لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

ویژگی های بهترین مشاور کنکور و وظایف مشاور تحصیلی کنکور

ویژگی های بهترین مشاور کنکور و وظایف مشاور تحصیلی کنکور

امروز درباره ویژگی های بهترین مشاور کنکور و وظایف مشاور تحصیلی کنکور با یک‌دیگر صحبت می‌کنیم و اشاره می‌کنیم این مشاورها چه نقشی در موفقیت شما در کنکور دارند پس لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 از آن جایی که شما قرار است یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های زندگی خود را در کنار این عزیزان بگذرانید و علاوه بر این قرار است برای مشاور هزینه کنید پس شما باید بهترین‌ها را انتخاب کنید. یکی از ویژگی های بهترین مشاور کنکور این است که همیشه در دسترس باشد.

مطلب پیشنهادی ما به شما : از چه زمانی باید مشاور کنکور داشته باشیم

این طبیعی است که شما در زمان مطالعه‌ی درسی و یا حتی تست زنی با سوالاتی مواجه شوید که باید فورا از مشاور خود بپرسید. اگر مشاور این گونه نباشد این قضیه کلی وقت شما را می‌گیرد و یا این که در زمان پاسخ‌گویی دیگر مانند ساعات اول مایل به دانستن آن موضوع ندارید.

اگر می‌خواهید مشاورتان همیشه در دسترس باشد حتما به این نکته توجه کنید که مشاور بودن شغل اصلی آن فرد است. هر فردی زمان زیادی را برای شغل اصلی خود می‌گذارد و این به نفع داوطلب است.

رزومه کاری مشاور کنکور نیز مهم است

رزومه کاری مشاور نیز مهم است

همان‌گونه که می‌دانید هر فردی حداقل یک بار این راه را رفته است و به خاطر تجربه‌هایی که در دوره‌ی خود داشته است گمان می‌کند که مشاور خوبی است. شما باید پرس و جو کنید که این فرد مورد نظر چه رتبه‌ای آورده است‌. آیا در کنکور خود موفق بوده است؟

قطعا فردی که خودش رتبه‌ی خیلی پایینی داشته است نمی‌تواند یک مشاور خوب برای شما باشد. پس سعی کنید مشاوری را انتخاب کنید که یک رشته‌ی تاپ در یک دانشگاه تاپ خوانده است.

قطعا کسی که در این راه چندان موفق نبوده است نمی‌تواند آن طور که باید به شما مشاوره بدهد و دائم سعی می‌کند که بر روی نقاط  ضعفی که خودش داشته است مانور بدهد و این در صورتی است که شاید مشکل شما جای دیگری باشد.

لازم به ذکر است که بهترین مشاور های کنکور بر روی تمام موضوعات مهم کنکور مسلط هستند و برای آن‌ها فرقی نمی‌کند که شما در رشته‌ی تجربی ، ریاضی فیزیک،  انسانی و غیره تحصیل می‌کنید. از آن جایی که آن‌ها تجربه‌های زیادی دارند بر روی تمام مسائل تسلط دارند و می‌توانند بهترین مشاوره‌ها را به شما بدهند.

مشاور کنکور باید قدرت تحلیل داشته باشد

مشاور باید قدرت تحلیل داشته باشد

یکی از اصلی‌ترین ویژگی های بهترین مشاور کنکور و وظایف مشاور تحصیلی کنکور این است که  قدرت تحلیل داشته باشد این که بتواند تمام مسائل را تحلیل کند راه را به شما نشان می‌دهد. آیا می‌دانستید که روش مطالعه چه نقشی در قبولی شما دارد؟ اگر روش درستی برای مطالعه نداشته باشید قطعا در کنکور شکست می‌خورید.

  شما به هیچ عنوان نباید درس‌های تخصصی را در زمانی که مغزتان خسته است بخوانید و یا این که چند درسی که پایه ریاضی دارد و حل کردن آن‌ها انرژی زیادی از شما می‌گیرد را پشت یک‌دیگر بخوانید. معمولا بهترین زمان برای مطالعه‌ی درس‌های تخصصی و سخت صبح است.

زیرا مغز شما چندین ساعت استراحت داشته است و اکنون آماده‌ی دریافت اطلاعات جدید می‌باشد . حواستان باشد که شما قرار نیست در دو روز تمام کتاب‌های خود را تمام کنید پس بهتر است بین مطالعه یک زمانی را برای استراحت خود مشخص کنید مطمئن باشید که با این روش بازدهی خیلی بالاتری خواهید داشت.

ویژگی بهترین مشاور کنکور و وظیفه مشاور تحصیلی برنامه ریزی اصولی و دقیق است

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که دانش آموزها از مشاور استفاده می‌کنند این است که مشاور برنامه‌ریزی کند. از آن جایی که قرار است در یک دوره زمانی به نسبت کوتاه کتاب‌های زیادی اصولی خوانده شوند نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق هست.

خیلی از افراد نمی‌توانند این کار را به شکل اصولی انجام بدهند فقط می‌گویند که امروز از این صفحه تا آن صفحه از فلان درس و فلان درس را مطالعه می‌کنم بدون این که در نظر بگیرد که این درس‌ها باید چند ماه قبل از کنکور تمام شوند و چندین بار جمع بندی شوند.

مشاورها با شما همراه هستند تا در زمان باقی‌مانده تمام درس‌ها را مطالعه کنید و این مطالعه را چندین بار انجام بدهید.

ویژگی بهترین مشاور کنکور و وظیفه مشاور تحصیلی داشتن رابطه دوستانه می باشد

ویژگی های بهترین مشاور کنکور و وظایف مشاور تحصیلی کنکور

یکی از ویژگی ها و هم چنین وظایف مشاور تحصیلی کنکور این است که یک رابطه صمیمی و به نسبت خوبی با داوطلب برقرار کند.  شما در چنین مواقعی دو انتخاب دارید و می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

  • مشاور میان سالی که چندین سال تجربه دارد
  • مشاور جوانی که کوه انگیزه است.

شایان ذکر است که معمولا مشاورهای مسن‌تر دیگر تجربه‌ی بیش‌تری در این کار دارند اما اختلاف سنی زیادی با داوطلب دارند و این ممکن است کمی کار را سخت‌تر کند اما مشاورهای جوان از آن جایی که هنوز طالب کسب نام و شهرت هستند مصمم‌تر و با انگیزه‌تر کار می‌کنند و معمولا رابطه خیلی بهتری با دانش آموز برقرار می‌کنند.

 این مشاورها می‌توانند بیش‌تر در دسترس باشند و زمان بیش‌تری را برای افراد بگذارند. ما در این مقاله به ویژگی‌های بهترین مشاور کنکور و وظایف مشاور تحصیلی کنکور پرداختیم اما همه این‌ها بستگی به خود شما دارد و این که چگونه برای آینده‌ی خود تلاش می‌کنید به هیچ عنوان وسط راه جا نزنید و انگیزه‌ی خود را از دست ندهید.

البته مشاورها با شما همراه هستند تا در زمانی که احساس خستگی کردید و دیگر انگیزه‌ای برای‌تان نمانده است شما را به جلو هول بدهند و اجازه ندهند که در جای خود درجا بزنید. پس در اولین فرصت به دنبال یک مشاور مناسب بگردید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید