لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

پزشکی تهران

پزشکی تهران

پزشکی تهران قبول شدن در رشته تجربی از سخت ترین قبولی ها می باشد.

همچنین  قبول شدن در دانشگاه خوب و علاوه بر آن رشته ای مانند پزشکی پشتکار و تلاش زیادی نیاز دارد. همچنین رقبای سر سختی هم در مسیر خواهند بود، افراد پر تلاش در این زمینه نیز بسیار زیاد شده و این کار شما را سخت تر نیز می کند.

شروط قبولی در دانشگاه تهران

تماس با کنکور مشاور

اولین شرط و مهم ترین آن عشق و علاقه به این رشته و کار می باشد، زیرا ما پس از طی کردن ماراتن کنکور با هفت سال درس خواندن پا یا پای در دانشگاه رو به رو هستید، که خود این از سخت ترین مسیر ها می باشد.

پس با توجه به توضیحات برای ماندن در این راه، به تلاش زیادی نیاز دارید که جز با علاقه داشتن به آن میسر نیست.

رسیدن به  هیچ موفقیتی آسان به دست نمی آید و نیاز مند برنامه ای  دقیق است که بر اساس توانایی های شما و نیازتان نوشته شده باشد.  برای داشتن برنامه ای  اصولی و رسیدن به اهداف خود به نکات زیر توجه کنید.

الف) هدف گذاری کوتاه مدت و بلند مدت: هدف گذاری به شما کمک می کند تا برنامه تان را شخصی سازی کنید و بر اساس اولویت هایتان برنامه خودتان را بنویسید.

ابتدا از هدف گذاری های بزرگتر آغز کنید و آرام آرام برای طی کردن مسیر و رسیدن به موفقیت، هدف های کوچک تری را در نظر بگیرید. داشتن هدف در تقویت انگیزه و استمرار در این راه به شما کمک شایانی خواهد کرد.

ب) روش مطالعه: یکی دیگر از عواملی که در موفقیت شما نقش دارد، شیوه مطالعه شما می باشد. هر درسی شیوه خوانش خاص خود را دارد. روش مطالعه در بازیابی مطالب و یادگیری آن ها نیز تاثیر مستقیم دارد.

علاوه بر روش مطالعه ساعات تنظیم شده برای هر درس باید به نسبت رشته و توانایی شما باشد. هیچ گاه مداوم درس نخوانید، این موضوع ضرر زیادی به بازیابی مطالب یاد گرفته شده در مغز وارد می کند و درصد فراموش را تا حد چشم گیری افزایش می دهد.

یکی دیگر از نکاتی که بسیار تاثیر گذر است، بحث مرور مطالب است. سعی کنید حتما برنامه روتینی را برای مرور خود در نظر گرفته، تا قبل از فراموش کامل و یا نصفه مطالبی که یاد گرفته اید، با مرور آن ها دوباره آن ها به خاطر بیا ورید.

پزشكي تهران

پ) منابع خوب: استفاده از منابعی که ایرادات کمتری را دارند، طابق بیشتری با کتاب درسی دارند و تست های طبقه بندی شده دارند نیز در موفقیت و یاد گیری شما تاثیر به سزایی دارد.

سعی کنید همیشه از سری تیپ تست های آسان به سخت حل تمرین داشته باشید. برای داشتن منابع خوب، از رتبه های برتر سال های گذشته می توانید کمک بگیر.

فقط این نکته را نیز در نظر داشته باشید که متناسب با سطح خودتان منابع تان را انتخاب کنید. همچنین از خرید و مطالعه کتاب هایی که زیاده گویی کرده اند و بیشتر به حواشی پرداخته خود داری کنید تا مغز تان مشوش نشود.

ت) خواب و تغذیه: بعد از برنامه ریزی درست بر اساس اولویت ها، برای اینکه بازدهی مطالعاتی خوبی داشته باشید، نیاز به خواب کافی دارید. هیچ گاه از خواب برای رسیدن و جبران کمبود های برنامه خود نزنید، در آن شرایط نه تنها مطلبی را به خوبی یاد نگرفته ایدف بلکه از زمان طلایی خواب خود نیز کم کرده اید.

همچنین رعایت رژیم مخصوص بسیار مهم است. حواستان باشد از مواد مغذی که کالری کم اما پروتئین زیاد دارند استفاده کنید. همچنین درست غذا خوردن باعث تنظیم خواب شما می شود.

سعی کنید از مواد مغذی استفاده کنین که انرژی شما را در طول زمانی که مشغول درس خواندن هستید، تامین کند.

رتبه مورد نیاز شما  برای قبولی در رشته  پزشکی در دانشگاه تهران بر اساس منطقه به شرح زیر می باشد.

الف) منطقه ۱

۱) در سال ۹۹ این دانشگاه تا رتبه ۷۱ پذیرش پزشکی داشته است.

۲) در سال ۹۸ این دانشگاه تا رتبه ۸۳ پذیرش پزشکی داشته است.

ب) منطقه ۲:

۱)  در سال ۹۹ این دانشگاه تا رتبه ۲۴۵ پذیرش در رشته پزشکی داشته است.

۲) در سال ۹۸ این دانشگاه تا رتبه ۱۸۷ پذیرش در رشته پزشکی داشته است.

پ) منطقه ۳:

۱)  در سال ۹۹ این دانشگاه تا رتبه ۲۱۱ در رشته پزشکی پذیرفته شده اند.

۲) در سال ۹۸ این دانشگاه تا رتبه ۴۲۶  در رشته پزشکی پذیرفته شده اند.

درصد دروس مختلف قابل قبول برای پزشکی دانشگاه تهران

برای رسیدن به رتبه های بالای شما نیاز به حداقل درصد های زیر دارید.

الف) سال ۱۳۹۹

در دروس عمومی  حداقل درصد های مورد نیاز:

ادبیات ۶۰ %        عربی ۷۰ %          معارف ۹۰ %         زبان انگلیسی ۸۰ %

و در دروس اختصاصی

ریاضیات ۹۰ %           زیست شناسی ۸۰ %         فیزیک ۸۰ %       شیمی ۸۵ %

زمین شناسی  10 %

ب) سال ۱۳۹۸

در دروس عمومی  حداقل درصد های مورد نیاز:

ادبیات ۷۰ %        عربی ۸۰ %          معارف ۹۰ %         زبان انگلیسی ۸۰ %

و در دروس اختصاصی

ریاضیات ۹۰ %           زیست شناسی ۹۰ %         فیزیک ۹۰ %       شیمی ۹۰ %

زمین شناسی  30 %

درصد های ذکر شده حداقل درصد های مورد نیاز شما برای قبولی می باشد. البته با کمک مشاور کنکور تجربی و پشتیبان های حرفه ای به میزان ضرایب و تاثیری که هر درس در رتبه شما دارد، می توانید نقطعه ضعف خود را با درصد بالاتری در درس دیگر جبران کنید.

البته تا حد امکان سعی کنید روی یک درس سرمایه گذاری نکنید، زیرا اگر سوالات نا آشنا و یا سخت باشند، تمامی درصد بندی های شما بهم ریخته و این باعث مشوش شده افکار شما سر جلسه و عدم تمرکز کافی برای باقی دروس نیز می شود.

در اخر با در نظر گرفتم تمامی عوامل نام برده شده در این مطلب، تلاش و پشتکار شما در این مسیر نیز تایین کننده مسیر شما می باشد.

همچنین نا امید شدن بچه ها نیز امری عادی می باشد، که باید با راهکار های اصولی و طی کردن مدت زمان استراحت کافی برای آرام شدن افکار به مسیر قبلی و درس خواندن باز گشت.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید