لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی

اعتبار مدرک دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه غیرانتفاعی یکی از گروه‌های دانشگاهی مورد تایید در کشور است، سالانه دانشجویان زیادی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند. در هر استان تعدادی دانشگاه غیرانتفاعی وجود دارد که در رشته‌های مختلف پذیرش دانشجو انجام می‌دهند. اما گاهی اوقات ممکن است دانشگاه غیرانتفاعی برخی از رشته‌ها را ارائه ندهند، بنابراین قبل از ورود به این دانشگاه‌ها لازم است تحقیقات کامل و لازم را انجام دهید. در ادامه در مورد اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی با کنکور مشاور همراه باشید.

یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم همه دانشجویان به هنگام ورود به دانشگاه بررسی اعتبار مدرک و بررسی میزان سطح علمی دانشگاه مورد نظر است، متاسفانه بسیاری از افراد کاملا مدرک محور هستند و تنها مسئله مهم برای آنان دریافت مدرک معتبر از دانشگاه است.

البته اعتبار مدرک یک دانشگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما همه چیز نیست، مسئله مهم به هنگام کسب علم و دانش فراگیری مهارت‌های لازم در رابطه به رشته تحصیلی است.

اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی
اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی

مقایسه اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی

به طور کلی تمام دانشگاه‌های مطرح کشور از جمله دانشگاه سراسری، دانشگاه آزاد، دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات فعالیت می‌کنند. تمام این دانشگاه‌ها از اعتبار لازم برخوردار هستند، البته گاهی اوقات ممکن است دانشگاه غیرانتفاعی در برخی از رشته‌ها بر دانشگاه آزاد ارجحیت داشته باشد.

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های دانشگاه شریف

پس در مرحله اول باید با توجه به رشته مورد علاقه خود اقدام کنید. همچنین ممکن است این موضوع برعکس باشد و اعتبار مدرک برخی از رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر از دانشگاه غیرانتفاعی باشد.

اما با توجه به اینکه هر دو این دانشگاه‌ها زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات فعالیت می‌کنند در اعتبار مدرک آن‌ها جای شکی وجود ندارد. و همان طور که قبل‌تر هم اشاره شد بیشتر توجه و تمرکز خود را بر روی کسب مهارت در رابطه با رشته مورد نظر خود بگذارید.

اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی در داخل کشور

تماس با کنکور مشاور

دغدغه اصلی دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه غیرانتفاعی و ورود به مرحله فارغ‌التحصیلی، یافتن شغل مناسب و مرتبط با رشته خود است.

دانشجویان زیادی پس از اتمام تحصیلات خود علاقه دارند تا در یکی از ارگان‌های دولتی و یا خصوصی به عنوان کارمند استخدام شوند، یکی از شرایط اصلی برای استخدام در شرکت‌ها داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با فعالیت‌های شرکت است.

همچنین گاهی اوقات برای برخی از شرکت‌ها دانشگاهی که شما مدرک تحصیلی خود را از آن‌جا دریافت کرده‌اید مهم است و در استخدام و یا عدم استخدام شما تاثیر گذار است.

همانطور که اشاره کردیم دانشگاه غیرانتفاعی زیر نظر یک ارگان رسمی دولتی فعالیت می‌کند پس در نتیجه مدرک این دانشگاه نیز از اعتبار کافی برای یافتن یک شغل مناسب برخوردار است، اما در بسیاری از موارد پیدا کردن شغل مرتبط با رشته به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

در برخی از موارد دیده شده است که دانشجویانی که در دانشگاه‌های سطح پایین تحصیل کرده‌اند نسبت به دانشجویانی که در دانشگاه‌های سطح بالا تحصیل کرده‌اند در پیدا کردن شغل موفق‌تر بوده‌اند که این موضوع تماما به مهارت علمی و عملی دانشجو در رابطه با رشته تحصیلی خود وابسته است.

بنابراین به طور کلی فارغ‌التحصیلان دانشگاه غیرانتفاعی در مسئله استخدام با مشکل چندانی مواجه نمی‌شوند، مگر در برخی از شرکت‌ها که تنها متقاضی دانشجویان فارغ‌التحصیل در دانشگاه‌های تاپ کشور هستند.

اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی از نگاه دانشگاه‌های خارجی

امروزه مسئله مهاجرت تحصیلی در کشور بسیار پررنگ شده است و همه ساله دانشجویان زیادی به قصد مهاجرت وارد دانشگاه می‌شوند تا با ایجاد یک رزومه کامل و کافی احتمال پذیرش خود را افزایش دهند، از این رو سوال پیش می‌آید که آیا دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی نیز شانس پذیرش در دانشگاه‌های خارجی را دارند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت این مسئله به شرایط دانشگاه‌های خارجی بستگی دارد، مدرک دانشگاه غیرانتفاعی از اعتبار لازم برخوردار است اما ممکن است مورد تایید برخی از دانشگاه‌های خارج از کشور نباشد.

مطلب پیشنهادی به شما : رشته های دانشگاه هنر شیراز

دانشگاه‌های خارجی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند، دانشگاه‌هایی که برای پذیرش دانشجو به رزومه و رنک علمی دانشجو توجه می‌کنند و دانشگاه‌هایی که به مدرک دانشگاهی دانشجویان توجه می‌کنند. بنابراین با توجه به این موضوع به هر میزان که رنک علمی رشته شما در دانشگاه غیرانتفاعی بالاتر باشد شانس پذیرش از جانب دانشگاه‌های خارجی نیز افزایش می‌یابد.

اما در برخی از موارد نیز ممکن است که برخی از دانشگاه‌های خارج از کشور فقط دانشجویان تحصیل کرده در دانشگاه‌های سطح بالا و روزانه را پذیرش کنند، در این شرایط دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی باید تلاش خود را برای تقویت رزومه خود انجام دهند.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید