام نور و یا حتی آزاد مقایسه کرده اید متوجه شده اید که این دانشگاه نیز تمام رشته های کاربردی و تاپ را ارائه می دهد و سالانه تعدا زیادی ورودیجدید و هم چنین فارغ التحصیل دارد.

شما می توانید برای انتخاب رشته ی خود به دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون مراجعه کنید و نگاه کنید که در بین رشته های موردعلاقه تان چه رشته هایی ارائه شده است و آیا این رشته های ارائه شده مطابق با جنسیت شما است یا خیر.

زیرابرخی رشته ها تنها برای مرد و برای دیگر تنها برای زن ها ارائه شده اند. بعد از آن نیز چنان چه معدل لازم برای قبولی در دانشگاه علمی کاربردی را داشته باشید می توانید ثبت نام خود را انجام بدهید.

برای ثبت نام به سامانه هم آوا مراجعه کنید

قطعا می دانید که سالیان سال است که تمام فعالیت های بشر الکترونیکی شده است و ثبت نام دانشگاه نیز از این قاعده مستثنی نیست.  شما می توانید برای انجام کار های زیر نیز به سایت دانشگاه مراجعه کنید و در کم ترین زمان ممکن کار خود را انجام بدهید.

  • ثبت نام
  • انتخاب واحد
  • حذف و اضافه
  • اخذ معرفی نامه

برای وارد شدن به سایت به یک کلمه عبور و کد کاربری احتیاج دارید که در روز ثبت نام این دو کد به شما داده می شود و شما می توانید بعد از آن تمام اخبار، ریز نمرات ،کارنامه،  برنامه هفتگی و کارت امتحان خود را از طریق سایت چک کنید.

پس اگر معدل لازم برای قبولی در دانشگاه علمی کاربردی را دارید در اولین فرصت ثبت نام خود را انجام دهید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید