لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

چگونه درس فیزیک را ۱۰۰ درصد بزنیم؟

چگونه درس فیزیک را 100 درصد بزنیم؟

چگونه درس فیزیک را ۱۰۰ درصد بزنیم؟ در تحلیل درصد های فیزیک در کنکور سال های گذشته، مشاهده شده است که هر سال میانگین درصد درس فیزیک در کنکور روند صعودی و افزایشی داشته است.

بر این اساس باید نسبت به این درس تمرکز بیشتری داشته باشیم. سوالی که مطرح می شود این است که چگونه درس فیزیک را ۱۰۰ درصد بزنیم؟

مطلب پیشنهادی به شما : تدریس فیزیک

در این مقاله سعی می شود به این سوال با ارائه نکته های موثر در بالا بردن درصد این درس در کنکور جواب داده شود. همچنین در وب سایت کنکور مشاور، مشاورین کار کشته ای حضور دارند که می توانند در زمینه تست زنی به شما کمک کنند.

نکات مهم و موثر در ۱۰۰ درصد زدن فیزیک در کنکور

متاسفانه درس فیزیک برای برخی دانش آموزان به غول بزرگی شباهت دارد که به هیچ عنوان نمی توانند از سد این غول بزرگ رد شوند.

در صورتیکه این درس نیز مانند دروس دیگر اگر با شناخت و آگاهی کامل نسبت به نکات مهم در مورد مطالعه و تست زدن همراه باشد، نه تنها سخت نیست بلکه بسیار شیرین و سهل الوصول می باشد. در زیر به نکاتی در همین زمینه اشاره خواهد شد:

رقبایتان را بشناسید

دانش آموزان رشته تجربی بیشتر از درس فیزیک برای زیست وقت می گذارند که رتبه دلخواه خود را کسب نمایند. دانش آموزان ریاضی بیشتر به دروس ریاضی می پردازند.

به همین ترتیب هر رشته ای درس مهم و تاثیر گذار خود را دارد و کمتر کسی برای فیزیک وقت می گذارد. شما می توانید از نقاط ضعف رقبایتان به نفع خودتان استفاده کنید و با تقویت این درس جهشی بزرگ در رتبه خود ایجاد نمایید.

چگونه درس فیزیک را 100 درصد بزنیم؟

مباحث کتاب را دسته بندی نمایید

سعی کنید مباحث پر تکرار کتاب فیزیک را پیدا نموده و تمرکز ویژه ای بر روی این قسمت ها داشته و بر همین اساس تست زنی نمایید. در مرحله بعد مباحث مورد علاقه و ساده را از دیگر مباحث جدا و با دقت زیاد مطالعه و تمرین کنید.

در مرحله آخر مباحث سخت و مباحثی که مورد علاقیتان نیست را در مواقعی که وضعیت ذهنیتان در بهترین حالت قرار دارد مطالعه نموده و تکرار و تکرار کنید. در تمام مراحل سعی کنید فرمول ها را کاملا حذف باشید.

منابع را اولویت بندی نمایید

کتاب درسی فیزیک، مهم ترین و موثر ترین منبع در انتخاب تست های کنکور می باشد. کتاب را با دقت و به دفعات زیاد مطالعه نمایید. جزواتی که در کلاس های مختلف تهیه نموده اید به عنوان دومین منبع خوب برای مطالعه می باشد.

در نهایت استفاده از کتاب های کمک آموزشی و کتاب های تست زنی می تواند کمک زیادی به درک بیشتر مفاهیم و سرعت عمل شما بکند.

مطالب را سطحی مطالعه نکنید

با توجه به اینکه سوالات کنکور به صورت مفهومی طراحی می شود، لازم است که مباحث موجود در فیزیک را به صورت عمیق یاد بگیرید و از مطالعات سرسری و سطحی جدا خودداری نمایید. این کار در ۱۰۰ درصد زدن فیزیک در کنکور کمک شایانی خواهد کرد.

زمان را در نظر بگیرید

برای اینکه سرعت خود را بالا ببرید در حل تمرین و مرور تمرین ها از ماشین حساب استفاده نکنید و تا حد ممکن از محاسبات ذهنی استفاده نمایید.

چگونه درس فیزیک را 100 درصد بزنیم؟

از منابع و اساتید مختلف کمک بگیرید

اگر مبحث خاصی را درک نمی کنید از اساتید و معلم های مختلفی کمک بگیرید. زیرا گفتار و بیان هر استاد با دیگری کاملا متفاوت بوده و همین موضوع کمک موثری در فهم مباحث دارد.

ضمنا تست هایی را بزنید که طراحان مختلفی دارند، زیرا تست های فیزیک به گونه ایست که یک سوال با کمی خلاقیت می تواند به سوال دیگری تبدیل شود. پس کاملا به سوال ها واقف باشید.

تمرین، تکرار، مرور

به نظر تمام مشاوران و تحلیلگران، مهم ترین و تاثیر گذارترین موضوع در ۱۰۰ درصد زدن فیزیک در کنکور تمرین، تکرار و مرور زیاد به صورت مداوم و مستمر می باشد.

مطلب پیشنهادی به شما : برنامه ریزی کنکور ریاضی

این نکته را نیز بخاطر داشته باشید که بعد از هر مطالعه حتما تست همان قسمت را بزنید، این کار باعث می شود نکات مهم در ذهن شما حک شوند.

نکته برداری و خلاصه نویسی

مباحث فیزیک بسیار زیاد و در روز های آخر مرور کل مباحث بسیار طاقت فرساست. بنابراین حتما در هنگام مطالعات و تمرین کردن از مطالب مهم و کلیدی نکته برداری نموده و تا جایی که می توانید خلاصه نویسی کنید. این موضوع به مرور بیشتر در روزهای آخر کمک زیادی می کند.

برنامه ریزی دقیق داشته باشید

سعی کنید در ابتدا با توجه به شرایط خودتان و خانواده با کمک گرفتن از یک مشاور تحصیلی مجرب، برای درس خواندن یک برنامه ریزی خوب و جامع و دقیق داشته باشید و هرگز از برنامه جدا نشوید.

به خودتان و برنامه ریزیتان اعتماد داشه باشید. داشتن یک برنامه ریزی اصولی می تواند در ۱۰۰ درصد زدن فیزیک به شما خیلی کمک نماید.

آزمون های آزمایشی

اگر می توانید در آزمون های آزمایشی قبل از کنکور شرکت نمایید. این آزمون ها از لحاظ زمان، میزان استرس محیط و نوع سوالات شما را آماده می نماید.

چگونه درس فیزیک را 100 درصد بزنیم؟

بهترین منابع

می توانید از آموزشگاه ها و اساتید فیزیک در مورد بهترین منابع این درس سوال نموده و منابع را از کتابخانه ها یا به صورت مجازی تهیه و مطالعه نمایید.

حضور در کلاس

اگر دانش آموز هستید یا از کلاس های کنکور و خصوصی برای یاد گیری فیزیک استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که همه چیز به همین کلاس ها مرتبط می باشد.

حضور کامل ذهنی و فیزیکی در کلاس فیزیک کمک حائز اهمیتی در ۱۰۰ درصد زدن این درس در کنکور دارد.

در آزمون حواستان را جمع کنید

حواستان باشد اول سوال هایی که کاملا در حل آن ها مهارت دارید را حل نموده و در آخر به سوالات سخت تر بپردازید. زیرا ممکن است حل یک سوال پیچیده شده و علاوه بر اینکه وقت شما را از بین ببرد، اعتماد به نفستان را هم بسیار کم می کند.

امیدواریم مقاله چگونه درس فیزیک را ۱۰۰ درصد بزنیم؟ تمام سوالات شما را برطرف کرده باشد.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید