لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

برای کنکور روزی چند ساعت درس بخوانیم؟

برای کنکور روزی چند ساعت درس بخوانیم؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانش آموزان قبول شدن در رشته دانشگاهی است. به همین خاطر هنگام ورود به دبیرستان سعی می‌کنند با دقت بیش‌تری درس بخوانند و حول محور درس خواندن سوالاتی برایشان پیش می‌آید. اینکه برای کنکور روزی چند ساعت درس بخوانیم؟

کنکور مشاور برای کمک به شما دانش آموزان عزیز امروز اینجا هست. اکنون شما عزیزان با خواندن این مطلب می‌توانید برای ساعت درس خواندن خود برنامه‌ریزی کنید. یکی از مهم‌ترین سوالات این است که برای کنکور روزی چند ساعت درس بخوانیم؟

در پاسخ به این سوال باید اول مشخص شود که رشته دبیرستانی شما چیست. زیرا همان طور که می دانید رشته‌ها شامل ریاضی و فیزیک و علوم تجربی و علوم انسانی و فنی و هنر می‌شوند.

برای قبولی در کنکور روزی چند ساعت درس بخوانیم؟

امروز با سخت‌تر شدن آزمون سراسری کنکور باید برای قبولی در آن تلاش بیش‌تری کرد. زیرا کنکور به تنهایی یک رقابت محسوب می‌شود. کسانی که می‌خواهند خود را برای قبولی در کنکور آماده کنند باید ساعات مطالعه خود را افزایش دهند. بهترین کار این است که با زمان کم شروع کنید.

مطلب پیشنهادی به شما : چند درصد از سوالات کنکور تکراری است ؟

یعنی ابتدا سعی کنید درس خواندن را با روزی دو ساعت آغاز کنید روزی نیم ساعت به آن اضافه نمایید. بهترین برنامه ریزی برای درس خواندن این است که حداقل روزی ۸ تا ۱۲ ساعت را به مطالعه اختصاص دهید.

اما این ساعات برای درس خواندن نباید مداوم و پشت سر هم باشد زیرا ممکن است بازده نهایی را کاهش دهد. به همین خاطر باید ساعاتی را به استراحت اختصاص دهید. در این صورت نتیجه خیلی خوبی کسب خواهید نمود.

تقسیم ساعات درس خواندن در روز

تماس با کنکور مشاور

موفق شدن تنها با حرف زدن نیست بلکه باید سخت تلاش کنید و آن را در عمل نشان دهید. همان طور که گفته شد باید روزانه ۸ تا ۱۲ ساعت درس خواند اما این ساعات را باید حتماً تقسیم ‌بندی کنید معمولاً تقسیم بندی ساعات درس خواندن به شرح زیر است:

  • از صبح تا ظهر ۴ ساعت
  • بعد از ناهار تا از ۴ ساعت
  • از غروب تا نیمه شب چهار ساعت

با توجه به این تقسیم بندی باید در میان هر یک و نیم تا دو ساعت درس خواندن ۱۵ دقیقه استراحت کنید. زیباترین ۱۵ دقیقه استراحت مغز شما انرژی بیش‌تری برای دریافت مطالب درسی خواهد داشت. در این صورت دیگر هیچ‌گونه خستگی در درس خواندن نخواهید داشت.

البته که تقسیم بندی دروس هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در ادامه به آن هم خواهیم پرداخت. به همین خاطر توجه شما را به بند بعد جلب می‌کنیم.

چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟

زمانی که از تقسیم بندی درست صحبت می‌شود، در واقع منظور دروس عمومی و اختصاصی هر رشته است. در واقع تقسیم بندی باید طوری باشد که یک درس اختصاصی پس از یک درس عمومی خوانده شود. یعنی درس‌های عمومی و اختصاصی را به صورت یکی در میان بخوانید.

البته که در این میان منابع درس خواندن هم باید مهیا باشد. حتماً سعی کنید از منابع درسی و آموزشی معتبر استفاده کنید. از دیگر نکاتی که برای قبولی در کنکور باید مد نظر داشته باشید ساعت خواب و استراحت است. بهتر است سعی کنید به قدر کافی در روز استراحت کنید و هم چنین شب‌ها زودتر بخوابید.

بهترین و مفیدترین زمان برای خواب ۸ ساعت در شبانه‌روز است. البته که با انجام یک برنامه‌‌ریزی دقیق درسی می‌توانید ۸ ساعت در شبانه ‌روز بخوابید و تمام دروس خود را مطالعه کنید.

برنامه ریزی کنکوری باید چگونه باشد؟

برای کنکور روزی چند ساعت درس بخوانیم؟

برخی افراد می‌توانند به راحتی برای خود برنامه‌ریزی درسی داشته باشند. اما برخی افراد به هیچ عنوان نمی‌توانند برنامه‌ریزی کنند از این پیشنهاد ما به این عزیزان این است که برای داشتن یک برنامه‌ریزی کامل و منسجم می‌توانند به یک مشاور تحصیلی مراجعه کنند.

مشاوران با علم و تجربه ای که دارند بهترین برنامه‌ریزی را برای دانش آموزان کنکوری انجام می‌دهند. به طوری که دانش‌ آموزان هیچ‌گونه نگرانی بابت درس خواندن و یا ساعات استراحت خود نخواهند داشت. اگر دانش آموزان می‌کنند طبق برنامه‌ریزی پیش روند قطعاً نتایج خیلی خوبی خواهند دید.

اما چه فکر می‌کنید که می‌توانید برنامه‌ریزی درسی را خودتان هم انجام دهید پس بهتر است دست بجنبانید و هر چه زودتر آن را کامل کنید.

در این مقاله در مورد اینکه برای کنکور روزی چند ساعت درس بخوانیم صحبت کردیم اگر همچنان شما در این مورد سوالی دارید و قصد دارید به برنامه و راهنمای کاملی دست پیدا کنید همین حالا با مشاوران کنکور مشاور تماس بگیرید…

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید