لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

کارشناسی ارشد حقوق

کارشناسی ارشد حقوق

کارشناسی ارشد حقوق  رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق از رشته‌های دانشگاهی برای فارغ‌ التحصیلان حقوق به حساب می‌آید. یکی از راه‌های قبول شدن در این رشته برای فارغ التحصیلان حقوق در دانشگاه‌ها، دادن کنکور است اما اگر با کنکور قبول نشدید هم جای نگرانی نیست می‌توان بدون کنکور در دانشگاه آزاد این رشته را نیز قبول شد.

رشته کارشناسی ارشد حقوق نیز مانند بسیاری از رشته‌های دیگر دارای محدودیت در پذیرش دانشجو است. پس نباید وقت را برای ثبت نام از دست بدهید.

مقاطع تحصیلی رشته کارشناسی ارشد حقوق بدون کنکور بستگی به نوع دانشگاهی که قبول می‌شوید دارد به طور کلی شما می‌توانید تا مقطع دکترا این رشته را ادامه بدهید. این رشته در دانشگاه‌های سراسری، غیرانتفاعی و آزاد پذیرش دارد.

در ادامه این مقاله قصد داریم رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق را به شما به طور کامل معرفی کنیم.

معرفی رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق

دانشجویان این رشته، هنجارهای حقوق را فرا می‌گیرند و در واقع هنجارشناسان حقوقی هستند. حقوق دریچه‌ای رو به جهان قانونی است یا شاید بهتر بتوان گفت قانون بر جهان حقوقدانان حاکم است و آن‌ها در تلاش هستند تا عدالت را در اجرای قانون برای همگان رعایت کنند.

گرایش ها و منابع رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق

کارشناسی ارشد حقوق

یکگرایش حقوق عمومی در کارشناسی ارشد حقوق

این گرایش یکی از قدیمی ترین گرایش‌های این رشته است و حوزه کاری آن مباحث حقوقی در سطح کلان است.  این رشته به شدت خشک و سنگین است.

ضرایب این رشته عبارتند از:

متون حقوقی با ضریب یک

متون فقه با ضریب یک

بین الملل عمومی  با ضریب یک

حقوق اداری با ضریب دو

حقوق اساسی با ضریب دو

دروس این رشته عبارتند از:

یک. مبانی حقوق عمومی (دو واحد الزامی)، دو. حقوق عمومی در اسلام (سه واحد الزامی)، حقوق بین الملل عمومی (سه واحد الزامی)، حقوق اساسی تطبیقی (دو واحد الزامی)، حقوق اداری ایران (دو واحد الزامی)، حقوق اداری تطبیقی (دو واحد الزامی)، متون حقوق عمومی به زبان خارجی (دو واحد الزامی)، حقوق کار (دو واحد الزامی)، حقوق مالی (یک واحد الزامی)،  سمینار (چهار واحد)، رساله (دو واحد الزامی)

دروس اختیاری این رشته نیز شامل تاریخ حقوق عمومی ایران، تاریخ تحولات حقوق عمومی در جهان، حقوق معاهدات بین الملل، حقوق حل و فصل اختلافات بین المللی، حقوق بین الملل اسلامی، حقوق کار تطبیقی، حقوق اساسی کشورهای اسلامی،حقوق محیط زیست، نظام های انتخاباتی (هرکدام از این درس‌ها دو واحد هستند)،

جامعه شناسی حقوق عمومی، آزادی های عمومی، قراردادهای اداری، حقوق شهری و روستایی، تأمین اجتماعی، حقوق منابع طبیعی، (هرکدام از این دروس یک واحد هستند) هستند.

مفید برای شما : بازار کار گرایش های ارشد حقوق

دوگرایش حقوق خصوصی در رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق

عموم مردم آن چه راجع به حقوق می دانند، چیزی است که در گرایش حقوق خصوصی به آن پرداخته می شود. پس خیلی طبیعی است که بیشترین طرفدار و داوطلب هم مربوط به همین رشته باشد.

به جرات می توان گفت که هنوز هم، حقوق خصوصی کاربردی ترین گرایش رشته حقوق است که حجم بالایی از دروس حقوق را در بر می گیرد. این به شما کمک بزرگی در کنکورهای حقوقی مختلف خواهد کرد.

تصور اکثر مردم درباره‌ی رشته‌ی حقوق، در واقع همان چیزی است که در این گرایش وجود دارد که به همین علت این گرایش هواداران زیادی دارد. این گرایش کاربردی‌ترین گرایش این رشته به حساب می‌آید.

ضرایب دروس کنکور ارشد گرایش حقوق خصوصی:

ضرایب این رشته عبارتند از:

متون حقوقی با ضریب یک

متون فقه با ضریب دو

آیین دادرسی مدنی با ضریب یک

حقوق مدنی با ضریب سه

حقوق تجارت با ضریب یک

دروس این رشته عبارتند از:

دروس الزامی این رشته شامل حقوق مدنی ۱، حقوق مدنی ۲، متون فقه، اصول فقه، قواعد فقه، حقوق بین الملل خصوصی (تعارض قوانین)، حقوق تجارت، متون حقوقی به زبان خارجی، داوری بین المللی، سمینار و پایان نامه هستند.

دروس اختیاری این رشته شامل آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت تطبیقی، حقوق مدنی تطبیقی، حقوق اسلامی تطبیقی، آیات الاحکام، حقوق تجارت بین الملل، مسئولیت مدنی، علم کلام، اجرای احکام و اسناد، حقوق دریایی، تاریخ حقوق و فلسفه حقوق هستند.

سهگرایش حقوق بشر در رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق

کارشناسی ارشد حقوق

افرادی که به مباحث آزادی‌های فردی، حقوق قشرهای اقلیت و هر حقوق مرتبط با بشر علاقه دارند این گرایش بهترین انتخاب برای آن‌ها است.

ضرایب دروس کنکور ارشد گرایش حقوق خصوصی:

ضرایب این رشته عبارتند از:

متون حقوقی با ضریب دو

حقوق اساسی با ضریب سه

بین‌الملل عمومی با ضریب دو

حقوق مدنی (تعهدات) با ضریب یک

حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری با ضریب یک

سازمانهای بین‌المللی با ضریب یک

دروس این رشته عبارتند از:

دروس الزامی این رشته شامل نقد مبانی فلسفی حقوق بشر، حقوق مدنی و سیاسی، حقوق اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی، حقوق همبستگی، دولت و حقوق بشر، نهادها و ساز و کارهای جهانی حمایت از حقوق بشر، نهادها و ساز و کارهای منطقه ای حمایت از حقوق بشر، حقوق بشر از دیدگاه اسلام،

نظام بین المللی حقوق بشر در ایران، آموزش حقوق بشر، حقوق بشر دوستانه و مسئولیت بین المللی فردی در قبال نقض حقوق بشر، متون حقوقی به زبان خارجی، سمینار و پایان نامه هستند.

دروس اختیاری این رشته شامل مبانی انسان شناختی حقوق بشر و تنوع فرهنگی، حقوق زن، حقوق کودک، حقوق کار، حق تعیین سرنوشت و حقوق ملت ها، دادرسی عادلانه و مدیریت قضایی، سازمان های بین المللی غیردولتی و حمایت از حقوق بشر، حقوق پناهندگی، آزادی بیان واجتماعات و تشکیلات و حمایت از حقوق اقلیت ها هستند.

چهارگرایش حقوق تجارت بین الملل در رشته کارشناسی ارشد حقوق

همان طور که از نام این رشته معلوم است این رشته مرتبط با درس‌های بین المللی و تجارت است. علاوه بر این حوزه‌های مطالعاتی در این رشته کاربرد بسیار زیادی دارند.

ضرایب دروس کنکور ارشد گرایش حقوق خصوصی:

ضرایب این رشته عبارتند از:

متون حقوقی با ضریب سه

حقوق تجارت با ضریب دو

بین‌الملل عمومی با ضریب یک

حقوق مدنی با ضریب دو

بین‌الملل خصوصی با ضریب یک

واحدهای درسی رشته‌ی حقوق تجارت بین الملل در مقطع کارشناسی ارشد

دروس الزامی این رشته شامل بیع بین الملل ۱ (واژه ها و سازمان های بین المللی تجاری)، بیع بین الملل ۲، مالیه و تضمین های بازرگانی بین المللی، حقوق نفت و گاز، داوری بازرگانی بین المللی، حقوق شرکت ها و موسسات تجاری چند ملیتی، بیمه های بازرگانی بین المللی، مقررات جهانی و بین المللی تجارت (WTO)،

حقوق حمل و نقل دریایی کالا، حقوق حمل و نقل هوائی وزمینی کالا در بازرگانی بین الملل، تعارض قوانین تطبیقی و صلاحیت بین المللی دادگاهها، قراردادهای بین المللی، حقوق تجارت الکترونیکی، متون حقوقی به زبان خارجی، سمینار و پایان نامه هستند.

مطلوب برای شما : کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

دروس اختیاری این رشته شامل مسئولیت مدنی در تجارت بین المللی، کلیات حقوق مالکیت فکری، حقوق گمرکی و قواعد صادرات و واردات، حقوق نمایندگی و شعبات فرعی، حقوق انتقال فناوری و حقوق رقابت در تجارت بین المللی هستند.

پنجگرایش رشته‌ی حقوق جزا و جرم شناسی در کارشناسی ارشد حقوق

ضرایب دروس کنکور ارشد گرایش حقوق خصوصی:

ضرایب این رشته عبارتند از:

متون حقوقی با ضریب دو

متون فقه با ضریب دو

جزای عمومی با ضریب سه

جزای اختصاصی با ضریب سه

آیین دادرسی کیفری با ضریب دو

درباره‌ی دروس این رشته اطلاعات چندانی وجود ندارد.

ششگرایش رشته‌ی حقوق مالکیت فکری در کارشناسی ارشد حقوق

کارشناسی ارشد حقوق

این گرایش بسیار کاربردی و مفید است اما متاسفانه در ایران هنوز به جایگاه خود نرسیده است. در این گرایش زبان انگلیسی بسیار مهم است و اگر به آن مسلط نیستید باید قید این رشته را بزنید.

ضرایب دروس کنکور ارشد گرایش حقوق خصوصی:

ضرایب این رشته عبارتند از:

متون حقوقی با ضریب سه

حقوق مدنی با ضریب سه

حقوق تجارت با ضریب دو

متون فقه با ضریب یک

دروس گرایش حقوق مالکیت فکری در مقطع کارشناسی ارشد

دروس الزامی این رشته شامل حقوق قراردادها، حقوق تجارت بین الملل و مالکیت فکری، متون حقوقی، تعارض قوانین در زمینه مالکیت فکری، حقوق مالکیت ادبی و هنری ۱، حقوق مالکیت ادبی و هنری ۲، حقوق مالکیت صنعتی ۱، حقوق مالکیت صنعتی ۲، ضمانت اجرای مالکیت فکری، حقوق رایانه و ارتباطات جدید،

سمینار، پایان نامه، مبانی نظری و فقهی مالکیت فکری و حقوق بشر، حقوق اموال، حقوق ثبت مالکیت فکری، حقوق زیست فن آوری (بیوتکنولوژیBiotechnology)، حقوق اینترنت و تجارت الکترونیک، حقوق انتقال تکنولوژی و دانش فنی، داوری های بین المللی و حل و فصل اختلافات مالکیت فکری، فلسفه حقوق مالکیت فکری، مبانی فنی ناظر به رایانه ها و انتقال داده ها و حقوق رقابت تجاری و اسرار تجاری هستند.

هفتگرایش حقوق بین الملل در کارشناسی ارشد حقوق

این درس همان طور که از نامش پیداست، مناسب افرادی است که به مباحث مربوط به سازمان‌های بین‌المللی و روابط دولل علاقه دارند، است و نیاز به زبان انگلیسی قوی دارد.

ضرایب دروس کنکور ارشد گرایش حقوق خصوصی:

ضرایب این رشته عبارتند از:

متون حقوقی با ضریب دو

بین الملل عمومی با ضریب سه

حقوق اساسی با ضریب یک

حقوق سازمان‌های بین‌الملل با ضریب دو

بین الملل خصوصی  با ضریب یک

دروس گرایش حقوق بین الملل در مقطع کارشناسی ارشد

دروس الزامی این گرایش عبارتند از حقوق معاهدات مسئولیت بین المللی، حقوق دریاها، حقوق بین الملل اقتصادی، سازمان های بین المللی، حقوق بین الملل اسلام، روش های حقوقی حل و فصل اختلافات بین المللی، حقوق بین الملل خصوصی، متون حقوقی به زبان خارجی، سمینار و پایان نامه هستند.

دروس اختیاری این گرایش عبارتند از تاریخ تحولات حقوق بین الملل، حقوق بین الملل هوا و فضا، حقوق مخاصمات مسلحانه، حقوق جزای بین الملل، حقوق دیپلماتیک و کنسولی، تأسیس و جانشینی دولت ها در حقوق بین الملل، سازمان های منطقه ای، حقوق بین الملل ارتباطات جمعی، حقوق بین الملل کار، حقوق بین الملل توسعه،

مسئولیت مدنی، بررسی تفصیلی برخی مسائل حقوق بین الملل عمومی، حقوق تجارت بین الملل، حقوق دریایی، نظریه های مختلف در روابط بین الملل و حقوق بین الملل محیط زیست هستند.

هشتگرایش حقوق محیط زیست در کارشناسی ارشد حقوق

این رشته همان طور که از نامش پیداست در جهت حفظ محیط زیست می‌کوشد.

ضرایب دروس کنکور ارشد گرایش حقوق خصوصی:

ضرایب این رشته عبارتند از:

متون حقوقی با ضریب سه

بین الملل عمومی با ضریب دو

جزای اختصاصی با ضریب دو

حقوق اداری با ضریب دو

دروس گرایش حقوق محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد

دروس الزامی این رشته عبارتند از کلیات حقوق محیط زیست، حقوق اداری، حقوق حفاظت از آبها، حقوق حفاظت از پوشش گیاهی، حقوق حفاظت از جانوران، حقوق حفاظت از هوا، حقوق انرژی و صنعت، سازمان های داخلی مسئول حفاظت از محیط زیست، سازمان های بین المللی حفاظت از محیط زیست،

ضمانت های حقوقی حفاظت از محیط زیست، مسئولیت بین المللی ناشی از خسارت های زیست محیطی، متون حقوقی به زبان خارجی، سمینار و رساله هستند.

دروس اختیاری این رشته شامل حقوق بشر و محیط زیست، حقوق شهری و روستایی، تجارت بین الملل و حقوق محیط، زیست، توسعه پایدار و حقوق محیط زیست، حفاظت از محیط زیست و در مخاصمات مسلحانه بین المللی، حفاظت از محیط زیست در رویه قضایی کشورها، حفاظت از محیط زیست در رویه بین المللی هستند.

نهگرایش حقوق تجاری اقتصادی بین المللی در کارشناسی ارشد حقوق

این گرایش یکی از جدیدترین گرایش‌های رشته‌ی حقوق است که برای اولین بار در دانشگاه تهران به وجود آمد و ترکیبی از تجارت بین الملل و حقوق اقتصادی است. فارغ‌التحصیلان این گرایش می‌توانند قرارهای مختلف اقتصادی و تجاری را تنظیم کنند.

ضرایب دروس کنکور ارشد گرایش حقوق خصوصی:

ضرایب این رشته عبارتند از:

متون حقوقی با ضریب سه

حقوق بین الملل خصوصی با ضریب دو

حقوق مدنی (تعهدات) با ضریب سه

حقوق تجارت با ضریب سه

متون فقه  با ضریب یک

دروس گرایش حقوق تجاری اقتصادی بین المللی

دروس پیش نیاز این گرایش شامل مقدمه علم حقوق، حقوق مدنی ۳ ، حقوق مدنی ۴، حقوق مدنی ۶، حقوق تجارت ۲، حقوق تجارت ۳، حقوق بین الملل خصوصی ۲ و آیین دادرسی مدنی ۳ هستند.

دروس الزامی این‌گرایش شامل حقوق و اقتصاد، حقوق اقتصادی، حقوق قراردادهای تجاری بین المللی اقتصادی، حل و فصل اختلافات تجاری بین المللی، حقوق مالکیت فکری و مقررات بین المللی، حقوق مشارکت های تجاری بین المللی، حقوق تأمین مالی و سرمایه گذاری خارجی، حقوق حمل و نقل بین المللی، مسئولیت مدنی در حقوق تجارت و متون حقوق هستند.

دروس اختیاری این گرایش شامل حقوق بانکی و پرداخت های بین المللی، قواعد فقه، حقوق تجارت الکترونیک، حقوق انرژی، آمار و تحلیل داده های اقتصادی، تحلیل اقتصادی حقوق خصوصی، تعارض قوانین در تجارت بین الملل، حقوق شرکت ها و بورس، مالیه عمومی (مالیات ها و عوارض، محاسبات عمومی، معاملات دولتی و بودجه ها)،حقوق محیط زیست، حقوق سازمان های تجاری بین المللی و حقوق مهندسی هستند.

دهگرایش حقوق خانواده در کارشناسی ارشد حقوق

کارشناسی ارشد حقوق

اهمیت خانواده و نقش تربیتی آن منجر به پیدایش این گرایش شد. فارغ‌التحصیلان این گرایش درباره تمام مسائل خانوادگی می‌توانند فعالیت کنند و بیشتر حوزه کاریشان مرتبط به طلاق و امثال این موارد می‌باشد.

ضرایب دروس کنکور ارشد گرایش حقوق خصوصی:

ضرایب این رشته عبارتند از:

متون حقوقی با ضریب دو

متون فقه با ضریب دو

دروس تخصصی رشته های معارف اسلامی و حقوق و حقوق خانواده (اصول فقه، حقوق مدنی (اشخاص تا وصیت و  ارث) و آیین دادرسی مدنی (دعاوی خانوادگی)) با ضریب هفت

حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری با ضریب دو

دروس گرایش حقوق خانواده در مقطع کارشناسی ارشد

دروس پیش نیاز عمومی این رشته شامل روش تحقیق، منطق و معارف اسلامی هستند.

دروس جبرانی این گرایش شامل حقوق مدنی ۱، حقوق مدنی ۳، حقوق مدنی ۵، حقوق مدنی ۸، متون فقه ۱ (نکاح و انحلال آن)، متون فقه ۲ (ارت، وصیت، حجر)، آیات الاحکام، آیین دادرسی مدنی ۳، متون حقوقی ۱، متون حقوقی ۲، حقوق بین الملل خصوصی ۱، بزهکاری اطفال ۱، حقوق جزای عمومی ۱، حقوق جزای عمومی ۲ و حقوق جزای اختصاصی ۱ هستند.

دروس الزامی این گرایش شامل عقد نکاح ۱ (حقوق و تکالیف قانونی و قراردادی زوجین)، عقد نکاح ۲ شروط ضمن عقد، انحلال نکاح، اسباب قرابت، حقوق والدین و فرزندان، آیین دادرسی دعاوی خانواده، امور حسبی، ارث و وصیت، حقوق جزای خانواده، متون حقوقی، فقه تطبیقی ۱ عقد نکاح، فقه تطبیقی ۲ انحلال نکاح، اصول فقه، سمینار، تحلیل آراء قضایی و پایان نامه هستند.

دروس اختیاری این گرایش شامل حقوق خویشاوندان، حقوق تطبیقی خانواده (نکاح و انحلال آن)، مبانی نظری تحکیم خانواده، مقررات بین المللی حقوق خانواده، مددکاری و مشاوره خانواده، مبانی حقوق خانواده در کتاب و سنت، روان شناسی خانواده، اخلاق خانواده، جرایم و کودکان، حقوق کودک، حقوق زن، احوال شخصیه، جامعه شناسی خانواده، تحولات پزشکی و خانواده و تابعیت اعضای خانواده هستند.

یازدهگرایش حقوق ارتباطات کارشناسی ارشد حقوق

جهان، جهان ارتباطات است و مسائل زیادی وجود دارد که در این جهان جدید نیاز به حقوق دان برای رفع آن دارد. به همین علت این گرایش جدید به وجود آمده است. از سختی‌های این گرایش، تغییر مداوم قوانین مرتبط با آن است که منجر می‌شود این حقوقدانان مدام در پی به روز کردن اطلاعات خود باشند.

دانشجویان این گرایش، پنج شاخه را در این حوزه بررسی می‌کنند:

الف. مقررات حقوقی تأسیس و اداره مؤسسات ارتباطی

ب. مقررات حاکم بر محتوا و انتشار مندرجات، برنامه ها و پیام های ارتباطی

ج. مقررات حقوقی حرفه ی روزنامه نگاری و سایر دست اندرکاران ارتباطات

د. مقررات حقوقی مالکیت معنوی

ه. مقررات حقوقی بین المللی ارتباطات

ضرایب این گرایش عبارتند از:

متون حقوقی با ضریب دو

حقوق بین الملل عمومی با ضریب دو

حقوق مدنی (تعهدات) با ضریب دو

حقوق اساسی با ضریب سه

حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری  با ضریب دو

حقوق ارتباطات با ضریب سه

دروس گرایش حقوق ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد

دروس پیش نیاز این رشته شامل مبانی ارتباطات، مبانی حقوق ارتباطات، اصول حقوق مالکیت معنوی، آزادی های عمومی و حقوق بشر و زبان خارجی تخصصی (خواندن متون حقوقی ارتباطات) هستند.

دروس پایه این رشته شامل حقوق عمومی ارتباطات، حقوق تطبیقی ارتباطات، حقوق بین المللی ارتباطات، حقوق بین المللی مالکیت معنوی و پایان نامه هستند.

دوازده- گرایش حقوق نفت و گاز کارشناسی ارشد حقوق

کشور عزیز ما ایران از بزرگ‌ترین منابع نفت و گاز را دارد و بنابراین مسائل مرتبط با نفت و گاز در کشورمان بییار مهم هستند. پس با توجه به اهمیت نفت و گاز نیاز به حقوق دانانی در این زمینه وجود دارد. این گرایش، گرایشی جدید است که در دانشگاه تهران به وجود آمده است.

ضرایب این رشته عبارتند از:

متون حقوقی با ضریب دو

حقوق بین الملل عمومی با ضریب یک

حقوق بین‌الملل خصوص با ضریب یک

حقوق مدنی با ضریب دو

حقوق تجارت با ضریب یک

دروس گرایش حقوق نفت و گاز در مقطع کارشناسی ارشد

دروس پیش نیاز این رشته شامل حقوق بین الملل خصوصی، قواعد عمومی قراردادها، مذاکرات تجاری، نظریه و عمل، زبان تخصصی نفت و گاز، زبان تخصصی حقوق، متون فقه، اصول فقه، قواعد فقه، حقوق مدنی اموال و مالکیت، حقوق مسئولیت مدنی، عقود معین، ادله اثبات دعوی، آیین دادرسی مدنی،

ابعاد فنی بالادستی نفت و گاز، ابعاد فنی پایین دستی نفت و گاز، تاریخ صنعت نفت و گاز، حقوق بین الملل عمومی، حقوق تطبیقی، حقوق تجارت و حقوق معاملات دولتی هستند.

دروس الزامی این گرایش شامل حقوق قراردادها، حقوق مسئولیت مدنی، حقوق تجارت بین الملل، حقوق نفت و گاز، حقوق سرمایه گذاری خارجی، مدیریت دعاوی و اختلافات در صنعت نفت و گاز، حقوق تطبیقی مالکیت منابع معدنی، فقه استدلالی نفت و گاز، شرکت های ملی و چند ملیتی نفت و گاز و حوزه “حقوق بین الملل نفت و گاز” هستند.

دروس (تخصصی) اختیاری این رشته شامل حقوق محیط زیست در صنعت نفت و گاز، سازمان های بین المللی نفت و گاز، کنوانسیون های بین المللی انرژی، نفت و گاز، حقوق دریاها، نظام حقوقی میادین مشترک نفت و گاز، حوزه “قراردادهای بالادستی و پایین دستی نفت و گاز”،

قراردادهای بالادستی نفت و گاز، قراردادهای سرمایه گذاری بین المللی نفت و گاز، قراردادهای پایین دستی نفت، قراردادهای گاز، بازارهای بین المللی نفت و گاز، حوزه “حقوق سرمایه گذاری خارجی صنعت نفت و گاز”، تأمین مالی و سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز، حقوق انتقال تکنولوژی در قراردادهای نفت و گاز،

پیشنهاد برای شما : مشاوره کنکور ارشد

حقوق بین المللی سرمایه گذاری خارجی،حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری خارجی، حقوق مالکیت فکری و اموال معنوی در صنعت نفت و گاز، حوزه “حقوق عمومی و محیط زیست صنعت نفت و گاز”، حقوق محیط زیست در صنعت نفت و گاز، حقوق مسئولیت مدنی در صنعت نفت و گاز، حقوق مالیات ها و عوارض دولتی نفت و گاز، مقررات و قوانین حاکم بر صنعت نفت و گاز،

حقوق خصوصی سازی در صنعت نفت و گاز، حوزه “حقوق تجارت نفت و گاز”، حقوق حمل و نقل در صنعت نفت و گاز، حقوق شرکت های چند ملیتی، حقوق بیمه در صنعت نفت و گاز و حقوق رقابت در صنعت نفت و گاز هستند.

گرایش‌های دیگر رشته‌ی حقوق

گرایش‌های دیگر رشته‌ی حقوق

تمام گرایش‌های کارشناسی ارشد حقوق طبق دفترچه کنکور ارشد سال ۹۵ عبارتند از:

یک. حقوق خصوصی، دو. حقوق ارتباطات، سه. حقوق ثبت اسناد و املاک، چهار. حقوق اسناد و قراردادهای تجاری، پنج. حقوق بین الملل، شش. حقوق کیفری اطفال و نوجوانان، هفت. حقوق عمومی، هشت. حقوق نفت و گاز، نه. حقوق بشر، ده. حقوق مالکیت فکری، یازده. حقوق اقتصادی، دوازده. حقوق دادرسی اداری، سیزده. حقوق محیط زیست،

چهارده. حقوق تجارت بین الملل، پانزده. حقوق خانواده، شانزده. حقوق تجاری اقتصادی بین المللی، هفده. حقوق شرکت‌های تجاری، هجده. مدیریت نظارت و بازرسی، نوزده. مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی،

بیست. حقوق حمل و نقل، بیست و یک. حقوق سردفتری، بیست و دو. حقوق هنری و ادبی، بیست و سه. فقه و حقوق جزا، بیست و چهار. فقه و حقوق اقتصادی، بیست و پنج. فقه و حقوق اسلامی، بیست و شش. فقه و حقوق خصوصی، بیست و هفت. معارف اسلامی و حقوق، بیست و هشت. حقوق مالی – اقتصادی، بیست و نه. حقوق تجارت الکترونیکی

گرایشهای دکترای حقوق طبق دفترچه کنکور دکترا سال ۹۳ عبارتند از:

یک. حقوق عمومی، دو. حقوق جزا (با ۲ گرایش)، سه. حقوق بین الملل عمومی، چهار. حقوق خصوصی

بازار کار رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در رشته‌های زیر شاغل شوند:

قاضی، وکیل، دادیار، کارشناس یا مشاور حقوقی، سردفتر، استاد دانشگاه، پژوهشگر

لازم به ذکر است که فارغ‌التحصیلان این رشته باید برای وکیل شدن آزمون وکالت بدهند. آزمون وکالت نیز آزمونی بسیار سخت که هر کسی نمی‌تواند از آن موفق بیرون بیاید و نیاز به تلاش زیادی دارد.

نحوه ثبت نام رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق بدون کنکور

برای این که بتوانید در رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق در دانشگاه‌ پذیرفته شوید باید در زمانی که توسط سازمان سنجش برای ثبت نام اعلام می‌شود به سایت سازمان سنجش بروید و اقدام به دانلود دفترچه‌ی ثبت نام بدون کنکور حقوق نمایید. بعد از مطالعه‌ی دفترچه به صورت الکترونیک در سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام نمایید.

البته لازم به ذکر است که شما برای ثبت نام الکترونیک نیاز به پرداخت هزینه با کارت‌های شبکه شتاب دارید. اگر برای ترم بهمن ثبت نام می‌کنید نیز باید سریعتر اقدام کنید چرا که ظرفیت محدودتر است.

مدارک لازم برای ثبت نام در رشته کارشناسی ارشد حقوق بدون کنکور

این مدارک شامل اسکن عکس ۳*۴ یا ۶*۴ داوطلب (فرمت jpg و حجم بیشتر از ۷۰ کیلوبایت)، اطلاعات سوابق تحصیلی، اطلاعات محل سکونت و تماس، اسامی و کدهای رشته‌های انتخابی، کارت اعتباری ثبت نام، شناسه و رمز عبور ثبت نام هستند.

نتیجه‌ گیری نهایی

بهتر است به طور جامع درباره هر کدام از وظایف کاری این رشته و توانایی‌های لازم برای دروس این رشته تحقیق کنید و سپس در نهایت تصمیم خود را برای انتخاب کردن یا نکردن این رشته بگیرید. ورود بدون کنکور و به طور آزاد به این رشته نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگینی دارد پس باید حتما این مسئله را ذهن خود داشته باشید.

این که شما این رشته را انتخاب کنید یا نه در وهله اول به علاقه‌ی شما بستگی دارد و پس از آن به میزان توانایی‌هایتان.

مشاوره کنکور خودتان را به مشاور کده بسپارید

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید