لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

بهترین منابع زیست کنکور ۱۴۰۳

بهترین منابع زیست کنکور

رشتهٔ تجربی از اون دسته از رشته‌هاست که بچه‌های خیلی درسخونی داره در نتیجه در زمان کنکور یکی از مهم ‌ترین مسائلی که خیلی می تونه به بچه‌های تجربی کمک کنه، انتخاب بهترین منابع زیست کنکور است.

بچه‌هایی که می‌خوان در کنکور تجربی شرکت کنند از دو جهت کارشون خیلی سخته از یه طرف تعداد شرکت کننده‌های این رشته نسبت به رشته‌های دیگه خیلی بالاتره از طرف دیگه تعداد محدودی می تونن در رشته‌های خوب و دانشگاه‌های تاپ قبول بشن .

روال موفقیت در این درس  اینجوریه که علاوه بر کتب اصلی، شما نیاز به یک منبع کمکآموزشی مناسب دارید. طبق بررسی‌هایی که مشاورین کنکور مشاور انجام دادن به این نتیجه رسیدن که بین منابع کمک آموزشی زیست شناسی ۴ منبع خیلی خوب وجود داره.

✔️ زیست نشر الگو

✔️ زیست فاگوزیست

✔️ زیست خیلی سبز

✔️ آی کیو پلاس گاج

✔️ زیست نشرالگو

موضوعات مرتبط : روش مطالعه زیست کنکور و امتحان نهایی رتبه های برتر

زیست نشرالگو

این کتابو به همه داوطلبان رشته تجربی توصیه می‌کنیم که استفاده کنن. هم درس نامهٔ خیلی خوبی داره هم برای همه دانش آموزان در هر سطحی مناسبه. کار خوبی که این کتاب کرده اینه که همه اصطلاحات زیست نظام قدیم و جدید را در کنار هم آورده.

تست‌های این کتاب به دو بخش تقسیم میشه:

تست‌های تألیفی که سطح بندی دارن. یعنی به سه سطح آسون، متوسط و دشوار تقسیم بندی میشه. خیلی جالبه که بدونید تا زمانی که به پاسخ نامه مراجعه نکنید نمی‌فهمید که سؤال در چه سطحیه، در واقع جلوی سؤال نزده که سطحش دشواره یا متوسط یا آسون !

در این کتاب تست‌های کنکور چند سال پیش با برخی از تست‌های کنکورهای آزمایشی مثل گاج، قلمچی و… هم آورده شده است نکته جالب زیست نشر الگو بعنوان یکی از بهترین منابع زیست کنکور اینه کتاب فقط نیومده بگه جواب فلان سؤال مثلاً گزینهٔ دو هست بلکه خیلی خوب اومده با دلیل توضیح داده که چرا جواب میشه گزینه دو و گزینه‌های دیگه چرا غلطه در واقع تمام تست ها تحلیل کامل شده است یا از روش مهندسی معکوس استفاده کرده !

زیست نشر الگو در ترکیب بندی مطالبی که به هم مرتبط هستن هم خیلی عالی عمل کرده در مجموع ما توصیه می‌کنیم که گزینه اولتون برای خرید منبع کمک آموزشی درس زیست از انتشارات نشر الگو باشد.

فاگوزیست

این منبع کمک آموزشی کامل‌ترین منبع زیست شناسی به لحاظ آموزش محسوب میشه، تمام درس‌های زیست شناسی  براتون خیلی ساده و خوب توضیح داده شده تازه کلمات وجملات خیلی مهم کتاب رو هم براتون مشخص کرده تا دنبالش نگردید.

البته  خیلی حجمش زیاده چون همه مطالب رو تمام وکمال پوشش داده. این کتاب برای افرادی که در درس زیست شناسی مشکل دارن یا تازه از رشتهٔ ریاضی اومدن تجربی خیلی مفیده البته این کتاب به لحاظ تست زنی خیلی نمی تونه کمکتون کنه و بیشتر جنبه آموزشی دارد.

درسته که فاگوزیست درس نامهٔ طولانی داره اما تمام مطالب زیست شناسی رو حتی اونایی که سختن و ابهام زیادی دارن خیلی خوب تونسته توضیح بده. همون طور که گفتیم فاگوزیست خیلی برای تست زنی مناسب نیست. باید این کتابو در کنار کتاب های تستی تهیه کنید.

زیست خیلی سبز

کتاب زیست خیلی سبز هم درس نامه خیلی خوبی داره. درس نامه خیلی سبز اونقدر ساده و گیرا نوشته شده که برای همه دانش آموزان در هر سطحی قابل فهمه. برای همین عموماً این کتاب به کسایی پیشنهاد می‌کنیم که در درس زیست شناسی سطح ضعیف‌تری دارن. به لحاظ تست زنی هم این منبع کمک آموزشی خیلی میتونه کمک حالتون باشه. تست‌ها منطبق با الگوریتم سؤال‌های کنکور نوشته شده و سطح بندی ساده تا دشوار دارد.

آی کیو پلاس گاج

کتاب آی کیو  پلاس گاج رو به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که سطحشون در درس زیست شناسی بالاست. مثلاً اگه که غالباً تست‌های درس زیست بالای شصت درصد می‌زنید توصیه می‌کنیم که این کتاب تهیه کنید. این کتاب از این جهت می تونه به دانش آموزای قوی کمک کنه که سوالاش جوری طراحی شده که قشنگ می تونه ذهنتون رو به چالش بکشه.

از این نظرخیلی میتونه بهتون کمک کنه چون باعث میشه تحلیلی زیست رو یاد بگیرید و این که دراین درس خیلی قوی‌ترشید. البته امیدوارم سطح دشوار سؤالات ناامیدتون نکنه.

در کنار این کتاب‌ها، کتاب زیست میکرو طلایی گاج، جامع نقره‌ای زیست گاج، زیست آبی قلمچی و کتاب زیست نشر دریافت هم جز بهترین منابع زیست کنکور هستند. فراموش نکنید که اولویت اولتون کتاب‌های اصلی باشه بعد بیاید سراغ کتابهای کمک آموزشی دیگه ای که گفته شد.

موضوعات مرتبط : بودجه بندی کنکور تجربی

بهترین منابع زیست دهم

بهترین منابع زیست دهم

👈 کتاب درسی

از همین اول مسیر کنکور یه نکته خیلی مهم باید یادتون باشه که مهمترین و اولین منبع شما کتاب درسی می‌باشد. متاسفانه هرساله تعداد زیادی از داوطلبین کنکور تجربی داریم که برای درس زیست‌شناسی کلی انرژی و زمان گذاشتن ولی نتیجه دلخواه نگرفتن، اشتباه مشترک اکثرشون غافل شدن از کتاب‌درسی و قرار دادن کتاب‌های کمک آموزشی و جزوه‌ها به عنوان منبع اصلی هست که کاری کاملا اشتباه و غیر اصولیه.

👈 کتاب خیلی سبز

 با توجه به کنکور سال‌های اخیر و آزمون‌های آزمایشی، کتاب خیلی سبز یک منبع فوق العاده و کامل برای شروع درس زیست شناسی می‌باشد.

درسنامه کامل و دقیقی دارد همچنین تست‌های استاندارد به همراه پاسخنامه کامل باعث شدن این منبع کتابی عالی برای زیست سال دهم باشد. این کتاب برای دانش آموزان متوسط و متوسط رو به بالا پیشنهاد می‌شود.

بهتره بگیم برای کسانی که تا الان برای زیست تست نزدند بهترین شروع تست زنی میتونه از این کتاب باشه و در مرحله بعد میشه سراغ منابع دیگه رفت.

👈 میکرو نقره ای

 کتابی کامل مثل خیلی سبز که درسنامه و سوالات خوب و استانداردی داره و خیلی از دانش‌آموزان رتبه برتر از این منبع استفاده کردند.

اگر دانش آموز با سطح متوسط یا متوسط رو به بالا هستی این منبع برای شما مناسبه

👈 آی کیو

 کتاب فوق العاده از موسسه گاج که تقریبا در سال‌های اخیر مورد استفاده تمام رتبه برتر بوده است. تست‌های کاملا خلاقانه و سخت کنار پاسخنامه کامل و درسنامه‌ای مفید و مناسب این کتاب را منبعی بی‌نظیر برای دانش‌آموزان قوی و تراز بالا تبدیل کرده است و میشه گفت جز بهترین منابع زیست کنکور است.

حواستون باشه برای رسیدن به این منبع حتما باید یکی از کتاب‌های خیلی سبز یا میکرو نقره ای مطالعه شود و یک راست سراغ این منبع آمدن چیزی جز ضرر برای شما نخواهد داشت.

👈 پینوکیو

 کتابی سخت و چالشی از موسسه خیلی سبز که به شدت به دانش‌آموزان تراز بالا توصیه می‌شه. این کتاب تست‌هایی با ایده‌های جدید و سخت کنار پاسخنامه عالی بهتون ارائه میده که بدون شک برای رسیدن به صندلی پزشکی کمک بزرگی بهتون خواهد کرد.

دوباره تاکید میکنم تا کتاب‌های قبلی را نزدید سراغ این کتاب نروید و توصیه می‌کنیم تابستان سال دوازدهم بهترین زمان برای مطالعه این کتاب است.

👈 نشر الگو

کتابی مناسب برای دانش‌آموزانی که سه منبع قبلی را کامل دوبار تمام کرده‌اند و دنبال تست‌هایی با ایده‌های جدید و نگاهی متفاوت می‌گردند.

تست‌های نسبتا استاندارد و سخت کنار پاسخنامه کامل و دقیق این منبع را بعد از منابع بالا به منبعی عالی تبدیل کرده است.

👈 تخته سیاه

کتابی کامل و دقیق که بدون شک هرچیزی را که یک دانش‌آموز کنکوری به عنوان کتاب تست نیاز دارد فراهم کرده است. این کتاب در کنار کتاب نشر‌ الگو منبع مکمل خوبی برای دانش‌آموزانی است که منابع قبلی را به خوبی مسلط شده‌اند.

موضوعات مرتبط : برنامه ریزی کنکور تجربی

بهترین منابع زیست یازدهم

بهترین منابع زیست یازدهم

سال یازدهم سال بسیار مهم و حساسی در رابطه با کنکور تجربی هست و تاثیر بسزایی در نتیجه کنکور شما دارد. اکثر دانش‌آموزانی که نمیتوانند در کنکور نتیجه دلخواه خود را بگیرند، مشکلات اساسی در پایه و بخصوص سال یازدهم دارند.

اگر سال یازدهمی هستید یا در زیست یازدهم کنکور مشکل دارید لازم نیست نگران باشید. تا انتها با ما همراه باش تا تمام مشکلاتت بر طرف شه!

👈 کتاب درسی

مهم ترین و اولین منبع تمام دانش آموزان و کنکوری ها بدون استثنا باید کتاب درسی باشه و بعد از تسلط کامل میریم سراغ منابع دیگر کمک آموزشی.

👈 کتاب خیلی سبز

لطفا توضیحات داده شده در مورد کتاب خیلی سبز را در ابتدای مقاله مطالعه کنید.

👈 میکرو نقره‌ای

کتابی کامل مثل خیلی سبز که درسنامه و سوالات خوب و استانداردی داره و خیلی دانش‌آموزان رتبه برتر از این منبع راضی بودند. این کتاب هم برای دانش آموزان متوسط و متوسط رو به بالا پیشنهاد می‌شود.

👈 آی کیو

لطفا توضیحات داده شده در مورد کتاب آی کیو در ابتدای مقاله مطالعه کنید.

نکته خیلی مهمی که باید به اون توجه کنید این است که تا یکی از کتاب‌های خیلی سبز یا میکرو نقره‌ای رو نزدید، سراغ این کتاب نرید.

  • پینوکیو
  • نشر الگو
  • تخته سیاه

کتابی کامل و دقیق هست که بدون شک هرچیزی که یک دانش‌آموز کنکوری به عنوان کتاب تست نیاز دارد را برایش فراهم میکند. این کتاب در کنار نشر‌ الگو منبع مکمل خوبی برای دانش‌آموزانی است که منابع قبلی را به اتمام رسانده باشند.

بهترین منابع زیست دوازدهم

بهترین منابع زیست دوازدهم

خب رسیدم به سال دوازدهم و ماراتن کنکور؛ سالی که میتونه سرنوشت ساز ترین سال عمر تون باشه. سال دوازدهم سال بسیار مهمی هست و تاثیر بسزایی در آینده شغلی و زندگی شما دارد، پس یکی از بزرگترین اتفاقات زندگی ما دوره کنکوری بودنه!

اگر دوازدهمی هستی و تا الان خوب نخوندی و یا اینکه پشت کنکوری هستی و سال گذشته نتیجه دلخواهت را نگرفتی نگران نباش هنوز دیر نشده و واقعا فرصت مناسب برای نتیجه گرفتن وجود دارد به شرطی که درست و با انگیزه درس بخونی!

اول از همه بریم سراغ منابع، چه منابعی برای رسیدن به پزشکی و دندانپزشکی پزشکی نیاز دارم؟

  • کتاب درسی
  • کتاب خیلی سبز
  • میکرو نقره‌ای
  • آی کیو
  • پینوکیو
  • نشر الگو
  • تخته سیاه

چند نکته مهم در مورد بهترین منابع زیست کنکور

✔️ اول بدون ممکنه برای هر سال تحصیلی منبع متفاوتی مورد نیازت باشه

✔️ باید برنامه ریزی خوبی داشته باشی

✔️ نحوه مطالعه زیست شناسی کنکور خیلی مهمه

✔️ حتما با توجه به سطحت و توضیحات داده شده منابع مورد نظر را باید تهیه کنی

✔️ تا در یک سطح مسلط نشدی سراغ منبع دیگه ای نرو

در پایان

کنکور تجربی شلوغ ترین کنکوری است که در حال حاضر وجود داره خب دلیلشم مشخصه و اون رشته های آینده ساز و البته پولسازی که در این گروه آزمایشی وجود داره پس باید با دقت و ظرافت و طبق تحلیل های گفته شده سراغ منابع بری تا بهترین سرنوشت واست رقم بخوره!

میتونی برای مشاوره در زمینه بهترین منابع زیست کنکور در پایه های تحصیلی مختلف و آزمون تعیین سطح رایگان همین الان با کنکور مشاور تماس بگیری و با یکی از مشاوران رتبه برتر ما صحبت کنی.

بهترین منبع زیست شناسی کنکور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید