لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

تدریس ریاضی

تدریس ریاضی

تدریس ریاضی چگونه انجام می شود؟ یکی از دروس با اهمیت از ابتدای ورود به مدرسه که در میان دروس همه پایه ها دیده می شود درس ریاضی است. چرا که در میان درس های کلاس اول ابتدایی تا درس های دبیرستان در تمامی رشته ها وجود دارد.

علاوه بر این بسیاری از مطالب درس ریاضی در زندگی ما کاربرد زیادی دارند و ما به فور در زندگی روزمره ی خود از آنها استفاده می کنیم. در ضمن با کمک برنامه ریزی کنکور ریاضی می توانید در این درس نیز به سرعت پیشرفت کنید و در کنکور با بهترین درصد قبول شوید.

مطالب درس ریاضی معمولاً به هم پیوسته هستند به گونه ای که شما هنگام ورود به یک پایه جدید باید درس ریاضی را در سال‌های قبل در حد معقولی فرا نگرفته باشید فراگیری مطالب درس ریاضی دشوارتر می شود.

در دوران دبیرستان به دلیل شرایط کنکور و اهمیت درس ریاضی در افزایش تراز و رتبه، دانش آموزان و همچنین والدین و معلمان اهمیت زیادی برای درس ریاضی قائل هستند به گونه ای که بسیاری از دانش‌آموزان علاوه بر کلاس‌های درس ریاضی در مدرسه  برای فهم بهتر مطالب ریاضی از معلم خصوصی کمک می گیرند.

امروزه با توجه به افزایش فناوری و تکنولوژی در عرصه‌های مختلف، روش‌های نوینی برای تدریس ریاضی ابداع گردیده است.

روش های مفید در تدریس

  • آغاز مناسب می‌تواند شیوه موثری برای کل کلاس باشد.

یکی از بهترین روش ها برای یک شروع مناسب این است که معلم درباره ی  آن چه که در آن روز کلاس قرار است انجام دهد در حد چند دقیقه ی کوتاه به صورت تیتروار توضیح بدهد به این ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند خود را برای آنچه در پیش رو خواهند داشت آماده کنند.

معلم می تواند اهداف مورد نظر و سوالات مهم را مطرح کند و یا روی تخته بنویسند به این ترتیب دانش‌آموزانی تواند اهداف درس را متوجه شوند.

ممکن است برخی از معلمین برای برای شروع کلاس خود در حد یکی دو دقیقه از مطالب غیر درسی  متناسب با انگیزه دانش آموزان استفاده کنند تا بتوانند حواس آنها را به کلاس جمع کند.

  • یکی دیگر از روش های موثر تدریس ریاضی نشان دادن کاربرد مسائل است.

معلم به خوبی می‌داند که یکی از موثرترین روش برای یاد دادن درس  نشان دادن کاربرد آن در دنیای واقعی است. اگر دانش آموزان بدانند چیزی را که  فرا می گیرند چه کاربردی برای آنها دارد و در چه زمینه هایی می توانند از آن استفاده کنند سعی می‌کنند بهتر و سریع‌تر آن را فرا بگیرند.

  • یکی دیگر از  راه های مفید در تدریس ریاضی استفاده از اشیا و یا  تدریس در محیط طبیعی است. به گونه ای که علاوه بر افزایش انگیزه و علاقه دانش آموزان در یادگیری مطالب نقش مهمی دارد.
  • علاوه بر این مدرس برای یادگیری بیشتر دانش آموزان وقتی که یک مبحث ریاضی را تدریس می کند مسائل مختلف مبحث مورد نظر را به شیوه‌های مختلف حل می‌کند و به دانش‌آموزان نیز هم کلاس درس هم به عنوان تکالیف خانگی تمرین می‌دهد تا متوجه شوند که مطلب مورد نظر را به خوبی فرا گرفتند.

 تدریس ریاضی رشته انسانی

تعداد زیادی از دانش آموزان رشته انسانی در درس ریاضی مشکل دارند چرا که بسیاری از درس های آن ها نظری است. لذا با درس های شبیه ریاضی  کمتره سازگار هستند.

البته این به این معنا نیست که دانش آموزان رشته انسانی در درس ریاضی ضعیف هستند بلکه تعداد زیادی از این دانش‌آموزان می‌توانند مباحث ریاضی متناسب با رشته خود را فرا بگیرند.

اما با توجه به اینکه در بسیاری از مدارس به درس ریاضی رشته انسانی کمتر از سایر رشته ها اهمیت داده می شود بسیاری از دانش آموزان رشته انسانی برای فراگیری درس ریاضی برای کنکور سراسری ترجیح می دهند از معلم خصوصی بهره بگیرند.

مطالب درس ریاضی در رشته انسان نیز ساده تر و قابل فهم تر از سایر رشته ها است و دانش آموزان به راحتی می‌توانند آنها را فرا بگیرند.

اما بسیار مهم است که مدرسین درس ریاضی در رشته انسانی همان گونه که به دانش آموزان رشته تجربی و ریاضی درس می دهد به دانش آموزان رشته انسانی درس ندهد؛ زبان تدریس ریاضی در رشته انسانی با تدریس ریاضی در رشته ریاضی و فیزیک و باید متفاوت باشد.

چرا که دانش آموزان رشته ریاضی و تجربی به مراتب بیشتر با دروس ریاضی و حل مسائل ریاضی سر و کار داشته اند و پیچیدگی های آن را بیشتر میفهمد.

 تدریس ریاضی رشته انسانی

 تدریس درس ریاضی در موسسات مختلف

موسسات مختلف وجود دارند که  با مدرسین مختلفی ریاضی را آموزش می‌دهند. اما بسیار مهم است که شما مدرسی را انتخاب کنید که نمونه های تدریس وی را دیده باشید و شنیده باشید و از پیگیری و همراه ایشان اطلاع کافی داشته باشید.

چرا که اگر مدرس خود را به خوبی انتخاب نکنید و علاوه بر این که وقت شما هدر می دهد مجبور به صرف هزینه های مازاد خواهید شد و نمی توانید نتیجه مطلوب  برای شما حاصل نخواهد شد.

تدریس ریاضی

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید