لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

چگونه ژنتیک قبول شویم؟

امروز قرار است در رابطه با یک رشته ی تحصیلی فوق العاده با شما صحبت کنیم و بفهمیم که چگونه ژنتیک قبول شویم؟ دقت کنید که این رشته بسیار تخصصی است و چنان جه قصد دارید در این رشته تحصیل کنید باید دقیق و حساب شده عمل کنید.

شما باید از همین حالا با یک مشاور صحبت کنید تا آن فرد با توجه به توانایی های شما یک برنامه تحصیلی عالی برای شما بچینند.

در طی این مقاله به گرایش های این رشته،  دروس لازم و دیگر ویژگی های این رشته خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است که رشته ژنتیک زیر شاخه زیست سلولی است. این رشته از خانواده علوم های پایه است‌ قطعا می دانید که کل بدن انسان بر اساس ژنتیک ساخته می شود پس می توان گفت که ریشه بسیاری از بیماری های بشر است. لازم است بدانید که بیماری های انسان در ژنوم نهفته هستند.

چنان چه عاشق هیجان و نتیجه های متفاوت هستید با شما این اطمینان را می دهیم که لذت کافی را از این رشته ببرید. البته باید این نکته را اضافه کنیم که بررسی ژنتیک فقط به تحقیق در رابطه با بیماری ها ختم نمی شود.

شاید در آینده ای نه چندان دور افرادی که در این رشته تحصیل و فعالیت می کنند بتواند رنگ مو، پوست و چشم بشر را تغییر بدهند و یا حتی بتوانند هوش بشر را کم و یا زیاد کنند.

چگونه دوران کارشناسی این رشته را راحت تر کنیم

چنان چه مدتی است که به این سوال فکر می کنید که چگونه ژنتیک قبول شویم باید خدمتتان عرض کنیم که سعی کنید به بهترین شکل ممکن درس های دبیرستان خود را بخوانید.

این دقت و سخت کوشی نه تنها باعث می شود که رشته ی مورد علاقه خود را بخوانید بلکه باعث می شود که دوران کارشناسی راحت تری داشته باشید. شایان به ذکر است که درس هایی که در این دوران باید بخوانید شامل ریاضی ۱و ۲، فیزیک ۱و ۲، شیمی ۱و ۲، زیست جانوری،  آمار زیستی و زیست جانوری می شود.

بیش تر این مباحث را در دبیرستان می توانید و نیازی نیست که نگران آن ها باشید. بعد از پاس کردن این موارد نوبت به ژنتیک ۱، میکروبیولوژی ۱، فیزیولوژی جانوری و زیست سلولی می رسد. پس از گذراندن دوران کارشناسی شما باید تصمیم بگیرید و بین وزارت بهداشت و وزارت علوم یکی را انتخاب کنید‌ البته پذیرش در هر کدام از آن ها تفاوت هایی مثل تعداد درس ها و ظرفیت دانشگاه ها دارد.

چگونه ژنتیک قبول شویم؟

چگونه ژنتیک قبول شویم :گرایش ها

شایان به ذکر است که این رشته به سه دسته تقسیم می شود که هر کدام از این دسته ها به چندین مورد دسته بندی می شوند.

  • گروه اول: ژنتیک انسانی، بیوشیمی بالینی و بیوتکنولوژی پزشکی
  • گروه دوم: هماتولوژی و ایمنی شناسی پزشکی
  • گروه سوم: قارچ شناسی، انگل شناسی، ویروس شناسی و میکروبیولوژی

هر کدام از این رشته ها دنیای پیچیده و خاصی دارند که با رشته ی دیگر متفاوت است ‌ در بین رشته های فوق رشته هایی هم چون ژنتیک انسانی و بیوشیمی بالینی بیش ترین مخاطب را دارند.

 اگر رشته ی ژنتیک انسانی را تا مقطع دکتری ادامه بدهید مهر نظام پزشکی دریافت می کنید و می توانید به طور مستقل کار کنید.

اما خب همه چیز به این راحتی ها نیست و از آن جایی که ظرفیت چنین رشته هایی کم است باید بیش تر انرژی خود را صرف آن کنید تا در کنکور قبول شوید‌. البته شما می توانید این  رشته ها را در دوران ارشد ادامه بدهید. ژنتیک، میکرو تکنولوژی صنعت، بیو فیزیک، بیو تکنولوژی میکروبی، زیست سلولی  و بیوتکنولوژی دریا.

بازار کار رشته ژنتیک چگونه است

یکی از مواردی که فرد مشتاق می شود که در رشته ای تحصیل کند و یا بر عکس بازار کار آن است ما نیز به همین منظور در این بخش به بازار کار رشته ژنتیک می پردازیم پس با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است که پیدا کردن کار در این رشته تنها با مدرک کارشناسی کمی دشوار است اما خب باز هم هستند مکان هایی که با همین میزان مدرک نیرو جذب کنند مثلا آزمایشگاه های تشخیص طبی‌. همان گونه که حدس می زنید شرایط برای افرادی که در مقاطع کارشناسی ارشد و یا حتی دکتری درس خوانده اند فرق می کنند‌.

مفید برای شما : چگونه در خانه از خودمان آزمون بگیریم

معمولا کسانی که در دو رشته ی مهندسی ژنتیک و یا رشته ی ژنتیک پزشکی فارغ التحصیل می شوند می توانند در آزمایشگاه های پژوهشی ، تشخیص و یا حتی کادر درمان نیز فعالیت کنند.

به طور معمول افرادی که در رشته ی مهندسی ژنتیک فارغ التحصیل می شوند قصد مهاجرت دارند زیرا این افراد پس از اتمام تحصیل باید در مراکز پژوهشی مثل انستیو پاستور کار کنند‌ آزمایشگاه ها و مراکز ملی تحقیقات نیز محیط خوبی برای این افراد است اما خب متاسفانه شرایط برای این افراد تازه فارغ التحصیل شده خوب نیست‌.

باید خدمتتان عرض کنیم که شرایط برای افرادی که ژنتیک انسانی خوانده اند بهتر است قطعا به خاطر دارید که در بخش قبل خدمتتان عرض کردیم که قبولی در این رشته سخت تر است و این عامل باعث شده است که این رشته اشباع نشود.

چنان چه در این رشته فارغ التحصیل شوید می توانید در کلینیک و یا آزمایشگاه ژنتیک کار کنید البته فارغ التحصیل های هر دو رشته ی ذکر شده می توانند در قسمت آموزش نیز فعالیت کنند‌. در بخش آخر نیز از بهترین دانشگاه هایی که این رشته را تدریس می کنند برایتان می گوییم.

چگونه ژنتیک قبول شویم :بهترین دانشگاه های این رشته کدام اند

از همین حالا باید دانشگاه خود را انتخاب کنید و محاسبه کنید که افرادی که این دانشگاه ها پذیرش کرده اند از هر درس چند درصد زده اند. دانشگاه های زیر از مقطع کارشناسی،  کارشناسی ارشد و دکتری را دانشجو می پذیرند.

  • دانشگاه شهید بهشتی تهران
  • دانشگاه تربیت مدرس
  • دانشگاه بقیه الله
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه مشهد
  • دانشگاه تهران

همین حالا با مشاور های کنکور مشاوره تماس بگیرید و آینده ی خود را با مشاوره کنکور تجربی تضمین کنید.

ما در این مقاله به برسی چگونه ژنتیک قبول شویم ؟ پرداختیم امیدواریم پاسخ سوال خود را گرفته باشید.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید