لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

تاثیر شخصیت بر روش مطالعه

هر کسی خود را به خوبی می شناسد

تاثیر شخصیت بر روش مطالعه چقدر است؟

اگر می خواهید به نتیجه ی دلخواه خود در کنکور برسید باید چند مورد را به خوبی رعایت کنید و آن ها را به اصولی ترین شکل ممکن انجام بدهید تا بهترین بازدهی را داشته باشید. یکی از این کار ها برنامه ریزی درسی است شما باید قبل از این که به طور جدی شروع به خواندن کنید برنامه ریزی کنید.

خیلی از دانش آموز ها خودشان این کار را انجام می دهند و به خاطر این که اطلاعات کمی در راستای برنامه ریزی بلند مدت دارند در این کار موفق نمی شوند‌ حواستان باشد که شما در این چند ماه باقی مانده زمان زیادی برای آزمون و خطا ندارید و نمی توانید چند بار به در بسته شده بخورید.

چنان چه در این امر تخصص لازم را ندارید می توانید با مشاور آن را انجام بدهید و شرایط خود را برای او بازگو کنید که حتما آن ها را در این برنامه ریزی لحاظ کند برای مثال برخی افراد نمی توانند صبح خیلی زود بیدار شوند و یا این که تا دیر وقت بیدار بمانند. خب به سراغ بحث اصلی خود برویم.

هر کسی خود را به خوبی می شناسد

تاثیر شخصیت بر روش مطالعه

لازم به ذکر است که شخصیت هر فردی تاثیر خیلی مهمی بر روی روش مطالعه ی او دارد و شخصیت هر فرد است که این روش ها را با یک دیگر متفاوت می کند. اگر دیگر مقاله های کنکور مشاور  را درباره این موضوع مطالعه کرده باشید می دانید که ما یک جا گفته ایم که هزاران روش مطالعه وجود دارد و آن نیز متناسب با شخصیت آن است.

  معمولا کسانی که در این امر متخصص هستند می گویند که بهتر است درس های سخت و تخصصی خود را برای آخر شب نگذارید و آن ها را در ساعات ابتدایی روز که ذهنتان آرام تر است بگذارید و یا این که دو درس تخصصی را پشت سر هم مطالعه نکنید زیرا بازدهی کارتان پایین می آید.

پیشنهاد ما برای شما : نقش خوانواده در موفقیت داوطلبان کنکور

  اما این نظرات برای همه صدق نمی کند زیرا برخی افراد معتقد هستند صبح ها به خاطر کسلی بعد از خوابی که دارند به آن ها اجازه نمی دهد که به خوبی درس بخوانند اما آن ها می توانند چندین ساعت از شب را مطالعه ی مفید داشته باشند و یا این که برخی از داوطلب هایی که له ما مراجعه می کنند معتقد هستند که دری های عمومی برای آن ها خسته کننده است و با درس های تخصصی بهتر کنار می آیند تمام این موارد به شخصیت و سلیقه ی داوطلب بر می گردد.

بدون وقفه درس نخوانید

بدون وقفه درس نخوانید

فرقی نمی کند که شما چه شخصیتی و چه روش مطالعه ای دارید اما بهتر است هر یک ساعت و با یک ساعت و نیم یک ربع استراحت کنید و به چشم ها و ذهن خود اجازه ی استراحت بدهید.  برای این کار نی توانید به سقف زل بزنید و با این که چشم های خود را ببندید تا خستگی آن ها بر طرف شود.

این مطلب برای شما مفید است : راه های افزایش سرعت مطالعه در کنکور

باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از کیانی که به ما مراجعه می کنند دائم دچار استرس می شوند اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید می توانید بخشی از این زمان استراحت را به ریلکس کردن و فکر کردن به اتفاق های خوب بگذرانید.

کلام آخر درباره تاثیر شخصیت بر روش مطالعه

تاثیر شخصیت بر روش مطالعه

بهترین کار برای این که هم استراحت کنید و هم این که مطالعه داشته باشید این است که در برنامه ریزی خود بین دو درس تخصصی یک درس عمومی بخوانید تا علاوه بر این که ذهنتان کم تر درگیر می شود درس دیگری را نیز تمام کرده باشید.

  البته تمام این موارد که ذکر کردیم به صورت کلی هستند و استثنا های نیز وجود دارند. اگر می خواهید متناسب با شخصیت خود یک روش مطالعه انتخاب کنید می توانید نزد مشاور بروید و یا این که از مشاور های آنلاین کمک بگیرید.

آن ها چندین سال است که در این زمینه تجربه و تخصص دارند و با توجه به شخصیتی که شما دارید یک روش مطالعه ی مناسب به شما معرفی می کنند تا شما بهترین بازده را داشته باشید. تعلل را کنار بگذارید و همین حالا نسبت به این کار اقدام کنید زیرا شما زمان زیادی ندارید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید