لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور

رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور

رشته مهندسی کامپیوتر یکی از پرطرفدارترین رشته های مهندسی در دنیاست. این رشته به مطالعه و طراحی سیستم های کامپیوتری، نرم افزارها و سخت افزارها می پردازد. دانشجویان این رشته می آموزند که چگونه از تکنولوژی های رایانه ای برای حل مسائل مختلف استفاده کنند و چگونه سیستم های کامپیوتری را بهبود بخشند.

در حال حاضر، با توجه به پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از رایانه ها در تمامی جوانب زندگی، تقاضا برای مهندسان کامپیوتر بسیار بالاست. این رشته شامل زیر شاخه های مختلفی مانند شبکه های کامپیوتری، امنیت اطلاعات، هوش مصنوعی، برنامه نویسی و … است.

بدون شک، ورود به دانشگاه برای مطالعه مهندسی کامپیوتر بسیار رقابتی است. اما با وجود این، بسیاری از دانشگاه ها در کشورمان اعم از دولتی، آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی، برنامه های غیر کنکوری برای ورود به این رشته را نیز ارائه می دهند که پذیرش در آن بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب صورت می گیرد.

رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور به معنای ورود به دانشگاه برای تحصیل در این رشته بدون نیاز به شرکت در آزمون کنکور است. در این سری از مقالات سایت کنکور مشاور قصد داریم اطلاعات کامل و جامعی درباره پذیرش رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور در دانشگاه های دولتی، آزاد و پیام نور در اختیار شما قرار دهیم.

مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه دولتی

ورود به رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور در دانشگاه‌ های دولتی همه ساله امکانپذیر است و پذیرش آن بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می شود. داوطلبان با ارائه مدارک تحصیلی خود و بدون شرط معدل، می توانند به راحتی در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند و در آینده به موقعیت های شغلی خوبی دست یابند.

نحوه ثبت نام در مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه دولتی

علاقمندانی که قصد تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور در دانشگاه های دولتی را دارند، برای ثبت نام باید مراحل زیر را انجام دهند.

  • ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته را از سایت سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org دانلود کرده و به دقت مطالعه کنید.
  • با خرید کارت اعتباری، هزینه ثبت نام را در سایت سنجش پرداخت کنید.
  • با دریافت شماره سریال اعتباری، فرم ثبت نام را دریافت کرده و تکمیل کنید.
  • پس از پر کردن فرم و ثبت رشته ها، در آخرین مرحله شماره پرونده و کد پیگیری به شما داده می شود. با طی کردن این مراحل، ثبت نام با موفقیت انجام خواهد شد.

زمان ثبت نام در مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه دولتی

معمولا زمان ثبت نام در رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور در دانشگاه‌ های دولتی همه ساله مشخص است و در مهر ماه برای نیمسال اول و در بهمن ماه برای نیمسال دوم انجام می شود. علاقمندان می توانند در این بازه های زمانی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

شهریه مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه دولتی

شهریه رشته مهندسی کامپیوتر

شهریه مهندسی کامپیوتر بدون کنکور در دانشگاه ‌های دولتی نوبت شبانه هر ساله متغیر است و نمی توان عدد واحدی را عنوان کرد. همه دانشجویان مشغول به تحصیل موظف هستند که شهریه ثابت و شهریه متغیر را پرداخت کنند. میزان شهریه ثابت حدود بالای ۶ میلیون تومان در هر ترم تحصیلی است. میزان شهریه متغیر نیز بر حسب تعداد واحدهای اخذ شده داوطلب تعیین می شود.

لیست دانشگاه‌ های دارای رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دولتی

  • استان اصفهان – دانشگاه اصفهان (محل تحصیل دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار)
  • استان خراسان جنوبی – دانشگاه بیرجند (محل تحصیل دانشکده فنی فردوس)
  • استان خراسان جنوبی – دانشگاه بزرگمهر قاینات
  • استان خراسان رضوی – دانشگاه صنعتی قوچان
  • استان خراسان رضوی – دانشگاه حکیم سبزواری
  • استان سیستان و بلوچستان – دانشگاه زابل
  • استان سمنان – دانشگاه فرزانگان (ویژه خواهران)
  • دانشگاه صنعتی شریف (محل تحصیل در پردیس خودگردان مهندسی و علوم جزیره کیش)
  • داانشکده فنی و مهندسی حضرت زینب (س) سبزوار (ویژه خواهران)
  • دانشگاه صنعتی شیراز
  • دانشگاه تهران
  • و …

موضوعات مرتبط : برای رشته کامپیوتر چه درس هایی باید قوی باشد

مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد

ورود به رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور در دانشگاه های آزاد همه ساله امکان ‌پذیر نیست و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می شود. متقاضیان این رشته پس از ثبت نام در دانشگاه آزاد مورد نظر و پرداخت شهریه می توانند مشغول تحصیل شوند. تعداد دانشگاه های آزادی که در این رشته پذیرش دارند بسیار زیاد است و داوطلب می تواند نزدیک ترین دانشگاه به محل سکونت خود را انتخاب کند.

نحوه ثبت نام در مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای ثبت نام اینترنتی در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد، باید ابتدا به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه کرده و پس از خرید کارت اعتباری، فرم ثبت نام را پر کنید. سپس باید مدارک مورد نیاز مانند مدرک دیپلم، کارت ملی و عکس را بارگذاری کنید. داوطلب با بررسی لیست رشته های ارائه شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته می تواند در فرم ثبت نام حداکثر چندین کد رشته محل را انتخاب کند.

زمان ثبت نام در مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام در رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد هر ساله در دو نوبت مهر ماه برای نمیسال تحصیلی اول و بهمن ماه برای نیمسال تحصیلی دوم انجام می شود. متقاضیان این رشته می توانند در بازه های زمانی مشخص شده، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

شهریه مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد

در زمان ثبت نام برای ورود به رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور در دانشگاه آزاد باید به میزان شهریه آن توجه کنید. همانگونه که مسلم است مقدار شهریه پرداختی در دانشگاه آزاد مخصوصا در رشته فنی مهندسی نسبتا بالاست.

با توجه به اطلاعات موجود، شهریه ثابت مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد در یک ترم تحصیلی کارشناسی تقریبا بالای ۸ میلیون تومان است. مقدار شهریه متغیر نیز بر حسب تعداد واحدهای اخذ شده داوطلب تعیین می شود. البته، دانشگاه آزاد ممکن است برای کمک به دانشجویان، وام های دانشجویی یا طرح ‌های پرداخت اقساطی را در نظر بگیرد.

لیست دانشگاه‌ های آزاد دارای رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
  • دانشگاه آزاد اسلامی مازندران واحد جویبار
  • دانشگاه آزاد اسلامی مازندران واحد رامسر
  • دانشگاه آزاد اسلامی مازندران واحد سواد کوه
  • دانشگاه آزاد اسلامی همدان واحد قائم شهر
  • دانشگاه آزاد اسلامی همدان واحد ملایر
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان
  • و …

مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور نیز همچون دانشگاه های دولتی و آزاد، امکان تحصیل در مهندسی کامپیوتر را بدون شرکت در کنکور فراهم کرده است. در حال حاضر، دانشگاه های پیام نور متعددی در کشورمان وجود دارند که داوطلبان را بر حسب سوابق تحصیلی آن ها پذیرش می کنند.

نحوه ثبت نام در مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام در رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه پیام نور تنها از طریق مراجعه به سایت رسمی این دانشگاه امکانپذیر است. متقاضیان می توانند با ورود به سایت دانشگاه پیام نور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام کنند و سپس با در اختیار داشتن کد شناسه، فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

در این فرم لازم است که شما تمام اطلاعات شخصی، شماره ملی، معدل کتبی دیپلم را وارد نمایید و عکس و کارت ملی خود را اسکن کنید. قسمت آخر شامل وارد کردن رشته مورد نظر در بخش انتخاب رشته است. برای انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور، داوطلب این حق را دارد که چندین کد رشته محل را وارد کند. پس از اتمام این مراحل، یک کد رهگیری و شماره پرونده دریافت می کنید که نشان می دهد ثبت نام شما با موفقیت انجام شده است.

زمان ثبت نام در مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه پیام نور

زمان ثبت نام در دانشگاه پیام نور برای رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور در سال ۲ بار و در شروع هر ترم؛ یعنی مهر ماه و بهمن ماه انجام می ‌شود. این دانشگاه هر ساله برای ورودی مهر و بهمن در رشته های فنی مهندسی، دانشجویان زیادی را جذب می کند.

شهریه مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه پیام نور

‏دانشجویانی که مشغول گذراندن واحدهای درسی در رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه پیام نور هستند باید در هر ترم، مبلغی را به عنوان شهریه ثابت و متغیر پرداخت کنند. میزان شهریه پرداختی در این دانشگاه در یک ترم مقطع کارشناسی حدودا بالای ۶ میلیون تومان است.

لیست دانشگاه‌ های پیام نور دارای رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور

  • دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی
  • دانشگاه پیام نور استان هرمزگان (مرکز میلاجرد، بندرعباس)
  • دانشگاه پیام نور استان لرستان (مرکز بروجرد، پلدختر، ازنا، دورود)
  • دانشگاه پیام نور استان مرکزی (مرکز پل سفید، اراک، ساوه، شازند، اشتیان، تفرش، کمیجان، خمین)
  • دانشگاه پیام نور استان مازندران (مرکز کوهدشت، آمل، رامسر، تنکابن، محمودآباد، بابل، بهشهر)
  • و …

مدارک لازم برای ثبت نام مهندسی کامپیوتر بدون کنکور در دانشگاه‌ های دولتی، آزاد و پیام نور

هنگام ثبت نام بدون کنکور مهندسی کامپیوتر در دانشگاه‌ های دولتی، آزاد و پیام نور، به طور معمول باید مجموعه ‌ای از مدارک لازم را برای تکمیل مراحل پذیرش تهیه کنید. این مدارک شامل موارد زیر می شود:

  • ارائه مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی
  • ارائه ریزنمرات تحصیلی
  • اسکن کارت ملی
  • اسکن تمامی صفحات شناسنامه
  • اسکن عکس
  • اسکن کارت نظام وظیفه یا معافیت از خدمت سربازی (مخصوص آقایان)

معدل لازم برای ورود به رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور در دانشگاه ‌های دولتی، آزاد و پیام نور

ورود به رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور در دانشگاه های دولتی، آزاد و پیام نور بدون شرط معدل است و نمره مشخصی برای آن تعیین نکرده اند. البته همیشه اولویت پذیرش در دانشگاه های مذکور با افرادی است که معدل بالاتری داشته باشند. در واقع، معدل بالا شانس قبولی در دانشگاه را بالا می برد.

آیا قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور با دیپلم تجربی امکانپذیر است؟

شاید این سوال خیلی از افراد باشد که آیا قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور با دیپلم تجربی امکانپذیر است یا فقط با دیپلم ریاضی می توان وارد این رشته شد؟ در پاسخ باید بگوییم که پذیرش بدون کنکور در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه‌ های دولتی، آزاد و پیام نور با دیپلم تجربی امکانپذیر است. با این حال، افرادی که دیپلم تجربی دارند نیز می توانند مشغول تحصیل در این رشته شوند.

سخن پایانی

امروزه با توجه به محبوبیت بالای مهندسی کامپیوتر، افراد زیادی خواهان تحصیل در این رشته هستند. اگر چه افراد با شرکت در کنکور می توانند به تحصیل در این رشته مشغول شوند، اما دانشگاه هایی در کشورمان وجود دارند که رشته مهندسی کامپیوتر را بدون شرکت در آزمون پذیرش می کنند. قبولی در مهندسی کامپیوتر بدون کنکور در دانشگاه های دولتی، آزاد و پیام نور، به راحتی امکانپذیر است و شرط معدل ندارد.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید