لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل از رشته‌های دانشگاهی برای فارغ‌ التحصیلان حقوق بین الملل به حساب می‌آید.

یکی از راه‌های قبول شدن در این رشته برای فارغ التحصیلان حقوق بین الملل در دانشگاه‌ها، دادن کنکور است اما اگر با کنکور قبول نشدید هم جای نگرانی نیست می‌توان بدون کنکور در دانشگاه آزاد این رشته را نیز قبول شد.

رشته کارشناسی ارشد حقوق بین الملل نیز مانند بسیاری از رشته‌های دیگر دارای محدودیت در پذیرش دانشجو است.

پس نباید وقت را برای ثبت نام از دست بدهید. مقاطع تحصیلی رشته کارشناسی ارشد حقوق بین الملل بدون کنکور بستگی به نوع دانشگاهی که قبول می‌شوید دارد به طور کلی شما می‌توانید تا مقطع دکترا این رشته را ادامه بدهید. این رشته در دانشگاه‌های سراسری، غیرانتفاعی و آزاد پذیرش دارد.

در ادامه این مقاله قصد داریم رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل را به شما به طور کامل معرفی کنیم.

معرفی رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

رشته کارشناسی ارشد حقوق بين الملل درباره‌ی قوانين و مقرراتي حاکم بر روابط اختصاصي جوامع بين المللي و تابعان فعال حقوق بين الملل است.

در سال‌های اخیر این رشته به شدت مهم و حیاتی برای کشورمان شده است و به شدت نیاز به حقوق دانانی از این رشته در شرایط کنونی حس می‌شود.

در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری از این رشته در اختیار شما قرار می‌دهیم این اطلاعات شامل دروس و واحدهای کارشناسی ارشد حقوق بين الملل و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای پذیرش رشته کارشناسی ارشد حقوق بين الملل، سایر گرایشهای موجود ارشد و دکتری حقوق(جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر) و فرصت‌های شغلی و شرایط کاری رشته کارشناسی ارشد حقوق بين الملل هستند.

دروس و واحدهای رشته کارشناسی ارشد حقوق بين الملل:

کل واحدهای رشته کارشناسی ارشد حقوق بین الملل سی و دو واحد هستند که بیست و هشت واحد آن دروس اختیاری و الزامی و چهار واحد آن پایان نامه هستند.

مطلب پیشنهادی : کارشناسی ارشد حقوق

دروس الزامی کارشناسی ارشد حقوق بين الملل شامل حقوق معاهدات، مسئوليت بين المللي، حقوق درياها، حقوق بين الملل اقتصادي، سازمانهاي بين المللي، حقوق بين الملل اسلام، روش هاي حقوقي حل و فصل اختلافات بين المللي، حقوق بين الملل خصوصي، متون حقوقي به زبان خارجي، سمينار و پايان نامه هستند.

دروس اختیاری کارشناسی ارشد حقوق بين الملل شامل تاريخ تحولات حقوق بين الملل، حقوق بين الملل هوا و فضا، حقوق مخاصمات مسلحانه، حقوق جزاي بين الملل، حقوق ديپلماتيک و کنسولي، تاسيس و جانشيني دولت ها در حقوق بين الملل، سازمان هاي منطقه اي، حقوق بين الملل ارتباطات جمعي، حقوق بين الملل کار، حقوق بين الملل توسعه،

مسئوليت مدني، بررسي تفصيلي برخي مسائل حقوق بين الملل عمومي، حقوق تجارت بين الملل، حقوق دريايي، نظريه هاي مختلف در روابط بين الملل و حقوق بين الملل محيط زيست هستند که دانشجویان باید حداقل واحد از این دروس را در طی تحصیل خود بگذراند.

دانشگاه‌ها دارای پذیریش برای رشته ارشد حقوق بین الملل

کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

این دانشگاه‌ها طبق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۹۵ عبارتند از:

الف. دانشگاه تربیت مدرس، ب. دانشگاه تهران، ج. دانشگاه شهید بهشتی، د. دانشگاه علامه طباطبایی، ذ. دانشگاه شیراز، ر. دانشگاه مازندران، ژ. دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری، س. دانشگاه قم، ش.‌ دانشکده روابط بین الملل، ط. دانشگاه غیر انتفاعی مفید قم، ظ. دانشگاه غیر انتفاعی شهید اشرفی اصفهانی، ع. دانشگاه خوارزمی

این دانشگاه‌ها طبق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۹۴ عبارتند از:

الف. دانشگاه تربیت مدرس، ب. دانشگاه تهران، ج. دانشگاه شهید بهشتی، د. دانشگاه علامه طباطبایی، ذ. دانشگاه شیراز، ر. دانشگاه مازندران، ز. دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری، ژ. دانشگاه قم، س. دانشکده روابط بین الملل، ش. دانشگاه غیر انتفاعی مفید قم، ط. دانشگاه غیر انتفاعی شهید اشرفی اصفهانی

گرایش‌های دیگر رشته‌ی حقوق بین الملل

تمام گرایش‌های کارشناسی ارشد حقوق بین الملل طبق دفترچه کنکور ارشد سال ۹۵ عبارتند از:

یک. حقوق خصوصی، دو. حقوق ارتباطات، سه. حقوق ثبت اسناد و املاک، چهار. حقوق اسناد و قراردادهای تجاری، پنج. حقوق بین الملل، شش. حقوق کیفری اطفال و نوجوانان، هفت. حقوق عمومی، هشت. حقوق نفت و گاز، نه. حقوق بشر، ده. حقوق مالکیت فکری، یازده. حقوق اقتصادی، دوازده. حقوق دادرسی اداری، سیزده. حقوق محیط زیست،

چهارده. حقوق تجارت بین الملل، پانزده. حقوق خانواده، شانزده. حقوق تجاری اقتصادی بین المللی، هفده. حقوق شرکت‌های تجاری، هجده. مدیریت نظارت و بازرسی، نوزده. مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی، بیست. حقوق حمل و نقل، بیست و یک. حقوق سردفتری، بیست و دو. حقوق هنری و ادبی، بیست و سه. فقه و حقوق جزا،

بیست و چهار.فقه و حقوق اقتصادی، بیست و پنج. فقه و حقوق اسلامی، بیست و شش. فقه و حقوق خصوصی، بیست و هفت. معارف اسلامی و حقوق، بیست و هشت. حقوق مالی – اقتصادی، بیست و نه. حقوق تجارت الکترونیکی

گرایشهای دکترای حقوق بین الملل طبق دفترچه کنکور دکترا سال ۹۳ عبارتند از:

یک. حقوق عمومی، دو. حقوق جزا (با ۲ گرایش)، سه. حقوق بین الملل عمومی، چهار. حقوق خصوصی

بازار کار رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

کارشناسی ارشد حقوق بین الملل

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در رشته‌های زیر شاغل شوند:

قاضی، وکیل، دادیار، کارشناس یا مشاور حقوقی، سردفتر، استاد دانشگاه، پژوهشگر، کارشناس گمرک

لازم به ذکر است که فارغ‌التحصیلان این رشته باید برای وکیل شدن آزمون وکالت بدهند. آزمون وکالت نیز آزمونی بسیار سخت که هر کسی نمی‌تواند از آن موفق بیرون بیاید و نیاز به تلاش زیادی دارد.

نحوه ثبت نام رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل بدون کنکور

برای این که بتوانید در رشته‌ی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل در دانشگاه‌ پذیرفته شوید باید در زمانی که توسط سازمان سنجش برای ثبت نام اعلام می‌شود به سایت سازمان سنجش بروید و اقدام به دانلود دفترچه‌ی ثبت نام بدون کنکور حقوق بین الملل نمایید.

پیشنهاد ما : کارشناسی ارشد جزا و جرم شناسی

بعد از مطالعه‌ی دفترچه به صورت الکترونیک در سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام نمایید. البته لازم به ذکر است که شما برای ثبت نام الکترونیک نیاز به پرداخت هزینه با کارت‌های شبکه شتاب دارید. اگر برای ترم بهمن ثبت نام می‌کنید نیز باید سریعتر اقدام کنید چرا که ظرفیت محدودتر است.

مدارک لازم برای ثبت نام در رشته کارشناسی ارشد حقوق بین الملل بدون کنکور

این مدارک شامل اسکن عکس ۳*۴ یا ۶*۴ داوطلب (فرمت jpg و حجم بیشتر از ۷۰ کیلوبایت)، اطلاعات سوابق تحصیلی، اطلاعات محل سکونت و تماس، اسامی و کدهای رشته‌های انتخابی، کارت اعتباری ثبت نام، شناسه و رمز عبور ثبت نام هستند.

نتیجه‌ گیری نهایی

بهتر است به طور جامع درباره هر کدام از وظایف کاری این رشته و توانایی‌های لازم برای دروس این رشته تحقیق کنید و سپس در نهایت تصمیم خود را برای انتخاب کردن یا نکردن این رشته بگیرید. ورود بدون کنکور و به طور آزاد به این رشته نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگینی دارد پس باید حتما این مسئله را ذهن خود داشته باشید.

این که شما این رشته را انتخاب کنید یا نه در وهله اول به علاقه‌ی شما بستگی دارد و پس از آن به میزان توانایی‌هایتان. یادتان باشد رشته‌ی حقوق رشته‌ای بسیار منظم و سخت است پس چنان چه توانایی و علقه کافی برای این رشته را ندارید وارد این رشته نشوید که کم خواهید آورد.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید