لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته بینایی سنجی بدون کنکور ۱۴۰۳

رشته بینایی سنجی بدون کنکور

رشته بینایی سنجی یکی از رشته های بسیار محبوب در میان داوطلبان تجربی است که تعداد دانشگاه های ارائه دهنده آن بسیار کم هستند در نتیجه ظرفیت پذیرش پایینی دارد و برای قبولی در آن باید رتبه و تراز خوبی داشت به همین جهت بسیاری از داوطلبان دنبال راه هایی برای قبولی در رشته بینایی سنجی بدون کنکور هستند.

👈 اما آیا بنظر شما رشته بینایی سنجی بدون کنکور وجود دارد؟

👈 روش های قانونی ورود به آن چیست؟

👈 دانشگاه آزاد و پردیس این رشته را ارائه میدهد؟

👈 چطور باید در این رشته ثبت نام کنیم؟

برای رسیدن به پاسخ تمام این سوالات تنها کافیه چند دقیقه ای زمان بزاری و تا انتهای این مقاله همراه کنکور مشاور تخصصی ترین مرکز مشاوره تحصیلی در ایران باشی!

شرایط کلی که میتوان در رشته بینایی سنجی بدون کنکور ادامه تحصیل داد

رشته بینایی سنجی جز رشته های بسیار محبوب است و به همین جهت بسیاری از دلالان کنکور با سو استفاده از عواطف خانواده ها و داوطلبانی که نتوانسته اند در کنکور نتیجه بگیرند با دریافت مبالغ زیاد یا پیشنهاد روش های من درآوردی پول های زیادی به جیب میزنند.

این در حالی است که رشته بینایی سنجی بدون کنکور در حالت عمومی برای همه وجود ندارد و نمیشه به سادگی و بدون کنکور وارد این رشته شد.برای مثال وقتی کسی قصد ثبت نام در رشته خوبی مانند حقوق را دارد یا میخواهد وارد رشته پر طرفداری مثل مهندسی عمران شود کار سختی ندارد.

درست است نمیتواند در دانشگاه دولتی ثبت نام کند اما در دانشگاه های دیگر شانس قبولی وجود دارد در حالی که برای رشته بینایی سنجی چنین حالتی امکان پذیر نیست و حتما باید بر اساس شرایط تعیین شده وزارت بهداشت و سازمان سنجش وارد دانشگاه شد.

در ادامه تمام شرایط قانونی مشخص شده را به شما توضیح میدهیم تا در دام افراد سود جو اسیر نشوید و بر اساس قانون وارد رشته بینایی سنجی بدون کنکور شوید.

راه های ورود به رشته بینایی سنجی بدون کنکور

چند راه برای این موضوع پیش بینی شده است که یا باید در شرایط آن قرار بگیرید یا شرایط را داشته باشید تا بتوانید وارد بینایی سنجی بدون کنکور شوید:

داشتن مدال المپیاد

کسانی که در المپیاد های دانش آموزی کشوری و جهانی موفق به کسب مدال میشوند این امکان را دارند تا کاملا بدون کنکور وارد رشته بینایی سنجی شوند و تحصیل کنند. نحوه انتخاب رشته المپیادی ها و تعداد اولویت بندی آن ها و نوع پذیرششان کمی متفاوت است اما در هر صورت این هم راه و روشی برای ورود به رشته بینایی سنجی بدون کنکور است.

با این وجود که با داشتن مدال المپیاد میشود بدون کنکور وارد دانشگاه و رشته دلخواه شد کمتر پیش می آید داوطلب المپیادی رشته های پزشکی را بیخیال شود و به رشته های پیراپزشکی فکر کند پس از این بابت نگران پر شدن ظرفیت ها نباشید.

تحصیل بینایی سنجی بدون کنکور در خارج از ایران

کسانی که از نظر مالی در وضعیت خوبی هستند میتوانند در رشته بینایی سنجی کاملا بدون کنکور تقریبا در هر کشوری که دلشان میخواهد پذیرش تحصیلی بگیرند و وارد دانشگاه شوند و حتی بعد از تحصیل در همان کشور با ویزای کاری مشغول به کار شوند.

همچنین میشود با شرکت در امتحانات بورسیه انواع دانشگاه های دنیا نه تنها وارد رشته بینایی سنجی شد بلکه هیچ هزینه ای هم پرداخت نکرد و کاملا رایگان تحصیل کرد مانند کشور ترکیه که آزمون های یوس را برگزار میکند ، این آزمون ها از کنکور سراسری بسیار راحت تر است و قرار است به دلیل تقاضای زیاد ایرانی ها در ایران هم برگزار شود.

میشود با دارا بودن یک سری از شرایط از دانشگاه های خارج از کشور بعد از مدتی به یکی از دانشگاه های ایران انتقالی گرفت و ادامه تحصیل را همینجا در رشته بینایی سنجی بدون کنکور انجام داد.

بینایی سنجی بدون کنکور دانشگاه بین الملل

دانشگاه های پردیس بین الملل و بعضی از واحد های بین الملل دانشگاه های دولتی در رشته بینایی سنجی برای افرادی که تابعیت ایرانی ندارند و از خارج کشور برای تحصیل به ایران مهاجرت میکنند دارای پذیرش است.

در حال حاضر تعداد نسبتا قابل توجه از ایرانی ها با خرید ملک یا هر روش دیگری دارای تابعیت غیر ایرانی هستند و به نوعی دو تابعیتی محسوب میشوند پس این افراد میتوانند با دریافت پذیرش و پرداخت شهریه نسبتا زیاد که دلاری محاسبه میشود در رشته بینایی سنجی بدون کنکور تحصیل کنند.

رشته بینایی سنجی بدون کنکور تعهدی

وزارت بهداشت جهت تامین نیروی انسانی لازم در مناطق محروم با هدف جلوگیری از مهاجرت نیروی کار کادر درمان هر ساله در رشته های مختلفی که مخصوص مناطق محروم است بصورت تعهدی پذیرش دانشجو میکند.

رشته هایی که بصورت تعهدی و بدون کنکور و بر اساس معدل دارای پذیرش هستند در هر سال و هر استان متفاوت است و نمیشود با اطمینان راجع هر رشته ای و پذیرش آن صحبت کرد اما در هر صورت ممکن است رشته بینایی سنجی هم مانند رشته هایی همچون اتاق عمل و هوشبری جز این پذیرش های بدون کنکور قرار بگیرد.

موضوعات مرتبط : معرفی کامل رشته بینایی سنجی به همراه بازار کار و درآمد

آیا قبولی در رشته بینایی سنجی بدون کنکور پردیس امکان پذیر است ؟

قطعا شما هم بارها شنیدید که دانشگاه های پردیس خودگردان اقدام به پذیرش بدون کنکور در رشته پزشکی میکنند.

آیا بنظر شما این موضوع صحت دارد؟

درست است دانشگاه پردیس دارای شهریه های نسبتا زیادی است و هر کسی توان پرداخت آن را در طول تحصیل ندارد اما اینکه بدون کنکور در رشته های پیراپزشکی و بخصوص رشته بینایی سنجی پذیرش داشته باشد اصلا صحیح نیست.

تنها حالت ورود به دانشگاه پردیس برای رشته بینایی سنجی بدون کنکور همان بود که گفته شد پس هر کسی در این موضوع و خرید صندلی ادعایی داشت شک نکنید یا کلاه بردار است یا قصد دارد بصورت غیر قانونی چنین کاری کند که اصلا پیشنهاد نمیشود!

برای قبولی در رشته بینایی سنجی حتی در دانشگاه پردیس یا ظرفیت های مازاد دانشگاه های دولتی باید دارای رتبه زیر ۵۰۰۰ سهمیه و تراز بالای ۸۵۰۰ بود تا شانس قبولی وجود داشته باشد.

بینایی سنجی بدون کنکور در خارج از کشور

همانطور که گفته شد میشود در خارج از کشور وارد رشته بینایی سنجی یا هر رشته دیگری در زیر مجموعه رشته های پزشکی و پیراپزشکی شد و تحصیل کرد.با توجه به اینکه شما چقدر میخواهید هزینه کنید یا در آزمون خاصی برای دریافت پذیرش شرکت کنید میشود کشور را انتخاب کرد.

مثلا میشود به کشور مجارستان رفت و با پرداخت شهریه بیش از ۱۰ هزار یورو در هر ترم در این رشته تحصیل کرد از کشور های آمریکا و کانادا پذیرش گرفت و با هزینه های بیشتر اما کیفیت بهتر در دانشگاه تحصیل کرد بعلاوه اینکه هزینه های زندگی هم بر عهده خودتان است.

همچنین بعضی از کشور ها آزمون های بورسیه برگزار میکنند و با قبولی در آزمون دیگر لازم نیست متحمل هزینه های زیادی شد.بعنوان مثال کشور ترکیه که مقصد دانشجویان ایرانی زیادی است آزمونی با عنوان یوس برگزار میکند که قرار است در ایران هم برگزار شود و با قبولی در این آزمون بدون پرداخت کوچکترین شهریه ای میشود تحصیل کرد.

قوانین تحصیل در خارج از کشور برای هر کشور متفاوت است .از هزینه و شرایط زندگی گرفته تا زبان و شرایط کاری بعد از پایان تحصیلات!

پس حتما قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظر با دریافت مشاوره دقیق راجع صفر تا صد شرایط تصمیم درست و قطعی بگیرید تا در ادامه مسیر دچار مشکل نشوید.متاسفانه این موضوع برای بسیاری از دانشجویان پیش می آید و در نهایت بعد از چند سال با صرف هزینه و وقت بسیار مجبور به بازگشت به کشور میشوند.

  •  انتخاب بهترین دانشگاه از نظر اعتبار مدرک ( تاییده وزارت بهداشت )
  • هزینه های زندگی
  •  انتخاب بهترین کشور از نظر اقامت و هزینه تحصیل 
  • امکان کار در آن کشور بعد از فارغ التحصیلی
  • امکان کار در حین تحصیل
  • قوانین تحصیلی کشور مورد نظر
  • شرایط دریافت ویزای کاری
  • درآمد متوسط بینایی سنجی در کشور مورد نظر
  • زبان مورد استفاده در زمان تحصیل ( انگلیسی یا زبان رسمی کشور )

ارزانترین کشور ها برای تحصیل در رشته بینایی سنجی بدون کنکور

بسیاری از داوطلبانی که دارای هیچکدام از شرایط ورود به رشته بینایی سنجی از طریق کنکور یا بدون کنکور نیستند میتوانند با پرداخت هزینه وارد یکی از دانشگاه های معتبر خارج از کشور شوند و حتی  در یکی از کشورهای اروپایی یا آمریکا و کانادا مشغول به تحصیل شوند.

  • آلمان
  • کشور های اسکاندیناوی
  • چین
  • ایتالیا
  • روسیه
  • مجارستان
  • ترکیه
  • هند

تقریبا میشه گفت ارزانترین کشورهای تحصیل رشته بینایی سنجی بدون کنکور در تمام دنیا این کشور ها هستند.همچنین دریافت ویزای تحصیلی در کمتر از ۶ ماه زمان میبرد و میشود به سادگی وارد این کشورها شد.

✔️ هزینه زندگی در سال حدود ۳۰هزار یورو میباشد.

✔️ بسیاری از دانشگاه های هزینه دریافت نمیکنند.

✔️ هزینه دانشگاه هایی که شهریه دارند حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو برای هر ترم است.

✔️ باید هزینه زندگی و تحصیل هر دو در نظر گرفته شود.

✔️ امکان کار در حین تحصیل امکان پذیر است.

✔️ آموزش زبان در دوره کالج ( هزینه دریافت میشود )

هزینه های گفته شده چه برای تحصیل و چه برای کار در خارج از کشور با درآمد متوسط ساکنان آن کشور واقعا زیاد نیست و حتی مناسب است اما قبل از مهاجرت ارزش پول ملی خودمان را با قیمت دلار و یورو قیاس کنید و بعد تصمیم بگیرید.

آیا تحصیل در بینایی سنجی بدون کنکور دانشگاه آزاد امکان پذیر است؟

رقیب اصلی دانشگاه های دولتی هم از نظر کیفیت آموزشی و هم از نظر پذیرش دانشجو قطعا دانشگاه آزاد است.دانشگاه آزاد در تمامی رشته های دانشگاهی پذیرش دارد و در تمام مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکتری اقدام به پذیرش دانشجو میکند.

همچنین علاوه بر واحد های عادی خود، دارای واحد خود گردان است که شهریه آن دو برابر شهریه مصوب دانشگاه آزاد است و به نوعی همان دانشگاه پردیس دولتی البته در زیر مجموعه دانشگاه آزاد است.با این وجود به قدری رشته بینایی سنجی طرفدار دارد که با وجود هزینه های زیاد همچنان خواهان دارد.

نکته جالبی که باید بدانید !

عزیزان دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها در رشته بینایی سنجی بدون کنکور پذیرش ندارد بلکه حتی با کنکور هم نمیتوان وارد این دانشگاه شد. در واقع رشته بینایی سنجی جز رشته هایی است که اصلا در دانشگاه آزاد ارائه نمیشود و فقط مخصوص دانشگاه های دولتی و پردیس است.

پس در زمان انتخاب رشته وقتتان را با گشتن دنبال رشته بینایی سنجی دانشگاه آزاد تلف نکنید و اگر میخواهید بدون کنکور وارد این رشته محبوب با بازار کار قطعی و درآمد خوب شوید فقط از روش های گفته شده اقدام کنید.

در پایان

اگر به رشته بینایی سنجی علاقه مند هستید که البته حق هم دارید چون هم دایره کاری خوبی دارد و هم از نظر درآمد و بازار کار شرایطش عالی است حتما و حتما طبق روال گفته شده حرکت کن و گول تبلیغات کاذب و شیرین زبانی بعضی از مشاوران را نخور!

در کنکور مشاور میتوانید با دریافت مشاوره ای صحیح و حرفه ای مسیری روشن در جهت ورود به رشته بینایی سنجی پیدا کنید.پس همین الان با ما تماس بگیر.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید