لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

سهمیه فرزندان نیرو های مسلح در کنکور

سهمیه فرزندان نیرو های مسلح در کنکور

چندین سال است که برخی از افراد به همراه خانواده سهمیه های خاصی در کنکور دارند و همین سهمیه بندی کمک خیلی شایانی به قبولی آن ها در کنکور می کند. ما امروز آمده ایم تا در رابطه با سهمیه فرزندان نیرو های مسلح در کنکور با یک دیگر صحبت کنیم و با یک دیگر ببینیم که آیا فرزندان این افراد مشمول سهمیه می شوند؟

بله . فرزندان نیرو های مسلح شامل سهمیه ی کنکور می شوند و علاوه بر آن ها خانواده ی جانباز ها، شهدا، مفقود الاثر ها و رزمندگان نیز شامل این طرح می شوند. باید خدمتتان عرض کنیم که این سهمیه بندی برای خانواده ایثارگران تقسیم بندی می شود.

پیشنهاد ما : تاثیر سهمیه در دانشگاهای بدون کنکور غیرانتفاعی

کسانی که بالای ۲۵ درصد جانبازی دارند و یا کسانی که زیر ۲۵ درصد جانبازی دارند.  اگر می خواهید بیش تر درباره این سهمیه بندی ها مطلع شوید در بخش های بعد کنکورمشاور را همراهی کنید.

سهمیه فرزندان نیرو های مسلح در کنکور۷۰ درصد نمره قبولی کافی است

سهمیه فرزندان نیرو های مسلح در کنکور

لازم به ذکر است که خانواده ی ایثارگران بالا ی ۲۵ درصد،   شهدا و مفقود الاثر ها این گونه است که ۲۵ درصد از ظرفیت هر رشته به آن ها می رسد اما کسانی که زیر ۲۵ درصد هستند و یا این که تنها ۶ ماه در جبهه ها جنگیده اند ۵ درصد از ظرفیت هر رشته را شامل می‌ شوند  باید خدمتتان عرض کنیم که این اعداد و ارقام بیان گر این است که کسانی که شامل این طرح می شوند تنها کافی است که ۷۰ درصد نمره قبولی آخرین کسی که در آن رشته قبول شده است را کسب کنند سپس در آن رشته قبول می شوند و وارد دانشگاه می شوند.

شایان ذکر است که برای خانواده ی ایثارگران،  نیرو های مسلح و رزمندگان این طرح شامل همسر و فرزندان آن ها می شود اما برای خانواده ی شهدا نه تنها همسر و فرزند بلکه پدر، مادر، برادر و خواهر شهید نیز شامل این طرح می شود.

سهمیه ی مناطق محروم

سهمیه فرزندان نیرو های مسلح در کنکور

آیا می دانید که کدام نواحی جز مناطق محروم هستند؟ باید خدمتتان عرض کنیم که بوشهر، لرستان،  کرمانشاه،  هرمزگان،  کهگیلویه و بویراحمد و ایلام جز این نواحی هستند و معمولا امکانات تحصیل در این مناطق مثل تهران و شهر های بزرگ نیست و دانش آموز های این استان ها با خدمات کم تری تحصیل می کنند خب این طبیعی است که به این مسئله توجه ویژه ای شود تا حق این داوطلب ها ضایع نشود به همین دلیل مسئولین این کار تصمیم گرفته اند تا سهمیه ای برای این افراد در نظر بگیرند.

جیزی که اعداد و ارقام نشان می دهند حدود ۴۰ درصد از ظرفیت کد هر رشته برای دوره های روزانه شامل این افراد می شود البته شما می توانید در این باره و هم چنین سهمیه فرزندان نیرو های مسلح در کنکور از مشاور های تحصیلی  سوال کنید آن ها به طور مفصل تر و تخصصی تر شما را در این زمینه راهنمایی می کنند و حتی هیج گونه سوالی در ذهن شما باقی نمی گذارند.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

4 پاسخ

  1. سلام من پدرم نیرو انتظامی بوده و ۳۰ سال خدمت داره و الان بازنشست شده و مناطبق محروم هم هستیم (ایلام )
    میخواستم بدونم آیا سهمین ای به من تعلق میگیره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید