لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته مامایی بدون کنکور ۱۴۰۳

یکی از رشته های پرطرفدار تجربی رشته مامایی است که فقط مخصوص داوطلبان زن و عموما کسانی است که در رشته های پیراپزشکی تاپ شانس قبولی ندارند و میخواهند هر طور شده به نوعی در یکی از رشته های خوب تحصیل کنند.به همین جهت بسیاری از داوطلبان تجربی دنبال رشته مامایی بدون کنکور هستند.

آکادمی کنکور مشاور بعنوان تخصصی ترین مرکز مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته در ایران به شما بهترین و ساده ترین روش هایی که میتوانید از طریق آن وارد رشته مامایی بدون کنکور شوید را نشان میدهد تا همچنان شانس بالایی برای تحصیل در یکی از رشته های خوب داشته باشید.

در چند سال اخیر بسیاری از دانشگاه های سراسری و آزاد ، برخی از رشته های تحصیلی را بدون کنکور ارائه می دهند که در میان این رشته ها میشود بهترین و پر طرفدارترین رشته های دانشگاهی از جمله انواع رشته های مهندسی یا رشته حقوق و حتی بعضی از رشته های پیراپزشکی را مشاهده کرد.

با این حال ممکن است برای داوطلبان ابهام ایجاد شود که رشته های علوم پزشکی مانند مامایی بدون آزمون نیز ارائه شود؟

خوشبختانه جواب مثبت است!

البته اگر بخواهیم جوابی دقیق تر بدهیم باید بگوییم ورود به رشته مامایی آن هم بدون کنکور حالت عمومی ندارد و هر کسی با هر شرایطی همانطور که میتواند وارد رشته حقوق شود امکان ورود به رشته مامایی را ندارد و حاما باید از یکی از روش هایی که در ادامه میگوییم وارد رشته مامایی بدون کنکور شود.

راه های ورود به رشته مامایی بدون کنکور

رشته مامایی بدون کنکور

چند راه برای این موضوع پیش بینی شده است که یا باید در شرایط آن قرار بگیرید یا شرایط را داشته باشید تا بتوانید وارد مامایی بدون کنکور شوید:

المپیادی بودن

بطور منظم المپیاد های کشوری و جهانی دانش آموزان در رشته های مختلف در حال برگزاری است و کسانی که دارای مدال کشوری و جهانی دارند طبق قوانین سازمان سنجش در انتخاب رشته مجزا با ۵ اولویت شانس ورود به رشته مامایی بدون کنکور را خواهند داشت و حتی دانشگاه هم به میل خودشان انتخاب میکنند.

با توجه به اینکه رشته های بهتری از نظر درآمدی و بازار کار نسبت به مامایی وجود دارد بسیار کم پیش می آید که انتخاب المپیادی ها رشته مامایی باشد ولی به هر حال این هم راهی است!

تحصیل مامایی در خارج از ایران

بسیاری از دانش آموزان با شرکت در امتحانات بورسیه دانشگاه های سراسر دنیا یا هزینه کرد ،مهاجرت تحصیلی میکنند و وارد رشته مامایی بدون کنکور در خارج از کشور میشوند.جالب است بدانید بسیاری از کشور ها از آمریکا و کانادا گرفته تا کشورهای مطرح اروپایی این رشته را کاملا بدون آزمون ارائه میدهند.

این روش برای کسانی که از نظر هزینه مشکلی ندارند یکی از روش های خوب است.البته دقت کنید دانشگاهی که انتخاب میشود مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد تا بعد از پایان تحصیلات بتوانید با دریافت پروانه در ایران مشغول بکار شوید.

در رابطه با پذیرش تحصیلی خارج از کشور و هزینه های آن و اینکه چه کشورهایی برای مهاجرت تحصیلی خوب است توضیحات مفصلی در ادامه میدهیم تا با دید باز انتخاب کنید.

خبر خوب!

میشود با دارا بودن یک سری از شرایط از دانشگاه های خارج از کشور بعد از مدتی به یکی از دانشگاه های ایران انتقالی گرفت و ادامه تحصیل را همینجا در رشته مامایی بدون کنکور انجام داد.

رشته مامایی بدون کنکور برای افراد دو تابعیتی

حتما شنیده اید دانشگاه های زیادی بخش بین الملل دارند که جز دانشگاه های دولتی و پردیس محسوب میشود.همانطور که ما میتوانیم برای تحصیل مهاجرت کنیم خارجی ها هم میتوانند به ایران بیایند و در رشته های مختلفی تحصیل کنند.

حالا اگر مثل خیلی های دیگه در ایران ساکن هستند اما با خرید ملک از کشورهای دیگر موفق به دریافت تابعیت غیر ایرانی شدند میتوانید به سادگی وارد یکی از دانشگاه ها شوید و کاملا بدون کنکور بعنوان یک خارجی در رشته مامایی تحصیل کنید.

هزینه این روش از هزینه تحصیل در خارج از کشور بسیار پایین تر است و میتوانید از این طریق وارد دانشگاه شوید.

رشته مامایی بدون کنکور تعهدی

وزارت بهداشت جهت تامین نیروهای کادر درمان در مناطق محروم کشور و حفظ عدالت آموزشی قسمتی از رشته های پیراپزشکی را بصورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش میکند تا شانس ورود به این رشته ها حتی برای دانش آموزانی با امکانات پایین آموزشی میسر باشد.

در این روش پذیرش حتما بصورت بومی است و رشته مامایی بدون کنکور در تمام استان ها ارائه نمیشود همچنین ورود به بدون کنکور به رشته مامایی منوط به تعهد شغلی ۱٫۵ برابر مدت تحصیل است در واقع داوطلب بعد از پایان تحصیلات تا حدود ۴ سال اجازه ندارد برای کار یا ادامه تحصیل از منطقه قبولی خارج شود.

آیا قبولی در رشته مامایی بدون کنکور دانشگاه آزاد امکان پذیر است ؟

قطعا شما هم بارها شنیدید که دانشگاه های آزاد  اقدام به پذیرش بدون کنکور در رشته های پزشکی و پیراپزشکی میکنند.آیا بنظر شما وجود رشته مامایی بدون کنکور دانشگاه آزاد صحت دارد؟

مامایی بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در تمامی رشته های دانشگاهی حتی رشته های پزشکی پذیرش دارد و معمولا انتخاب دوم داوطلبان در زمان انتخاب رشته بعد از دانشگاه های دولتی دانشگاه آزاد است و جالب است بدانید تنها جنس دانشگاهی در کشور که تمام رشته ها را بدون کنکور ارائه میدهد دانشگاه آزاد است.

اما در مورد رشته های پزشکی و پیراپزشکی قطعا چنین چیزی وجود ندارد و با اینکه میتوان رشته مامایی را در دانشگاه آزاد تحصیل کرد اما ورود بدون کنکور به این رشته اصلا توسط دانشگاه آزاد ارائه نمیشود و قطعا هر گونه تبلیغی در این مورد کلاه برداری است!

پس لطفا گول افراد و تبلیغات را نخورید و مطمعن باشید در هیچکدام از رشته های پزشکی و حتی پیراپزشکی نمیتوان در دانشگاه آزاد بدون کنکور تحصیل کرد بلکه باید برای قبولی در رشته مامایی دارای حداقل تراز ۷۰۰۰ بود تا بتوان به سادگی وارد این رشته در دانشگاه آزاد شد.

روش های قانونی رشته مامایی بدون کنکور

  • تنها این روش ها برای ورود به رشته مامایی بدون کنکور قانونی است:
  • مامایی تعهدی مناطق محروم ( همیشه ارائه نمیشود )
  • مامایی بدون کنکور با داشتن مدال المپیاد دانش آموزی کشوری و جهانی
  • تحصیل در رشته مامایی بدون کنکور در خارج از کشور
  • تحصیل در رشته مامایی بدون کنکور با داشتن تابعیت کشور دیگر
  • انتقالی از یکی از دانشگاه های خارج از کشور به ایران

جز این موارد هر تبلیغ یا مشاوره ای به شما داده شود قطعا دروغ است و از نظر قانونی شما را دچار مشکل خواهد کرد و چه بسا مبلغ زیادی را هم از دست بدهید.

کاردانی مامایی بدون کنکور

یکی از روش های ورود به رشته مامایی بدون کنکور از طریق پذیرش تعهدی بر اساس سوابق تحصیلی است که توضیح داده شد .در انتهای دفترچه انتخاب رشته پذیرش تعهدی و رشته های موجود در آن مجزا آورده شده است تا داوطلبان کد رشته های آن را بدانند و از ظرفیت ها مطلع شوند.

نکته جالب توجه این است که پذیرش های تعهدی بدون کنکور نه تنها در رشته مامایی بلکه در تمام رشته های پیراپزشکی دیگر در مقطع کاردانی میباشد و داوطلب باید ابتدا مقطع کاردانی را به پایان برساند و بعد از آن ۱٫۵ برابر مدت تحصیل یعنی حدود ۴ سال مشغول به کار شود تا در نهایت بتواند ادامه تحصیل دهد یا از آن منطقه برای کار به جای دیگری برود.

کاردانی مامایی بدون کنکور دقیقا همین روش است که ممکن است بسیاری از داوطلبان از آن خبر نداشته باشند و به سادگی از کنار آن بگذرند برای همین است که همیشه به داوطلبان مشاوره انتخاب رشته توصیه شده است!

شهریه رشته مامایی بدون کنکور

شاید سوال بسیاری از داوطلبان این باشد که آیا برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه ها شهریه ای باید پرداخت شود یا خیر؟

در جواب باید گفت که بستگی به دانشگاهی دارد که داوطلب در آن پدیرفته می شود. داوطلبانی که بر اساس سوابق تحصیلی در دوره های روزانه توانسته اند قبول شوند، یا از هر راه دیگری وارد رشته مامایی بدون کنکور شوند البته بجز تحصیل در خارج از کشور نیازی به پرداخت شهریه ندارند.

مامایی بدون کنکور در خارج از کشور

شما این امکان را دارید تا در تمام دنیا در هر کشوری که دلتان میخواهد وارد رشته مامایی شوید.در بعضی از کشور ها هر دانشگاه آزمون اختصاصی خود را دارد یا در کشوری مانند ترکیه میشود از طریق آزمون یوس وارد رشته های پزشکی و پیراپزشکی شد و کشورهایی هم هستند که بدون هیچ محدودیتی تنها با دریافت شهریه شما را ثبت نام میکنند!

کافیست انتخاب کنید میخواهید در کشوری تحصیل کنید اما حتما قبل از انجام اینکار باید این شرایط را در نظر داشته باشید تا روال تحصیلی و دریافت مدرک و در نهایت اشتغال به خوبی انجام شود.

برای تحصیل در خارج از کشور باید جوانب مختلفی مورد توجه قرار گیرد از قبیل:

  •  انتخاب بهترین دانشگاه از نظر اعتبار مدرک
  •  انتخاب بهترین کشور از نظر اقامت و هزینه تحصیل 
  • امکان کار در آن کشور بعد از فارغ التحصیلی
  • امکان کار در حین تحصیل
  • قوانین تحصیلی کشور مورد نظر
  • شرایط دریافت ویزای کاری
  • درآمد متوسط مامایی در کشور مورد نظر
  • مورد تایید بودن دانشگاه از نظر وزارت بهداشت ایران
  • زبان کشور محل تحصیل
  • شهریه رشته مامایی

ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته مامایی بدون کنکور

بسیاری از داوطلبانی که دارای هیچکدام از شرایط ورود به رشته مامایی بدون کنکور نیستند میتوانند با پرداخت هزینه وارد یکی از دانشگاه های معتبر خارج از کشور شوند و حتی  در یکی از کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل شوند.

از جمله ارزانترین کشورهای رشته مامایی :

✔️ آلمان

✔️ نروژ

✔️ بلژیک

✔️ ایتالیا

✔️ نروژ

✔️ روسیه

✔️ مجارستان

✔️ ترکیه

✔️ ایتالیا

تقریبا میشه گفت ارزانترین کشورهای تحصیل رشته مامایی بدون کنکور در تمام دنیا این کشور ها هستند.همچنین دریافت ویزای تحصیلی در کمتر از ۶ ماه زمان میبرد و میشود به سادگی وارد این کشورها شد.

  • هزینه زندگی در سال حدود ۳۰هزار یورو میباشد.
  • بسیاری از دانشگاه های هزینه دریافت نمیکنند.
  • هزینه دانشگاه هایی که شهریه دارند حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو برای هر ترم است.
  • باید هزینه زندگی و تحصیل هر دو در نظر گرفته شود.
  • امکان کار در حین تحصیل امکان پذیر است.
  • آموزش زبان در دوره کالج ( هزینه دریافت میشود )

با وجود اینکه این هزینه های در کشورهای اروپایی بسیار کم است اما نسبت به ارزش پول ملی ما همچنان هزینه بالایی محسوب میشود اما در هر صورت میشود در صورت داشتن توان مالی در اروپا تحصیل کرد و در همان جا هم ساکن شد.

در پایان

رشته مامایی بدون کنکور بر اساس شرایطی که گفته شد دست یافتنی است و اگر خیلی به این رشته علاقه مند هستید و راه های ورود به دانشگاه بر روی شما بسته است یا اینکه نمیتوانید در روال سخت کنکور قرار بگیرید با استفاده از روش های گفته شده وارد رشته مامایی شوید.

پیشنهاد میکنم برای راهنمایی بیشتر در حوزه رشته مامایی بدون کنکور حتما از مشاوره مشاوران کنکور مشاور استفاده کنید تا ساده ترین و کم هزینه ترین راه را به شما نشان دهند.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید