لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور

استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور

همان طور که می دانید در ایران افراد با شرایط مختلفی زندگی می کنند از این رو ممکن است داوطلبان کنکوری دارای سهمیه های مختلفی باشند. در واقع سازمان ‌سنجش کشور تصویب کرده که داوطلبان با شرایط خاص می ‌توانند از درصد متناسبی سهمیه استفاده کرده و برای داشتن زندگی بهتر و آینده درخشان تر تلاش کنند،ما در این مقاله به استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور پرداخته ایم.

به زبان ساده تر افراد با شرایط خاص می ‌توانند فرصت دیگری برای زندگی بهتر در آینده داشته باشند به این صورت که اگر در مناطق محروم زندگی می کنند در آینده بتوانند در دانشگاه معتبری  تحصیل نمایند.

از این رو سوالی که برای باقی افراد پیش می ‌آید این است که آیا می ‌توان از دو سهمیه به طور همزمان در کنکور استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله اما در شرایط خاص و مواردی خاص که در ادامه بیش تر راجع به آن ها خواهیم گفت برای به دست آوردن انواع سهمیه همراه کنکور مشاور باشید.

استفاده ازانواع سهمیه و تاثیر آن ها در نتیجه کنکور

 استفاده ازانواع سهمیه و تاثیر آن ها در نتیجه کنکور

در کشور ایران شرایط و وضعیت های مختلفی به عنوان سهمیه شناخته می ‌شوند که ممکن است در اطراف خود نیز داشته باشید و یا این که شما یکی از افرادی باشید که دارای سهمیه هستید. این سهمیه ها مختلفی هستند و در درصد های متفاوتی وجود دارند

برای مثال کسی که سهمیه رزمندگان دارد قطعاً درصد جانبازی او مهم است ممکن است ۵ درصد و یا این که بیش از ۵۰ درصد باشد در هر صورت در نتیجه کنکور سراسری موثر خواهد بود. انواع سهمیه به شرح زیر است:

  • سهمیه شهدا و ایثارگران و رزمندگان
  • سهمیه مناطق
  • سهمیه کارمندان و بهیاران
  • سهمیه مناطق سیل زده
  • و سهمیه بسیج فعال

در ایران مناطق به سه دسته تقسیم می شوند بنابراین اینجا منظور از سهمیه مناطق زندگی در مناطق یک و دو و سه است. که برای ثبت نام در کنکور محل دقیق منطقه درج شود.

در چه صورتی می توان همزمان از دو سهمیه در کنکوراستفاده کرد؟

در چه صورتی می توان از دو سهمیه استفاده کرد؟

هنگام ثبت نام در اطلاعات خواسته شده قسمتی وجود دارد که برای نوشتن سهمیه های مختلف است. استفاده از ۲ تا سهمیه به طور همزمان وجود دارد اما شروط ویژه اعمال می شود. برای مثال ممکن است یکی از داوطلبان کنکور است فرزندان شهدا باشد.

مطلب پیشنهادی به شما : سهمیه فرزندان نیروهای مسلح در کنکور

همچنین علاوه بر آن داوطلب در منطقه ۲ یا ۳ نیز مشغول زندگی باشد. در این صورت داوطلب می تواند هر دو سهمیه را در ثبت نام خود درج کند تا در نتیجه کنکور او اعمال شود.

حتی ممکن است و مطلبی دارای سهمیه رزمندگان باشد علاوه بر آن عضو بسیج فعال هم داشته باشد در این صورت می تواند از هر دو سهمیه با توجه به صلاحدید سازمان سنجش کشور در نتیجه کنکور بهره‌ مند شود.

از هر سهمیه چند بار می توان استفاده نمود؟

سوال دیگری که در مورد تاثیر گذاری سهمیه ها در کنکور سراسری پرسیده می شود در مورد تعداد استفاده از سهمیه ها است. در واقع اگر فردی دارای سهمیه شهدا و یا رزمندگان باشد و این سهمیه را در ثبت نام کنکور خود درج نماید اگر در رشته های روزانه دانشگاه قبول شوند در صورت ثبت نام و یا عدم ثبت نام دیگر حق استفاده از این نوع سهمیه ها را نخواهند داشت.

مطلب پیشنهادی به شما : تفاوت رتبه و تراز کنکور

اما اگر همین داوطلب رشته‌ های غیر روزانه قبول شود و ثبت نام دانشگاهی خود را انجام دهد دیگر قادر به استفاده مجدد از این سهمیه نخواهد بود.

اما اگر از رشته غیر روزانه انصراف دهد می تواند تنها یک بار دیگر از سهمیه خود استفاده کند. اکنون دیگر می دانید که اهمیت تاثیر سهمیه ها در کنکور چقدر است. از این رو توصیه می کنیم هنگام ثبت نام کنکور سراسری همه مشخصات خود را به ویژه سهمیه ها را به طور کامل وارد نمایید.

در این مقاله در مورد استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور صحبت کردیم امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید. همچنین شما میتوانید همین حالا با مشاوران کنکور مشاور تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید