لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

معدل لازم برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

یکی از راه‌های ورود به دانشگاه و ادامه تحصیلات استفاده از شرط معدل و سوابق تحصیلی است. دانشگاه‌های سراسر کشور بخش اعظمی از ظرفیت خود را به ورود دانشجویان بدون کنکور اختصاص داده‌اند.

از همین رو بسیاری از افرادی که امکان شرکت در کنکور سراسری نداشته باشند و یا اینکه عملکرد خوبی در آزمون کنکور سراسری از خود نشان ندهند از این طریق وارد دانشگاه می‌شوند.

قانون تاثیر معدل و سوابق تحصیلی این امکان را برای همگان فراهم کرده است تا بدون شرکت در کنکور سراسری به تحصیل در دانشگاه بپردازند. در ادامه مطلب در مورد معدل لازم برای رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی صحبت میکنیم. با کنکور مشاور همراه باشید.

تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی بدون شرکت در کنکور سراسری

دانشگاه غیرانتفاعی یکی از گروه‌های دانشگاهی تحت نظارت وزارت علوم و تحقیقات کشور است که تعداد زیادی از دانشجویان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه بدون شرکت در کنکور سراسری را داشته باشند معدل سال دوازدهم آنان ملاک قرار می‌گیرد، همچنین برای کسانی که با دوره آموزشی نظام قدیم تحصیل کرده باشد، معدل سال سوم و پیش دانشگاهی ملاک قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

البته به طور کلی می‌توان گفت که معدل اختصاصی برای رشته خاصی وجود ندارد، یعنی با تصویب قانون ورود به دانشگاه بدون کنکور با هدف حذف کنکور سراسری از نظام آموزشی کشور هر شخصی با حداقل معدل می‌تواند در کلاس‌های دانشگاه شرکت کند.

نکته قابل ملاحظه در رابطه با معدل لازم در دانشگاه غیرانتفاعی این است که به هر میزان که معدل شخص بالاتر باشد شانس قبولی در رشته‌های بهتر افزایش پیدا می‌کند، به عبارتی باید بدانید که هر رشته در دانشگاه غیرانتفاعی حداکثر ۵۰ نفر ظرفیت و برخی رشته‌ها تا ۱۰۰ نفر ظرفیت دارد و برای اینکه امکان قبولی در رشته مورد نظر افزایش پیدا کند، از معدل بالا می‌توان استفاده کرد.

نکته بعدی در رابطه با میزان معدل در دانشگاه غیرانتفاعی این است که معدل شخص باید به اندازه‌ای باشد که شخص تمامی دروس دبیرستان را پاس کرده باشد، در صورتی که درس یا دروسی پاس نشده باشد امکان ورود به دانشگاه غیرانتفاعی و با هیچ دانشگاه دیگری وجود ندارد.

بنابراین هر شخص باید از حداقل معدلی برخوردار باشد تا بتواند در دانشگاه غیرانتفاعی تحصیل کند، البته در رابطه با برخی از رشته‌های تحصیلی کسب معدل بالاتر فرایند انتخاب رشته و ثبت نام را راحت‌تر می‌کند.

در کنار تاثیر محدود معدل در انتخاب رشته در دانشگاه غیرانتفاعی عوامل دیگری نیز موثر هستند و پذیرش بدون آزمون در دانشگاه غیرانتفاعی در هر مقطع و هر رشته با یکدیگر متفاوت است.

یک مثال تاثیر معدل در دانشگاه غیرانتفاعی

برای اینکه میزان تاثیر معدل را در دانشگاه غیرانتفاعی بهتر متوجه شوید به مثال زیر دقت کنید:

هر ساله افراد زیادی بدون شرکت در کنکور سراسری انتخاب رشته می‌کنند و وارد دانشگاه می‌شوند، در این میان برخی از رشته‌ها نسبت به رشته‌های دیگری طرفداران بیشتری دارند.

یکی از رشته‌های پرطرفدار برای دانشجویان رشته حسابداری است، رشته حسابداری به دلیل آینده خوب شغلی متقاضیان زیادی در میان دانشجویان دارد.

با توجه به علاقه زیاد دانشجویان به این رشته و با توجه به روش جدید ورود به دانشگاه یعنی ورود و تحصیل بدون شرکت در کنکور، هر چه معدل شما بالاتر باشد احتمال پذیرش شما در رشته حسابداری نیز افزایش می‌یابد.

مطلب پیشنهادی به شما : دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور

برخی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی با توجه به رنک و سطح علمی که دارند و همچنین با توجه به مکان آن‌ها در شهرهای مختلف، قوانین معدل مختلفی دارند. بنابراین بخشی از شانس قبولی در رشته حسابداری در دانشگاه غیرانتفاعی به جایگاه علمی دانشگاه و معدل بالای شخص متقاضی بستگی دارد.

افراد متقاضی رشته حسابداری باید از شرایط مختلفی پیروی کنند از جمله اینکه ریسک پذیر باشند و به دلیل حجم بالای کاری روحیه خستگی ناپذیر داشته باشند.

برای ورود به رشته حسابداری بدون شرکت در کنکور، شما می‌توانید از رشته هنرستان اقدام کنید، چرا که با توجه به فعالیت‌های عملی و آشنایی بهتر با مفاهیم حسابداری این امر برای شما آسان خواهد شد، همچنین با تقویت دروس و ارتقای معدل در هنرستان و سپس ورود به دانشگاه شانس مهاجرت تحصیلی شما نیز افزایش می‌یابد. رشته حسابداری با توجه به آینده شغلی خوبی که دارد بسیار مهاجر پذیر است.

قبل‌تر هم اشاره شد در روش ورود به دانشگاه بدون کنکور معدل خاصی مدنظر نیست، اما به طور کلی برای ورود به دانشگاه‌های مطرح کشور در رشته حسابداری شما نیاز به معدل ۱۷ و برای ورود به دانشگاه غیرانتفاعی نیاز به معدل حداقل ۱۳ دارید.

در این مقاله در مورد معدل لازم برای رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی صحبت کردیم. امیدواریم از مطالب گفته شده استفاده کرده باشید. همچنین شما میتوانید در صورت هرگونه سوال با شماره های زیر تماس بگیرید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید