لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

 تدریس عربی

تدریس عربی

تدریس عربی یکی از دروس شیرین و در عین حال برای برخی ها دشوار است. دانش آموزان از سال اول راهنمایی تا سال آخر دبیرستان خود درس عربی را در میان درس های خود دارند.

بر اساس یک ترتیب خاص با اصول و قواعد عربی و لغات عربی آشنا می شوند. در واقع مطالب  تدریس عربی در سال های مختلف تحصیل به هم پیوسته هستند و شما برای یادگیری مطالب سال های بالاتر باید مطالب سال  قبل را به خاطر داشته باشید.

تفاوت عربی انسانی با تجربی و ریاضی

در دوران دبیرستان درس  تدریس عربی برای رشته ی انسانی هم به صورت متفاوت تر از رشته ی تجربی و ریاضی می شود و  دانش آموزان رشته ی انسانی میزان بیشتری از وقت خود را برای یادگیری و فهم درس عربی اختصاص می دهند.

چرا که هم کاربرد این درس برای دانش آموزان رشته ی انسانی بیشتر است و هم اینکه دانش اموران رشته ی انسانی باید دو برابر دانش آموزان رشته ی تجربی و ریاضی در کنکور سراسری به سوالات درس عربی پاسخ بدهند در واقع سوالات عربی برای دانش آموزان رشته ی انسانی در دو درسنامه ی عمومی و اختصاصی طرح می شوند.

البته این به این معنا نیست که درس عربی در دوران دبیرستان برای سایر رشته ها اهمیت ندارد بلکه دانش آموزان سایر رشته ها سعی می کنند درس عربی را به خوبی فرا بگیرند تا بتوانند درصد بیشتری در کنکور بزنند و رتبه ی خود را افزایش دهند.

اما یک نکته ی بسیار مهمی که معمولا در بحث درس عربی به فراموشی شمرده می شود این است که بر اساس تحقیقات میدانی تعداد نه چندان کمی از دانش آموزان به درس عربی علاقه ندارند.

برای این مسئله قبل از هر چیز باید بررسی کرد دلیل این بی رغبتی چیست؟ ما در ادامه ی ان مقاله در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

روش های تدریس عربی با ایجاد انگیزه در کلاس عربی

  • استفاده از مجلات و روزنامه های عربی مورد علاقه ی دانش آموزان و ترجمه ی آن ها در کلاس درس
  • ایجاد برد عربی در کلاس و مدرسه و درست کردن روز نامه های دیواری به زبان عربی
  • بر قراری ارتباط بین عناوین درسی و واقعیات زندگی
  • استفاده از فناوری های نوین در تدریس
  • عدم تاکید صرف بر محفوظات
  • بیان قواعد عربی به زبان ساده و روش
  • مسابقه ی وبلاگ نویسی به زبان عربی
  • تسلط کامل مدرس بر زبان عربی و مهارت در برانگیختن شوق و علاقه در دانش آموزان به درس عربی
  • رابطه ی خوب و صمیمی با حفظ مرز ها بین معلم درس عربی و دانش آموزانچ

چگونه در کنکور تست های عربی را در فرصت محدود بزنیم؟

با توجه به محدودیت زمان در کنکور بسیاری از دانش آموزان به دنبال روش های میانبر و تکنیک های مفید تست زنی  هستند خوشبختانه در درس عربی این امکان با استفاده از تکنیک های مختلف فراهم است.

به ویژه برای ترجمه که سوالات طولانی هستند آشنایی با روش های کوتاه تست زنی بسیار حائز اهمیت است چرا که اگر شما بخواهید همه ی گزینه ها ترجمه کنید وقت زیادی را باید صرف کنید.

اما با استفاده از این تکنیک ها و روش ها شما می توانید با استفاده از یک کلمه مثل ترجمه ی درست فعل و یا ضمیر و.. گزینه ی صحیح را انتخاب کنید.

در این زمینه اساتید خبره ای وجود دارند که  تدریس عربی به صورت کنکوری را به صورت جامع به شما آموزش می دهند و تکنیک های مفیدی را به شما آموزش می دهند که بتوانید در کمترین زمان ممکن بیشترین سوالات را بزنید. پیشنهاد می کنیم از برنامه ریزی کنکور تجربی برای بهتر شدن شرایط تست زنی در درس عربی استفاده کنید.

تدریس ادبیات

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید