لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

راهنمای تفاوت رتبه و تراز کنکور

راهنمای تفاوت رتبه و تراز کنکور

خیلی از داوطلب ها بعد از این که دوران پشت کنکور را رد می کنند درگیر این سوال می شوند که تفاوت رتبه و تراز کنکور در چیست ما امروز به عنوان راهنمای تفاوت رتبه و تراز کنکور با شما همراه هستیم اگر مایل هستید بیش تر در این باره بدانید کنکور مشاور  را در این مقاله همراهی کنید. باید خدمتتان عرض کنیم که رتبه ترتیب متقاضی های کنکور را نشان می دهد.

به عبارت دیگری می توانیم بگوئیم که این اعداد می توانند نشان بدهند که فرد مورد نظر در آزمون سراسری در چه جایگاهی قرار دارد اما تراز تفاوت بیت شرکت ها در آزمون سراسری را نشان می دهد و می گوید که این شرکت کننده ها چه فرقی با یک دیگر دارند و هر کسی چه قدر تلاش کرده است.

اجازه بدهید یک مثال بزنیم تا شما بهتر موضوع را بفهمید. تصور کنید که فردی رتبه اش ۲ هزار شده است اما تراز ۵۴۰۰ دارد  و فرد دیگری رتبه ی ۳ هزاری دارد و این در حالی است که تراز آن ۸۰۰۰ شده است حواستان باشد که این تراز است که نتیجه ی کار شما است.

راهنمای تفاوت رتبه و تراز کنکور

رتبه و تراز کنکور منطقه ای چگونه است

یکی از متداول ترین سوال های داوطلبان این است که رتبه ی منطقه ای چگونه است و یا این که دائم می پرسند تراز مهم تر است یا رتبه؟ شایان ذکر است که به خاطر سهمیه ی مناطق ایران به سه دسته ی منطقه ۱، ۲ و ۳ تقسیم می شود.

از آن جایی که امکانات کم تری در اختیار دانش آموز های منطقه ۳ و یا ۲ قرار می گیرد باید به گونه ای جبران شود و بر اساس این منطقی بندی درصدی بر روی کد هر رشته به فرد داده می شود.

پیشنهاد ما : نمره کل سوابق تحصیلی

در رابطه با این منطقه نیز باید بگوئیم که وقتی که سه سال دبیرستان خود  را در یک استان بگذرانید شما بومی آن منطقه می شوید. اگر مایل هستید بیش تر در این باره بدانید می توانید دیگر مقاله ی ما را با عنوان تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور را مطالعه کنید.

  مناطق محروم مثل لرستان،  کرمانشاه،  ایلام و غیره جز مناطق محروم یا همان منطقه سه هستند. استان های مرکزی جز منطقه دو و کلان شهر هایی هم چون اصفهان و تهران جز منطقه یک هستند. حواستان باشد  رتبه منطقه ای بر اساس همین موارد مشخص می شود.

راهنمای تفاوت رتبه و تراز کنکور

تمام سوال های خود را از مشاور بپرسید

توضیح تفاوت رتبه و تراز کنکور و این که کدام مهم تر است کار زمان بری است که ما زمان لازم را در اختیار نداریم شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر با مشاور تحصیلی صحبت کنید آن ها به صورت مفصل تر و هم چنین تخصصی تر شما را در این امر راهنمایی می کنند و علاوه بر آن به شما کمک می کنند تا بهترین تصمیم را برای آینده ی خود بگیرید پس هر چه زودتر با مشاور صحبت کنید و ابهامات ذهن خود را برطرف کنید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید