لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

آیا می توان بعد از چند سال وقفه تحصیلی کنکور داد؟

آیا می توان بعد از چند سال وقفه تحصیلی کنکور داد؟

بسیار افرادی وجود دارند که در سنین بیش از بیست سال قرار دارند و اکنون به فکر ادامه تحصیل و کنکور دادن افتاده‌اند. سوالات چنین افرادی این است که آیا می توان بعد از چند سال وقفه تحصیلی کنکور داد؟ آیا هنوز هم زمان برای به دست‌آوردن موفقیت وجود دارد؟

در پاسخ به چنین سوالی می‌توان گفت بله پس از گذشت چند سال از کنکور باز هم می‌توان در این آزمون سراسری شرکت کرد. اما مواردی وجود دارد که باید آن‌ها را مد نظر و بررسی قرار داد. برای مثال یکی از این موارد نظام آموزشی است که در سال‌های اخیر تغییراتی داشته است.

قبلاً نظام آموزشی به صورت ۵ ۳ ۴ بود اما اکنون به ۶ ۳ ۳ تبدیل شده است. در این صورت وجود آخرین مدرک تحصیلی در این مقاطع بسیار مهم است با کنکور مشاور همراه باشید.

تا چه سنی می توان در کنکور شرکت کرد؟

آیا می توان بعد از چند سال وقفه تحصیلی کنکور داد؟

هر ساله افراد زیادی برای کنکور ثبت نام می‌کند که خوشبختانه در کشور ما هیچ‌گونه محدودیت سنی برای ثبت نام کنندگان وجود ندارد. برای مثال شما اگر به حوزه کنکور سراسری مراجعه کنید متوجه خواهید شد که از افراد ۱۸ سال تا بالای هشتاد و پنج سال هم در کنکور شرکت می‌کنند.

همه این افراد برای موفقیت خود تلاش می‌کنند و هیچ محدودیتی برای آن‌ها وجود ندارد. از این رو افرادی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند باید موارد زیر را دارا باشند:

  • آخرین مدرک فارغ التحصیلی از نظام جدید و یا نظام قدیم
  • معدل سال دیپلم
  • عکس
  • مشخصات شناسایی فرد به طور کامل
  • پرداخت هزینه به عنوان ثبت نام کنکور سراسری
  • انتخاب یکی از رشته‌های نظری و یا فنی
  • داشتن صلاحیت و سلامت

به این صورت می‌توان دفترچه ثبت نام کنکور را با اطلاعات لازم پر کرد و در آزمون سراسری شرکت نمود.

چگونه بعد از گذشت چند سال وقفه در کنکور شرکت کنیم؟

آیا می توان بعد از چند سال وقفه تحصیلی کنکور داد؟

افرادی که می‌خواهند بعد از چند سال وقفه تحصیلی کنکور دهند ، باید به این موضوع توجه داشته باشند که باید به طور سفت و سخت درس بخوانند.

زیرا چنین افرادی از مطالعه و درس فاصله گرفتند و به مدت چند سال به دلایلی موفق به درس خواندن نشده‌اند و اکنون می‌خواهند در این راه موفق شوند. با گذشت چند سال مطالب از پاک می‌شوند و این یک موضوع طبیعی است.

پیشنهاد ما : برنامه ریزی برای پشت کنکوری ها

اما برای موفق شدن در این راه باید حتما درس بخواند و این درس خواندن باید طبق برنامه‌ریزی و با وجود منابع معتبر و مفید و افزایش ساعت مطالعه باشد. قدم گذاشتن در راه موفقیت سخت است به همین خاطر باید آهسته و پیوسته قدم برداشت. اگر شما هم قصد شرکت در کنکور را دارید که ادامه مطلب را به طور کامل مطالعه کنید.

آماده شدن برای کنکور بعد از چند سال وقفه

برای آمادگی پیدا کردن در کنکور باید با دقت بیش‌تری درس بخوانید. به همین خاطر بهتر است هر مطلبی که برای درس خواندن انتخاب می‌کنید تمام نکات و مطالب مهم آن را در یک دفترچه کوچک یادداشت کنید. در این صورت دسترسی شما به مطالب مهم راحت خواهد شد.

هم‌چنین می‌توانید هر چند مدت یک بار این مطالب مهم را مرور کنید تا ملکه ذهن‌تان شود. نام دیگری که برای آماده کردن خود برای کنکور باید بردارید این است که ساعات مطالعه خود را افزایش دهید.

افراد کنکوری باید بین ۸ تا ۱۲ ساعت درس بخوانند. اما باید توجه داشته باشید که در ابتدا نباید خود را خسته نکنید و باید کم کم ساعت مطالعه خود را افزایش دهید. می‌توانید از روزی ۴ ساعت شروع کنید و هر روز را یک ساعت افزایش دهید.

آیا پس از گذشت چند سال وقفه می توان در کنکور موفق شد؟

آیا می توان بعد از چند سال وقفه تحصیلی کنکور داد؟

قطعاً پس از چند سال وقفه تحصیلی در کنکور می‌توان موفق شد اما به شرطی که تمام اصول را رعایت کنید. منظور از اصول این است که کنید در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید.

آزمون‌های آزمایشی به شما کمک می‌کنند که علاوه بر آشنا شدن با انواع مختلف تست، نحوه زمان‌بندی در کنکور را نیز یاد بگیرید.

در این صورت می‌‌توانید کنکور سراسری را با مدیریت زمانی فوق العاده به پایان برسانید. هم‌چنین برای موفقیت بیش‌تر بهتر است که از یک مشاور تحصیلی کمک بگیرید و تمام رتبه و تراز کنکورهای آزمایشی خود را تحلیل و بررسی کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم پاسخ تمام سوالات راجب آیا می توان بعد از چند سال وقفه تحصیلی کنکور داد؟

را بدهیم،امیدواریم مفید بوده باشد.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید