لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

رشته شنوایی سنجی یا ادیومتری یکی از رشته های مهم پیراپزشکی است که نه تنها داوطلبان کنکور تجربی بلکه بسیاری از داوطلبان در رشته های دیگر و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی به آن علاقه مند هستند و به دنبال راهی برای ورود به رشته شنوایی سنجی بدون کنکور میباشند.

همانطور که میدانید ظرفیت پذیرش این رشته بسیار کم است و تمام دانشگاه ها، حتی دانشگاه های دولتی آن را ارائه نمیدهند و همین موضوع باعث شده قبولی در رشه شنوایی سنجی بیش از بیش سخت تر شود.

👈 اما آیا بنظر شما رشته شنوایی سنجی بدون کنکور وجود دارد؟

👈 روش های قانونی ورود به آن چیست؟

👈 دانشگاه آزاد و پردیس این رشته را ارائه میدهد؟

👈 چطور باید در این رشته ثبت نام کنیم؟

برای رسیدن به پاسخ تمام این سوالات تنها کافیه چند دقیقه ای زمان بزاری و تا انتهای این مقاله همراه کنکور مشاور تخصصی ترین مرکز مشاوره تحصیلی در ایران باشید.

شرایط کلی که میتوان در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور ادامه تحصیل داد

رشته شنوایی سنجی یکی از رشته های پر طرفدار در کشور با بازار قطعی و البته درآمد خوب و از آن مهم تر محیط کار آرام و بدون استرس میباشد .همچنین با دریافت مدرک کارشناسی ارشد در این رشته میتوان از وزارت بهداشت پروانه تاسیس مطب دریافت کرد.

تمام این ها باعث شده است تا خیلی ها حتی کسانی که سال ها از کنکور دور بوده اند یا فارغ التحصیل دانشگاهی هستند به فکر تحصیل مجدد و ورود به این رشته پر طرفدار بیوفتند.رشته بینایی سنجی بدون کنکور به دلیل سختی کنکور تجربی و تعداد داوطلبان زیاد اولین فکری است که به فکر این عزیزان میرسد.

در شرایط کلی برای ورود به رشته بینایی سنجی بدون کنکور باید دارای معدل بالا بود یا توان مالی برای تحصیل در این رشته در دانشگاه های داخل یا خارج ایران را داشت.همچنین با داشتن مدارک نخبگی مانند مدال المپیاد اجازه تحصیل بدون کنکور در این رشته داده میشود.

در ادامه تمام شرایط قانونی مشخص شده را به شما توضیح میدهیم تا در دام افراد سود جو اسیر نشوید و بر اساس قانون وارد رشته شنوایی سنجی بدون کنکور شوید.

راه های ورود به رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

چند راه برای این موضوع پیش بینی شده است که یا باید در شرایط آن قرار بگیرید یا شرایط را داشته باشید تا بتوانید وارد شنوایی سنجی بدون کنکور شوید:

کسب مدال در المپیاد های دانش آموزی

کسانی که در المپیاد های دانش آموزی کشوری و جهانی موفق به کسب مدال میشوند این امکان را دارند تا کاملا بدون کنکور وارد رشته شنوایی سنجی شوند و تحصیل کنند. نحوه انتخاب رشته المپیادی ها و تعداد اولویت بندی آن ها و نوع پذیرششان کمی متفاوت است اما در هر صورت این هم راه و روشی برای ورود به رشته بینایی شنوایی بدون کنکور است.

با این وجود که با داشتن مدال المپیاد میشود بدون کنکور وارد دانشگاه و رشته دلخواه شد کمتر پیش می آید داوطلب المپیادی رشته های پزشکی را بیخیال شود و به رشته های پیراپزشکی فکر کند پس از این بابت نگران پر شدن ظرفیت ها نباشید.

تحصیل شنوایی سنجی بدون کنکور در خارج از ایران

کسانی که از نظر مالی در وضعیت خوبی هستند میتوانند در رشته شنوایی سنجی کاملا بدون کنکور تقریبا در هر کشوری که دلشان میخواهد پذیرش تحصیلی بگیرند و وارد دانشگاه شوند و حتی بعد از تحصیل در همان کشور با ویزای کاری مشغول به کار شوند.

ناگفته نماند بسیاری از دانشگاه های دنیا دارای شرایط بورسیه هم هستند و که اغلب از طریق برگزاری آزمون دانشجویان را گزینش میکنند اما در هر صورت میتوان در خارج از ایران با داشتن تمکن مالی یا بورسیه در رشته شنوایی سنجی تحصیل کرد.

میشود با دارا بودن یک سری از شرایط از دانشگاه های خارج از کشور بعد از مدتی به یکی از دانشگاه های ایران انتقالی گرفت و ادامه تحصیل را همینجا در رشته بینایی شنوایی بدون کنکور انجام داد.

شنوایی سنجی بدون کنکور دانشگاه بین الملل

دانشگاه های پردیس بین الملل و بعضی از واحد های بین الملل دانشگاه های دولتی در رشته شنوایی سنجی برای افرادی که تابعیت ایرانی ندارند و از خارج کشور برای تحصیل به ایران مهاجرت میکنند دارای پذیرش است.

در حا ل حاضر بسیاری از ایرانی ها با روش های گوناگون توانسته اند تابعیت کشوری دیگر را بگیرند که عموما کشور های همسایه است.میشود با ارائه مدارک تابعیت در کشور دیگر و پرداخت شهریه دلاری به دانشگاه های ایران وارد رشته شنوایی سنجی بدون کنکور شد.

رشته شنوایی سنجی بدون کنکور تعهدی

وزارت بهداشت جهت تامین نیروی انسانی لازم در مناطق محروم با هدف جلوگیری از مهاجرت نیروی کار کادر درمان هر ساله در رشته های مختلفی که مخصوص مناطق محروم است بصورت تعهدی پذیرش دانشجو میکند.

رشته هایی که بصورت تعهدی و بدون کنکور و بر اساس معدل دارای پذیرش هستند در هر سال و هر استان متفاوت است و نمیشود با اطمینان راجع هر رشته ای و پذیرش آن صحبت کرد اما در هر صورت ممکن است رشته شنوایی سنجی هم این نوع پذیرش صورت بگیرد.

در سال ۱۴۰۲ تنها در رشته های اتاق عمل و هوشبری چنین پذیرشی انجام شد آن هم فقط مخصوص داوطلبان بومی استان کرمانشاه!

موضوعات مرتبط : درآمد و بازار کار رشته شنوایی سنجی

آیا قبولی در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور پردیس امکان پذیر است ؟

قطعا شما هم بارها شنیدید که دانشگاه های پردیس خودگردان اقدام به پذیرش بدون کنکور در رشته شنوایی سنجی میکنند.

آیا بنظر شما این موضوع صحت دارد؟

درست است دانشگاه پردیس دارای شهریه های نسبتا زیادی است و هر کسی توان پرداخت آن را در طول تحصیل ندارد اما اینکه بدون کنکور در رشته های پیراپزشکی و بخصوص رشته شنوایی سنجی پذیرش داشته باشد اصلا صحیح نیست.

تنها حالت ورود به دانشگاه پردیس برای رشته شنوایی سنجی بدون کنکور همان بود که گفته شد پس هر کسی در این موضوع و خرید صندلی ادعایی داشت شک نکنید یا کلاه بردار است یا قصد دارد بصورت غیر قانونی چنین کاری کند که اصلا پیشنهاد نمیشود!

برای مثال واحد پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی ایران علاوه بر رشته های پیراپزشکی در رشته های پزشکی هم دارای این شرایط بخصوص است.

برای قبولی در رشته شنوایی سنجی حتی در دانشگاه پردیس یا ظرفیت های مازاد دانشگاه های دولتی باید دارای رتبه زیر ۵۰۰۰ سهمیه و تراز بالای ۸۵۰۰ بود تا شانس قبولی وجود داشته باشد.این تراز و رتبه کف قبولی است و نسبت به سهمیه ای که در آن قرار دارید قطعا شرایط متفاوت است.

رشته شنوایی سنجی بدون کنکور در خارج از کشور

همانطور که گفته شد میشود در خارج از کشور وارد رشته شنوایی سنجی یا هر رشته دیگری در زیر مجموعه رشته های پزشکی و پیراپزشکی شد و تحصیل کرد.با توجه به اینکه شما چقدر میخواهید هزینه کنید یا در آزمون خاصی برای دریافت پذیرش شرکت کنید میشود کشور را انتخاب کرد.

مثلا میشود به کشور مجارستان رفت و با پرداخت شهریه بیش از ۱۰ هزار یورو در هر ترم در این رشته تحصیل کرد یا از کشور های آمریکا و کانادا پذیرش گرفت و با هزینه های بیشتر اما کیفیت بهتر در دانشگاه تحصیل کرد بعلاوه اینکه هزینه های زندگی هم بر عهده خودتان است.

بعضی از کشور ها آزمون های بورسیه برگزار میکنند و با قبولی در آزمون دیگر لازم نیست متحمل هزینه های زیادی شد.بعنوان مثال کشور ترکیه که مقصد دانشجویان ایرانی زیادی است آزمونی با عنوان یوس برگزار میکند که قرار است در ایران هم برگزار شود و با قبولی در این آزمون بدون پرداخت کوچکترین شهریه ای میشود تحصیل کرد.

حتی کشور ترکیه به شما این امکان را میدهد تا بعد از تحصیل در همانجا مشغول بکار شوید و از مزیت های مالی در حین تحصیل هم استفاده کنید.بعد از ترکیه کشور روسیه مهم ترین مقصد دانشجویان ایرانی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی است.

پس حتما قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظر با دریافت مشاوره دقیق راجع صفر تا صد شرایط ، تصمیم درست و قطعی بگیرید تا در ادامه مسیر دچار مشکل نشوید.متاسفانه این موضوع برای بسیاری از دانشجویان پیش می آید و در نهایت بعد از چند سال با صرف هزینه و وقت بسیار مجبور به بازگشت به کشور میشوند.

برای تحصیل در خارج از کشور باید جوانب مختلفی مورد توجه قرار گیرد از قبیل:

دانشگاه حتما مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

هزینه های جاری زندگی در کشور مورد نظر

  • هزینه های تحصیل در کشور مورد نظر
  • امکان کار در آن کشور بعد از فارغ التحصیلی
  • امکان کار در حین تحصیل
  • قوانین تحصیلی کشور مورد نظر
  • شرایط دریافت ویزای کاری
  • درآمد متوسط شنوایی سنجی در کشور مورد نظر
  • زبان مورد استفاده در زمان تحصیل ( انگلیسی یا زبان رسمی کشور )

ارزانترین کشور ها برای تحصیل در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

بسیاری از داوطلبانی که دارای هیچکدام از شرایط ورود به رشته شنوایی سنجی از طریق کنکور یا بدون کنکور نیستند میتوانند با پرداخت هزینه وارد یکی از دانشگاه های معتبر خارج از کشور شوند.اگر مشکل دریافت ویزا نداشته باشید حتی در آمریکا و کانادا هم امکان اینکار وجود دارد.

از جمله ارزانترین کشورهای رشته شنوایی سنجی بدون کنکور

  • آلمان
  • کشور های اسکاندیناوی
  • چین
  • ایتالیا
  • روسیه
  • مجارستان
  • ترکیه
  • هند

تقریبا میشه گفت ارزانترین کشورهای تحصیل رشته شنوایی سنجی بدون کنکور در تمام دنیا این کشور ها هستند.همچنین دریافت ویزای تحصیلی از این کشور ها کار سختی نیست و بسیاری از موسسات مهاجرتی اینکار را برای شما میکنند.

  • اگر هزینه را کنار بگذرایم یکی از کشورهایی که به سادگی ویزا تحصیلی میدهد کشور کانادا میباشد.
  • هزینه زندگی در سال حدود ۳۰هزار دلار میباشد.
  • بسیاری از دانشگاه های هزینه دریافت نمیکنند اما هزینه زندگی بر عهده خودتان است.
  • هزینه دانشگاه هایی که شهریه دارند حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار برای هر ترم است.
  • باید هزینه زندگی و تحصیل هر دو در نظر گرفته شود.
  • امکان کار در حین تحصیل امکان پذیر است.
  • آموزش زبان در دوره کالج ( هزینه دریافت میشود )

اگر از پس هزینه های گفته شده بر میای حتما بهت پیشنهاد میکنیم وارد رشته شنوایی سنجی در یکی از بهترین کشورها و دانشگاه های جهان شی!

آیا تحصیل در شنوایی سنجی بدون کنکور دانشگاه آزاد امکان پذیر است؟

رقیب اصلی دانشگاه های دولتی هم از نظر کیفیت آموزشی و هم از نظر پذیرش دانشجو قطعا دانشگاه آزاد است.دانشگاه آزاد در تمامی رشته های دانشگاهی پذیرش دارد و در تمام مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکتری اقدام به پذیرش دانشجو میکند.

همچنین علاوه بر واحد های عادی خود، دارای واحد خود گردان است که شهریه آن دو برابر شهریه مصوب دانشگاه آزاد است و به نوعی همان دانشگاه پردیس دولتی البته در زیر مجموعه دانشگاه آزاد است.با این وجود به قدری رشته شنوایی سنجی طرفدار دارد که با وجود هزینه های زیاد همچنان خواهان دارد.

عزیزان دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها در رشته شنوایی سنجی بدون کنکور پذیرش ندارد بلکه حتی با کنکور هم نمیتوان وارد این دانشگاه شد. در واقع رشته شنوایی سنجی جز رشته هایی است که اصلا در دانشگاه آزاد ارائه نمیشود و فقط مخصوص دانشگاه های دولتی و پردیس است.

در زمان انتخاب رشته یا جست و جو برای ورود به رشته شنوایی سنجی با کنکور یا بدون کنکور تنها باید دفترچه انتخاب رشته تجربی منتشر شده در سایت سازمان سنجش را مطالعه کنید.

در پایان

قطعا رشته بدی را انتخاب نکردید چون هم در ایران و هم در خارج از ایران دارای فرصت های شغلی عالی و مناسبی است و این امکان را به فارغ التحصیلان میدهد تا بطور همزمان در دو یا چند زمینه شغلی مشغول به کار شوند اما در هر حال لطفا از راهش وارد شوید و در این مسیر دقت فراوانی داشته باشید. در کنکور مشاور میتوانید با دریافت مشاوره ای صحیح و حرفه ای مسیری روشن در جهت ورود به رشته شنوایی سنجی یا ادیومتری پیدا کنید.پس همین الان با ما تماس بگیر.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید