لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رتبه قبولی رشته حقوق دانشگاه تهران

رتبه قبولی رشته حقوق دانشگاه تهران

رتبه قبولی رشته حقوق دانشگاه تهران رشته حقوق دانشگاه تهران از رشته‌های دانشگاهی محبوب و پر درآمد به حساب می‌آید. تنها راه قبول شدن در رشته حقوق دانشگاه تهران، دادن کنکور است. متاسفانه امکان قبولی بدون کنکور در رشته‌ها حقوق دانشگاه تهران وجود ندارد .

البته لازم به ذکر است رشته حقوق دانشگاه تهران نیز مانند بسیاری از رشته‌های دیگر دارای محدودیت در پذیرش دانشجو است. پس نباید وقت را برای ثبت نام و درس خواندن برای کنکور از دست بدهید.

مقاطع تحصیلی رشته حقوق بستگی به ظرفیت و امکانات دانشگاه دارد به طور کلی شما می‌توانید تا مقطع دکترا رشته‌‌ حقوق را ادامه بدهید.

البته اگر در دانشگاه تهران رشته حقوق قبول نشدید جای نگرانی نیست چرا که رشته‌ی حقوق در دانشگاه‌های سراسری، غیرانتفاعی و آزاد پذیرش دارد.

در ادامه این مقاله قصد داریم رتبه قبولی سال نود و شش در رشته‌ حقوق دانشگاه تهران را برای شما عزیزان بیاوریم، با ما همراه باشید

تماس با کنکور مشاور

 رتبه‌های قبولی حقوق دانشگاه تهران

به طور کلی در سال نود و شش ده نفر در رشته حقوق روزانه داشنگاه تهران قبول شدند که رتبه‌های قبولی رشته حقوق در دانشگاه تهران عبارتند از:

رتبه ده روزانه منطقه یک مرد، رتبه شانزده روزانه منطقه یک مرد، رتبه بیست و دو روزانه منطقه یک زن، رتبه چهار روزانه منطقه دو مرد، رتبه هجده روزانه منطقه دو مرد، رتبه نوزده روزانه منطقه دو زن، رتبه بیست و هفت روزانه منطقه دو مرد، رتبه چهار روزانه منطقه سه مرد و در آخر رتبه هفت روزانه منطقه سه مرد.

معرفی رشته حقوق

تحصیل در رشته حقوق دانشگاه تهران ممکن است آرزوی بسیاری از داوطلبان باشد، به همین منظور مطلبی را تحت عنوان آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه تهران برای این دسته از داوطلبان ارائه نموده ایم.

رشته حقوق یکی از رشته های جذاب گروه آزمایشی علوم انسانی می باشد که ساله شاهد جذب تعداد کثیری از داوطلبان به این رشته می باشیم.

در واقع هدف از ایجاد این رشته مطالعه ی قوانین و مقررات وضع شده توسط قوه مقننه و مجریه که برای ایجاد نظم در جامعه وضع شده است، می باشد اما نکته مهمی که در این رشته حائز اهمیت است این می باشد که فارغ التحصیلان این رشته برای رسیدن به موفقیت باید از فن بیان قوی، جرات و جسارت برخوردار باشند.

مطلب مفید برای شما : رشته حقوق با هنر کرمان

توانایی‌های لازم فارغ‌التحصیلان رشته حقوق

فارغ‌التحصیلان این دشته برای اینکه بتوانند در کار خود موفق شوند باید بتوانند دارای فن بیان قدرتمند، جسارت و جرات کافی باشند تا از پس مشکلات بربیایند و کوتاه نیایند.

بازار کار رشته حقوق

بازار کار این رشته، بازار خوبی است و در اسناد رسمی، بانک ها – شرکت ها و شهرداری ها و شورای حل اختلاف به عنوان مشاور شغل خوبی می‌توانند به دست بیاورند.

البته اگر در آزمون وکلا شرکت کرده، پذیرفته شده و دو سال کارآموزی بگذارنند می‌توانند وکیل پایه یک دادگستری شوند. علاوه بر این می‌توانند استاد دانشگاه نیز باشند.

نحوه ثبت نام رشته‌ی حقوق دانشگاه تهران

برای این که بتوانید در رشته‌ی حقوق دانشگاه تهران در دانشگاه‌ پذیرفته شوید باید در زمانی که توسط سازمان سنجش برای ثبت نام اعلام می‌شود به سایت سازمان سنجش بروید و اقدام به دانلود دفترچه‌ی ثبت نام کنکور سراسری گروه انسانی نمایید. بعد از مطالعه‌ی دفترچه به صورت الکترونیک در سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام نمایید.

البته لازم به ذکر است که شما برای ثبت نام الکترونیک نیاز به پرداخت هزینه با کارت‌های شبکه شتاب دارید.

مدارک لازم برای ثبت نام در رشته‌ی حقوق دانشگاه تهران

این مدارک شامل اسکن عکس ۳*۴ یا ۶*۴ داوطلب (فرمت jpg و حجم بیشتر از ۷۰ کیلوبایت)، اطلاعات سوابق تحصیلی، اطلاعات محل سکونت و تماس، اسامی و کدهای رشته‌های انتخابی، کارت اعتباری ثبت نام، شناسه و رمز عبور ثبت نام هستند.

نتیجه‌ گیری نهایی

بهتر است به طور جامع درباره هر کدام از وظایف کاری این رشته و توانایی‌های لازم برای دروس این رشته تحقیق کنید و سپس در نهایت تصمیم خود را برای انتخاب کردن یا نکردن این رشته بگیرید.

چنانچه در دانشگاه تهران در نیامدید و تصمیم به تحصیل در دانشگاه آزاد داشتید،

لازم است بدانید که تحصیل در دانشگاه‌های آزاد در این رشته‌ نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگینی دارد پس برای ورود به این نوع از دانشگاه‌ها، باید حتما این مسئله را ذهن خود داشته باشید.

به طور کلی، این که شما در این رشته تحصیل کنید در وهله اول به علاقه‌ی شما بستگی دارد و پس از آن به میزان توانایی‌هایتان. با خودتان روراست باشید و اگر علاقه یا توانایی لازم را ندارید بیخودی عمر خود را هدر ندهید و به سراغ چیزی بروید که علاقه و توانایی لازم برای آن را دارید تا بتوانید به موفقیت برسید.

مشاوره های خود را به کنکور مشاور بسپارید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید