لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

۱۰ تکنیک طلایی تست زنی ادبیات

۱۰ تکنیک طلایی تست زنی ادبیات با کمک مشاوره کنکور انسانی و دیگر رشته ها به راحتی انجام پذیر است.حتما می دانید که یکی از درس های عمومی ادبیات است که در همه رشته ها وجود دارد و افراد برای قبولی در هر رشته دانشگاهی باید ادبیات خود را قوی کنند.

در این صورت می توانند به سوالات زیادی پاسخ صحیح دهند و درصد بالایی از آن کسب کنند. اکتون اگر شما هم یکی از کنکوری های امسال هستید باید خود را برای آن آماده کنید.

زمانی که می گوییم خود را آماده کنید منظور از نظر درس خواندن است. زیرا باید طوری بر دروس تسلط داشته باشید که بتوانید کم ترین خطا را داشته باشید.

اکنون در این باره خواهیم گفت که ده تکنیک فوق العاده عالی برای تست زنی ادبیات چه هستند چگونه باید آن ها را به کار بگیرید تا موفق شوید.

10 تکنیک طلایی تست زنی ادبیات

آشنایی با ۱۰ تکنیک طلایی تست زنی ادبیات

  • خلاصه نویسی

بهتر است که هنگام درس خواندن حتما خلاصه نویسی بعد از آن را انجام دهید. خلاصه نویسی باعث می شود که شما چکیده ای از درس را در برگه ای بنویسید و آن را در ذهن خود حک کنید، در این صورت دیگر مطالب از ذهن و یاد شما خارج نمی شود و سوالات را به محض خواندن به یاد می آورید و فورا پاسخ صحیح را علامت می زنید.

  • نکته برداری

بهتر است سعی کنید یک دفترچه کوچک برای درس ادبیات قرار دهید و تمام نکات مهم را در آن بنویسید. هر چند روز یکبار این نکات را مطالعه و مرور کنید. خواهید دید که چگونه هیچ یک از نکات ادبیات از خاطرتان نخواهد رفت.

  • تمرین املا و نگارش

بخشی دیگر از درس ادبیات که سوالاتی از آن در کنکور خواهد آمد بخش املا و نگارش است. ممکن است کلمات را به صورت اشتباه در سوال بنویسند و از شما شکل صحیح آن را بخواهند. از این رو می توانید تمام لغات و کلمات سختی که در نگارش پارسی وجود دارد را تمرین کرده و به خاطر بسپارید تا بتوانید به تعداد سوالات بیش تری پاسخ صحیح دهید.

آشنایی با 10 تکنیک روش تست زنی در درس ادبیات
  • تمرین آرایه های ادبی

خواندن و یادگیری ادبیات در واقع مهارتی است که باید آن را در خود ایجاد کنید. برای خواندن آرایه های ادبی شما به دو صورت می توانید اقدام کنید ابتدا باید آرایه های ادبی را به صورت تشریحی تمرین کنید.

از انواع بیت ها و نثر ها برای یادگیری آرایه های ادبی استفاده کنید پس از اینکه اشراف و تسلط کامل بر آرایه های ادبی پیدا کردید.

آن گاه وقت آن است که به سراغ تست آرایه ادبی بروید آنگاه خواهید دید که سوالات را چقدر پیچیده و سخت طراحی می کنند و شما با تسلط کامل می توانید خیلی راحت به این سوالات پاسخ دهید.

  • تسلط بر تست زنی در قرابت معنایی

اگر اهل تست زنی در ادبیات باشید می دانید که بخشی از سوالات به قرابت معنایی اختصاص دارند و اگر بتوانید پاسخ صحیح به این سوالات بدهید درصد بالایی از تست زنی ادبیات را از آن خود خواهد کرد.

در واقع در این بخش یک بیت به شما می دهند و از شما می خواهند که تشخیص دهید. این بیت با کدام یک از بیت های دیگر معنا و مفهومی نزدیک دارد.

حتی ممکن است همه بیت ها به بیت مورد نظر نزدیک باشند غیر از یکی از آنها در این صورت شما باید تشخیص دهید که کدام بیت به بیت مورد نظر نزدیک نیست.

  • تسلط بر تست زنی تاریخ ادبیات

بخش دیگر و خیلی مهمی که در ادبیات مورد توجه قرار دارد و افراد برای تست زنی آن باید از هوش و ذکاوت خود بهره برد بخش تاریخ ادبیات است.

در این بخش شما باید به طور کامل و دقیق اطلاعاتی مثل اسم کتاب ها و اسم نویسنده ها را از بر باشید. زیر و تنوع طرح سوال در این زمینه ها مختلف است.

ممکن است چندین کتاب از چندین نویسنده مختلف برای شما سوال بیاید پس باید تسلط کاملی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید پاسخ صحیح را انتخاب کنید و علامت بزنید.

آشنایی با 10 تکنیک روش تست زنی در درس ادبیات
  • منابع مناسب برای تست زنی ادبیات

بهترین کار این است که دقیق ترین و بهترین منابع را برای خواندن ادبیات انتخاب کنید در واقع منابع معتبری در کتابخانه ها وجود دارند که همه افراد می توانند برای خرید آن ها اقدام نمایند.

در این صورت شما می توانید کتابهای تست و کتاب های آموزش تشریحی و همچنین از فیلم ها و سی دی های آموزشی استفاده نمایید. هرچه دایره منابع تست زنی شما بیش تر باشد تسلط شما بر تست زنی ادبیات بیش تر خواهد بود.

  • شرکت در آزمون های آزمایشی

اگر تا به حال در آزمون های آزمایشی شرکت کرده باشید می دانید که تست های چنین آزمون ‌هایی درجه سختی بالا تری نسبت به کنکور دارند و این تنها به خاطر آماده شدن و ایجاد مهارت های بیش تر در شما است.

پس اگر در آزمون های آزمایشی شرکت کنید خواهید دید که در مدت زمان کوتاهی چقدر دقت و ریز بینی شما در حل تست ها بیش تر می شود.

زیر و اساتید مختلفی برای طرح سوالات ادبیات گرد هم می نشینند و برترین و بهترین سوالات را انتخاب می کنند.

  • مشاوره برای تست زنی ادبیات

اگر حس می کنید روش خواندن ادبیات برای شما سخت است و نمی دانید دقیقاً چگونه آن را مطالعه کنید بهتر است به یک مشاور تحصیلی در زمینه ادبیات مراجعه کنید.

چنین مشاورانی در این زمینه دانش و مهارت لازم را دارند و می توانند شما را در این راه هدایت کنند تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

  • ساعت مطالعه و تست زنی ادبیات

تست زنی ادبیات به این صورت است که شما عزیزان باید ابتدا یک الی دو ساعت به مطالعه ادبیات بپردازید و سپس روز بعد به تست زنی آن اقدام کنید.

زیرا دروس عمومی مثل درس ادبیات باید چندین ساعت از مطالعه آن بگذرد تا بتوان دقیق ترین درست ترین تست ها را انتخاب کرده و علامت زد.

زیرا بلافاصله پس از مطالعه اگر شروع به تست زنی کنید خواهید دید که همه درست هستند اما اگر پس از مدتی دوباره تست بزنید می بینید که چیزی یادتان نیست.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید