لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

چگونه مهندسی کامپیوتر قبول شویم؟

چگونه مهندسی کامپیوتر قبول شویم؟

در این مقاله می خواهیم جواب سوال چگونه مهندسی کامپیوتر قبول شویم را به شما بدهیم. همان طور که می دانید یکی از دغدغه ‌های دانش آموزان امروز که در رشته ریاضی تحصیل می کنند این است که رشته های تاپ دانشگاهی را به راحتی قبول شوند یکی از این رشته ها مهندسی کامپیوتر است

که یک رشته بسیار خوب و با بازار کاری عالی می باشد از این رو طرفداران زیادی دارد ممکن است شما هم یکی از کسانی باشید که دوست دارید در رشته مهندسی کامپیوتر آن هم در دانشگاه های تاپ تحصیل کنید.

اما قبول شدن در چنین رشته ‌ای کار ساده ای نیست و قطعاً به تلاش و پشتکار و زمان نیاز دارد اکنون ما اینجا هستیم تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم ما به شما خواهیم گفت گفت که چگونه درس بخوانید و چه منابعی را انتخاب کنید تا بتوانید درست‌ترین گام ها را بردارید و به هدف خود برسید.

همان طور که می دانید رشته مهندسی کامپیوتر یکی از زیر شاخه های رشته ریاضی است که فقط تحصیل کنندگان رشته ریاضی می توانند این رشته را انتخاب کنند از شما عزیزان درخواست داریم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ تمام سوالات خود را در این زمینه بیابید.

برای قبولی در رشته کامپیوتر چه کار کنیم؟

قبول شدن در دانشگاه و رشته مهندسی کامپیوتر جایگاه خوبی در اجتماع و مملکت است که هر کسی دوست دارد به آن دست یابد اما این طور نیست که بگوییم تنها با انجام فلان کار می توان مهندسی کامپیوتر قبول شد بلکه شما باید از روش ها و شیوه های مختلف استفاده کنید.

شیوه ‌هایی که بتواند شما را به هدف تان نزدیک تر کند همچنین باید انجام یک سری از کارها را متوقف کنید زیرا برخی کارها شما را از هدف تان دور می کند. در موارد زیر کارهایی که بهتر است تا رسیدن به هدف آنها را انجام ندهید ذکر نموده ایم لطفاً به دقت مطالعه کنید:

  • بهتر است سعی کنید کم تر تلویزیون ببینید.
  • تا میتوانید وقت خود را صرف فضای مجازی نکنید.
  • سعی کنید از منابع آموزشی نامعتبر استفاده نکنید.
  • بهتر از تفریحات خود را کم تر کنید.
  • مناسب تر آن است که وقت خود را به بطالت نگذرانید.
  • سعی کنید به کلاس ‌های زیاد و مختلف که وقت گیر هستند نروید.
  • از کسانی که شما را ناامید و یا از ادامه این راه دلسرد می کنند فاصله بگیرید.
  • و مواردی از این قبیل…

اما در مقابل که چنین کارهایی را انجام نمی دهید سعی کنید مخالفشان را حتماً انجام دهید یعنی بهترین منابع درسی را انتخاب کنید از کمترین زمان خود برای تست زدن استفاده کنید از مشاوران و برنامه ریزان کمک بخواهید. ما هم در ادامه این مطلب توصیه های دیگری جهت قبول شدن در مهندسی کامپیوتر به شما خواهیم گفت با ما همراه باشید.

هدف گذاری برای قبولی مهندسی کامپیوتر

چگونه مهندسی کامپیوتر قبول شویم؟

قطعاً می ‌دانید که هدف گذاری در این زمینه بسیار مهم است باید حواس تان باشد که هدفی که انتخاب می کنید ثابت باشد و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید هدف گذاری به شما کمک می ‌کند که از این شاخه به آن شاخه نپرید بلکه راهی هموار را بپیمایید و در این راه هدف گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت انجام دهید,

تا به هدف اصلی که همان قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر است برسید منظور از هدف گذاری کوتاه مدت در حقیقت رسیدن به نمره ها و درصد های بالای تست زنی می باشد و همچنین شرکت در آزمون های آزمایشی می ‌تواند در این راه به شما کمک کند.

شیوه درس خواندن برای قبولی رشته کامپیوتر

با مبحث چگونه مهندسی کامپیوتر قبول شویم تا حدودی آشنا شده اید. اگر می خواهید واقعاً بهترین دانشگاه در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کنید توصیه می‌کنیم که بهترین و درست ترین شیوه درس خواندن را انتخاب کنید. درست ترین شیوه درس خواندن این است که شما دروس محاسباتی را بخوانید و سپس بلافاصله بعد از آن تست بزنید.

بهتر است دروس حفظی که تخصصی هم هستند به صورت خلاصه نویسی و نکته برداری بخوانید همچنین دروس عمومی را بهتر است یکی در میان از دروس اختصاصی مطالعه کنید.

البته که ساعات درس خواندن در نتیجه و بازدهی آن موثر خواهد بود پس بهتر است دروس اختصاصی را بین دو تا دو و نیم ساعت و دروس عمومی را بین ۱ یک تا یک و نیم ساعت مطالعه کنید و قطعاً هر ۴۵ دقیقه یکبار دقایقی استراحت کنید. همچنین بهتر است پست برای قبولی در مهندسی کامپیوتر درس زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. هرگز از مرور و دوباره خوانی فاصله نگیرید.

مفید برای شما : قبولی در رشته کامپیوتر بدون کنکور+راه و روش آن

کمک از مشاور برای قبولی در کامپیوتر

همان طور که گفتیم شیوه درس خواندن مهم است اما بهتر است که با یک مشاور و برنامه ریز به طور اختصاصی مشورت کنید مشاوران و برنامه ریزان در این زمینه متخصص هستند و می ‌توانند بهترین برنامه ریزی را مطابق با شرایط و وضعیت شما انجام دهند. چنین مشاوران ای تحصیل کرده و آموزش دیده هستند و طبق خلق و خو و حالات یادگیری شما برنامه ریزی می کنند.

شما می توانید با پرس و جو و تحقیق بهترین برنامه ریز و مشاور رو در این زمینه پیدا کنید چنین مشاوران و برنامه‌ ریزانی حتی در زمینه خواب و تغذیه هم شما را راهنمایی می کنند زیرا تغذیه نقش مهمی در یادگیری دارد البته که خواب کافی هم در یادگیری موثر است ممکن است شما برای مراجعه به مشاور متحمل هزینه شوید اما این را بدانید که واقعاً می ارزد که مهندسی کامپیوتر قبول شوید.

استفاده از منابع برای قبولی مهندسی کامپیوتر

برای این که مهندسی کامپیوتر قبول شوید باید از منابع دقیق و معتبر استفاده کنید شاید بپرسید این منابع چه هستند در واقع منابع همان کتاب های تست و کتاب های آموزشی و کمک درسی و سی دی های آموزشی می باشند بهتر از مولف چنین کتاب ‌ها و طراح سوالات این کتاب ها فردی آگاه و با تحصیلات باشد که هیچ گونه خطایی در این زمینه نداشته و سوالات را به دقیق ترین و درست ترین شیوه ممکن طرح نموده باشد.

سعی کنید از سی دی های آموزشی استفاده کنید کی کیفیت بالایی داشته باشند منظور از کیفیت در واقع کیفیت در تدریس و آموزش است. پس از برنامه ریزی کنکور غافل نشوید.

امیدوارم در این مقاله پاسخ سوال چگونه مهندسی کامپیوتر قبول شویم؟ را در یافت کرده باشید

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید