لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

از چه زمانی باید مشاور کنکور داشته باشیم؟

از چه زمانی باید مشاور کنکور داشته باشیم؟

امروز قرار است در رابطه با مسئله‌ای حرف بزنیم که خیلی‌ها موافق آن و خیلی دیگر با آن مختلف هستند. خیلی‌ها معتقد هستند که مشاوره گرفتن کار بیهوده‌ای است که فقط هزینه بر است.اما ما با دلایلی خدمت شما عرض می‌کنیم که این کار چه قدر به نفع داوطلب است. کنکور مشاور در این مقاله قرار است در رابطه با از چه زمانی باید مشاور کنکور داشته باشیم و :

  • برنامه‌ریزی دقیق
  • پیدا کردن نقاط ضعف
  • انگیزه دادن
  • انتخاب رشته ی مناسب
  • و غیره

اصولی برنامه ریزی کنید

از چه زمانی باید مشاور کنکور داشته باشیم؟

حواستان باشد که شما در سال کنکور زمان زیادی در اختیار ندارید. از آن جایی که این سال به نوعی سال سرنوشت ساز شما است شما نمی‌توانید بارها خطا کنید و از آن درس عبرت بگیرید از همین ابتدای کار بهتر است با یک مشاور صحبت کنید.

لازم به ذکر است که شما قرار است در عرض چند ماه تعداد زیادی کتاب را مطالعه کنید و نکات خیلی زیادی را یاد بگیرید و از همه مهم‌تر باید زمان خاصی را صرف جمع بندی مباحث کنید.

مطلب پیشنهادی به شما : برنامه ریزی کنکور تجربی 

چنان‌چه سال آخر دبیرستان باشید باید تایم مخصوصی را نیز به مدرسه، پرسش‌های روزانه و امتحان‌ها اختصاص بدهید و این کار را سخت‌تر می‌کند و اگر سال دومی است که کنکور می‌دهید به مرور زمان انگیزه تان از بین می‌رود و آن وقت است که اهمیت مشاور مشخص می‌شود.

مشاور با برنامه‌ریزی دقیقی که دارد به شما اجازه نمی‌دهد که وقت خود را هدر بدهید. آن‌ها برای شما مشخص می‌کنند که در چه بازه زمانی چه مباحثی را بخوانید. این‌گونه شما به موقع مطالب را تمام می‌کنید و در زمان مشخص شده مطالب را جمع بندی می‌کنید.

نقاط ضعف خود را با مشاور کنکور پیدا کنید.

مشاور‌ها با ارزیابی آزمون‌ها و این که چه بازه‌ای درس‌های مشخص شده را تمام کرده‌اید نقاط ضعف شما را پیدا می‌کنند. قطعا خود شما به تنهایی بعد از آزمون‌ها و با دریافت کارنامه متوجه نمی‌شوید که در چه بخش‌های ضعف دارید مشاور این نقاط را مانند چراغ برای شما روشن می‌کند.

تماس با کنکور مشاور

گاهی‌اوقات شما نیاز دارید به ذهن خود استراحت بدهید و بعد از آن مدتی بعد شروع کنید. ما در خیلی از داوطلب‌ها شاهد این امر بوده‌ایم که دانش آموز بعد از مدتی خانه ماندن و دائم درس خواندن کمی انگیزه‌ی خود را از دست می‌دهد و یا این که دیگر مانند روزهای اول بازدهی ندارند.

مشاور تمام این روزها با شما همراه است و اجازه نمی‌دهد که راکد بمانید و این راکد ماندن شما را از برنامه‌ریزی‌ها عقب نگه دارد.

داشتن مشاور کنکور به شما انگیزه می دهد

همه‌ی ما می‌دانیم که این دوران فشارهای زیادی بر شما است، استرس این که قرار است چه اتفاقی بیفتد و یا این که آیا می‌رسید همه مطالب را جمع‌بندی کنید فکر و ذکر شما را درگیر کرده است.

خیلی از مواقع بچه‌ها گمان می‌کنند باید ماه‌ها و یا حتی سال‌ها خود را در اتاق حبس کنند و فقط درس بخوانند این موارد و استرس‌ها همه دست به دست یک‌دیگر می‌دهند تا انگیزه‌ی فرد را کم کنند.

زمانی که شما انگیزه‌ای برای درس خواندن نداشته باشید قطعا نمی‌توانید آن‌طور که باید جواب بگیرید.

مطلب پیشنهادی به شما : برنامه ریزی کنکور ریاضی

مشاور این‌جا است تا به شما روحیه بدهد. مشاور نقاط قوت شما را نشان می‌دهد. او به شما می‌گوید که اگر به همین روند ادامه بدهید چه آینده‌ای پیش رو دارید.  بهترین راه این است که یک مشاور کم سن و سال انتخاب کنید.

درست است که افراد مسن‌تر تجربه‌ی بیش‌تری دارند اما این افراد سال‌ها کنکور شان گذشته است و خیلی کم‌تر به نکات ریز اهمیت می‌دهند. مشاورهای کم سن و سال اختلاف سنی زیادی با شما ندارند و شما را درک می‌کنند و می‌توانند ارتباط بهتری با شما برقرار کنند.

از چه زمانی باید مشاور کنکور کار کشته داشته باشیم!

البته باید حتما به این نکته توجه کنید هرکسی که یک بار کنکور داده است و یک کت و شلوار پوشیده است اعتماد نکنید. این روزها خیلی از افراد به وسیله‌ی فضای مجازی خود را مشاور معرفی می‌کنند.

اگر می‌خواهید از مشاور مسن‌تر کمک بگیرید که خیلی تجربه دارد می‌توانید از نظرات دیگر کاربران کمک بگیرید و بفهمید که نظر دیگر کاربران درباره این مشاور چیست.

چنان‌چه قصد دارید یک مشاور جوان داشته باشید چک کنید که رتبه‌ی خود آن چند لوده است و از چه دانشگاهی فارغ التحصیل شده است. مشاور را انتخاب کنید که رتبه‌ی خیلی خوبی داشته است این نشان می‌دهد که آن فرد چه قدر برنامه‌ریزی و کار خود دقیق عمل کرده است.

دیگر عوامل تاثیر گذار در قبولی کنکور

اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین در قبولی کنکور خود شما هستید این شما هستید که تعیین می‌کنید در کنکور قبول شوید یا خیر. اصلی‌ترین ابزاری که شما در دسترس دارید کتاب‌های درسی است.

اگر تمام درس‌ها را با دقت بخوانید قطعا موفق می‌شوید‌. حتما باید در ماه‌های آخر جمع‌بندی داشته باشید. حتما سعی کنید در این مدت آزمون‌های متنوع بدهید.

مطلب پیشنهادی به شما : برنامه ریزی کنکور انسانی

حتی می‌توانید در خانه کنکور را شبیه‌سازی کنید. در این مقاله در مورد اینکه از چه زمانی باید مشاور کنکور داشته باشیم صحبت کردیم شما می‌توانید از همین امروز مشاور خود را انتخاب کنید و با تلاش خود به بهترین نتایج برسید پس دیگر برای کمک گرفتن از مشاور تعلل نکنید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید