لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

۱۰ تکنیک طلایی تست زنی دین و زندگی

۱۰ تکنیک طلایی تست زنی دین و زندگی را از ما بیاموزید. یکی از دروس عمومی دین و زندگی است که درصد بالایی از پاسخ صحیح آن می توان به دست آورد.

یعنی شما برای قبول شدن در یک رشته خوب باید دروس عمومی را خیلی خوب تست بزنید و پاسخ صحیح آن تعداد زیادی باشد.

در این صورت رتبه شما پایین تر خواهد آمد و تراز شما بالا تر خواهد رفت. برای اینکه بتوانید در درس به دین و زندگی پیشرفت خیلی خوبی داشته باشید. تعداد تست های درست شما به بیشترین حد خود برسد نیازمند ۱۰ تکنیک طلایی هستید که امروز به آن ها اشاره خواهیم نمود.

از درس دین و زندگی ۲۵ سوال تستی در کنکور خواهد آمد که تنها برای پاسخ به این ۲۵ سوال ۱۵ دقیقه فرصت باقی است پس باید بسیار با مهارت باشید که بتوانید زمان را مدیریت کنید و پاسخ سوالات را درست بدهید. برای اطلاعات بیشتر این ۱۰ نکته طلایی را به خاطر بسپارید و دقیق مطالعه نمایید.

۱۰ تکنیک طلایی تست زنی دین و زندگی

استفاده از ۱۰ تکنیک طلایی تست زنی دین و زندگی

  • اولین نکته روش درست و صحیح خواندن دین و زندگی است

شما عزیزان باید بهترین و مناسب ترین روش را برای خواندن درس دین و زندگی انتخاب کنید بهترین روش مطالعه درس دین و زندگی این است.

شما عزیزان ابتدا آیه های قرآنی را همراه با معانی آن ها مطالعه کنید و به خاطر بسپارید سپس پس متن کتاب درسی را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید.

به خاطر بسپارید مطالعه شما باید به صورتی باشد که پس از خواندن خلاصه‌ ای از آن در ذهن شما وجود داشته باشد.

  • قدم بعد خلاصه نویسی دین و زندگی است

پس از اینکه مطالب به طور کامل ملکه ذهن شما شد بهتر است به خلاصه نویسی اقدام کنید یعنی بر روی برگ ها خلاصه هر آنچه که خوانده اید و در ذهن شما وجود دارد را بنویسید.

خلاصه نویسی شما یاد خواهی گرفت که چکیده ‌ای از درسی که خوانده اید را درون برگ کاغذ کوچکی جای دهید در این صورت شما مجبور خواهید بود فقط بخش های مهم کتاب را خلاصه نویسی کنید و از بخش هایی که از اهمیت کم تری برخوردارند بگذرید.

  • نکته برداری درس دین و زندگی

همواره در سوالات کنکور سوالات دامدار آموزشی هم وجود دارد یعنی طراحان سوال سوالاتی را از نکات مهم دروس خارج کرده و طرح می کنند.

در این صورت ممکن است دانش ‌آموزان دچار اختلال شود بنابراین برای اینکه در دام های آموزشی نیافتید بهتر است همه نکات مهم و کلیدی درس دین و زندگی را درون دفترچه کوچک جای دهید و هر هفته آن را مطالعه کنید.

اولین نکته روش درست و صحیح خواندن دین و زندگی است

  • استفاده از منابع تست زنی برای درس دین و زندگی

تنها توصیه ای که می توان در زمینه تست زنی درس دین و زندگی داشت این است که از کتب و منابع معتبر برای تست زنی استفاده کنید.

زیرا کتابهای تضمینی نا معتبری در بازار وجود دارند که علاوه بر اینکه سوالات طرح شده آن ها اشتباه است بلکه ذهن دانش آموزان را آشفته می‌ کند بنابراین بهتر است از منابع معتبر استفاده کنید.

  • شرکت در آزمون های آزمایشی دین و زندگی

اگر می خواهید تعداد پاسخهای صحیح شما در درس دین و زندگی از دفعات قبل بیش تر شود توصیه ما این است که در آزمونهای آزمایشی شرکت کنید.

زیرا آزمون های آزمایشی به مراتب سخت تر از کتاب های آموزشی می باشد در این صورت شما در این راه خبره و با مهارت پیش خواهید رفت زیرا با سوالات سخت تری آشنایی دارید و پاسخ دادن به سوالات کنکور برای شما آسان می شود.

هم چنین با شرکت در آزمون های آزمایشی می‌توانید علاوه بر کاهش پاسخ های غلط، تراز و رتبه کنکور خود را حدس بزنید و تخمین بزنید که چه دانشگاه و چه رشته ای قبول می شوید.

  • هدف گذاری درس دین و زندگی

بهتر است برای تست زنی درس دین و زندگی هدف گذاری کنید یعنی تصمیم بگیرید که ابتدا از هر ۱۰ سوال به دو سوال پاسخ صحیح بدهید و هر هفته این تعداد سوالات صحیح را افزایش دهید.

هدف گذاری باعث می شود که شما پله پله تا هدف نهایی خود که قبولی در رشته دانشگاهی است نزدیک شوید همچنین رسیدن به هدف برای شما ارزشمند تر خواهد بود زیرا برای آن تلاش کرده ‌اید.

شرکت در آزمون های آزمایشی دین و زندگی

  • ایجاد مکانی برای خواندن درس دین و زندگی

اگر می خواهید در تست زنی درس دین و زندگی پیشرفت داشته باشید بهتر است مکانی را برای خواندن آن اختصاص دهید که تمرکز شما به هم نریزد و کاملاً آرام باشد.

در چنین شرایطی خیالتان راحت خواهد بود و یادگیری شما بیشتر خواهد شد و در نتیجه بازدهی بالا تری خواهید داشت.

  • آیات درس دین و زندگی

از مهمترین بخش های درس دین و زندگی آیات آن است. زیرا بسیار مفهومی بوده و مهم است که تمام معنا و مفهوم آن را یاد بگیرید. اکثر سوالات کنکور درس دین و زندگی از آیات است.

زیرا همانطور که میدانید آیات به زبان عربی هستند و فهم و درک آن ها کمی سخت تر است بنابراین طراحان سوال سعی می کنند از آیات سوالات بیش تری را طرح کنند.

جمع بندی درس دین و زندگی

  • جمع بندی درس دین و زندگی

مدت قبل از کنکور باید برای جمع بندی دروس آماده شویم بهتر است که دوست دینی را نیز جمع بندی کنید جمع بندی دروس دینی بهتر است به صورت کامل باشد.

یعنی شما عزیزان هر سه کتاب دینی ۱ و ۲ و ۳ را باهم جمع بندی کنید هم چنین برای جمع بندی دین و زندگی می‌ توانید از کتاب های جمع بندی استفاده کنید.

کمک از مشاوره تحصیلی درس دین و زندگی

اگر می خواهید برنامه ریزی دقیقی برای درس خواندن داشته باشید بهتر است از مشاور تحصیلی کمک بگیرید. همچنین اگر پس از مدت درس خواندن دلسرد می شوید و کنار می کشید. بهتر است از یک مشاور تحصیلی کمک بخواهید.

زیرا همواره شما را نسبت به درس خواندن ترغیب می کند این مشاوران تحصیلات بالایی در زمینه مشاوره دارند و می ‌توانند بهترین روش درس خواندن دین و زندگی را به شما بیاموزند هم چنین می‌ توانند به شما روحیه دهند.

نکته:

برای دریافت مشاوره تحصیلی و کنکور می توانید از طریق صفحه مشاوره کنکور اقدام کرده و به صورت آنلاین با مشاورین و متخصصین در ارتباط باشید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید