لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

تاثیرات مثبت و منفی کنکور بر سلامت روان

تاثیرات مثبت و منفی کنکور بر سلامت روان

یکی از بزرگ‌ترین مسائل و موضوعاتی که داوطلبان کنکور با آن روبرو هستند تاثیرات مثبت و منفی کنکور بر سلامت روان است. در واقع افراد با قرار گرفتن در شرایط و محیط درس خواندن برای کنکور تحت تاثیر یک سری انرژی‌های مثبت و منفی قرار می‌گیرند که بر روی سلامت روان آن‌ها بی‌تاثیر نیست.

اکنون که شما یکی از داوطلبان کنکوری باشید قطعاً متوجه این صحبت‌ها خواهید شد. ما در این مقاله به بررسی تاثیرات مثبت و منفی کنکور بر سلامت روان می‌پردازیم.

حتی اگر یکی از والدین می‌باشد که فرزندتان در حال آماده شدن برای آزمون سراسری کنکور است باید در رابطه با این موضوع آگاهی کامل به دست آوری تا موجب آسیب زدن به روحیه و روان فرزند خود نشوید. به همین خاطر از شما عزیزان دعوت می‌کنیم که تا پایان این مطلب با کنکور مشاور همراه باشید که به تاثیرات مثبت و منفی کنکور واقف شوید.

تاثیرات مثبت کنکور بر سلامت روان چیست؟

هر اقدامی که افراد انجام می‌دهند شامل یکسری تاثیرات مثبت است، آزمون سراسری کنکور از این نمونه مجزا نیست. در واقع افرادی که برای کنکور خود را آماده می‌کنند، طبق ساعات خاصی درس خواندن را شروع می‌‌کنند و به پایان می‌رسانند. در واقع مهم‌ترین تاثیرات مثبت کنکور به شرح زیر می باشد:

این مطلب برای شما مفید است : تاثیر شخصیت بر روش مطالعه

  • افراد کنکوری برنامه‌ریزی دقیقی دارند و طبق آن عمل می‌کنند.
  • داوطلبان کنکور هدفمند هستند و برای رسیدن به هدف تلاش می‌نمایند.
  • ساعات خواب افراد کنکوری کاملا منظم است.

هر یک از این موارد باعث می شود که داوطلبان کنکور روحیه‌ای شاد و روانی سالم داشته باشند. در چنین مواردی می‌توان گفت وجود آزمون سراسری کنکور باعث چنین تاثیرات مثبت شده که بدون وجود آن هرگز امکان پذیر نبود. برای مثال دقت و زمان بندی داوطلبان کنکوری در حدی است که می‌توانند در مدت زمان محدودیت تعداد زیادی تست بزنند.

تاثیرات منفی کنکور بر سلامت روان چیست؟

تاثیرات منفی کنکور بر سلامت روان چیست؟

یکی مخرب‌ترین و بدترین پدیده‌هایی که داوطلبان کنکوری با آن روبرو هستند تأثیرات منفی آزمون سراسری بر روی آن‌ها است. در واقع افراد کنکوری به سختی احساس آرامش می‌کنند. یکی از سخت‌ترین و بدترین تاثیرات منفی کنکور بر روی داوطلبان داشتن استرس و اضطراب از نتیجه کنکور سراسری است.

به طوری که سلامت روان آن‌ها را تهدید می‌کند در واقع ما همواره با خود این سوال را مرور می‌کنند که آیا نتیجه کنکور سراسری خوب خواهد شد یا خیر. برخی از داوطلبان کنکوری اقرار می کنند که کابوس ببینند و از نرسیدن به هدف‌شان ترس و واهمه دارند.

در چنین موقعیتی دیده شده که افراد پس از مشخص شدن نتیجه کنکور به خاطر نرسیدن به هدف خود دست به خودکشی می‌زنند. بنابراین باید از تاثیرات منفی کنکور جلوگیری به عمل آورد.

برطرف نمودن تاثیرات منفی کنکور

برطرف نمودن تاثیرات منفی کنکور

اگر شما هم یکی از والدین و یا داوطلبان کنکور سراسری هستید بهتر است برای مهار کردن تاثیرات منفی بر سلامت روان خود با یک مشاور مشورت کنید. مشاوران تحصیلی در این زمینه اطلاعات و تحصیلات و تجربه کافی را دارند و می‌‌توانند به شما به طور کامل یاری برسانند.

در این صورت دیگر به هیچ عنوان شاهد نگرانی و اضطراب و عدم تمرکز و کابوس و دیگر تاثیرات منفی کنکور بر سلامت روان خود نخواهید بود.

البته که حمایت و پشتیبانی والدین و اطرافیان هم بسیار مهم است زیرا برخی والدین آن قدر فرزندان خود را تحت فشار قرار می‌دهند که برای نجات آنها از تأثیرات منفی کاری نمی‌توان کرد. بنابراین بهتر است قبل از هر چیز روحیه خود را حفظ کنید و و با خونسردی کامل و با توکل به خداوند درس بخوانید تا موفق شوید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید