لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته هوشبری بدون کنکور

رشته هوشبری بدون کنکور

رشته هوشبری یکی از رشته های زیر گروه تجربی است و جز رشته های پیراپزشکی و کادر درمانی کشور محسوب میشود. به دلیل بازار کار قطعی و مناسب و زیر مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی بودن علاقه مندان زیادی دارد. سختی کنکور سراسری و دلایلی که گفته شد باعث شده افراد زیادی دنبال رشته هوشبری بدون کنکور باشند.

ما در این مقاله سعی داریم تا دقیق ترین اطلاعاتی که در نهایت باعث خواهد شد تا داوطلبان بدون کنکور بتوانند وارد رشته هوشبری شوند را به شما مخاطبین عزیز کنکور مشاور منتقل کنیم. اگر کنکور ندادی یا نتیجه خوبی کسب نکردی حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باش تا بتونی بدون کنکور وارد رشته هوشبری شی!

آیا امکان تحصیل در رشته هوشبری بدون کنکور ممکن است ؟

رشته هوشبری زیر مجموعه گروه تجربی است و حتما کسانی که در کنکور تجربی شرکت کرده باشند میتوانند وارد این رشته شوند. با توجه به جمعیت بالای کنکور در رشته تجربی و ظرفیت کم این رشته لازم است تا نمره خوبی کسب شود در غیر اینصورت شانسی برای قبولی نخواهد بود!

تمام این دلایل باعث شده است تا خیلی از کنکوری ها و حتی کسانی که سال ها از درس دور بوده اند بخواهند وارد رشته هوشبری شوند و از بازار کار مطمعن و درآمد خوبی که این رشته دارد بی نصیب نمانند.

خبر خوب اینکه رشته هوشبری بدون کنکور وجود دارد!

البته ۳ دسته از افراد میتوانند بدون کنکور وارد رشته هوشبری شوند و این شرایط برای عموم آزاد نیست بعلاوه اینکه ظرفیت رشته هوشبری بدون کنکور بسیار پایین تر از حد تصورتون است!

دسته اول المپیادی ها

همانطور که میدانید دانش آموزان المپیادی که دارای مدال کشوری و جهانی هستند بنا به میل خود میتوانند در هر رشته و دانشگاهی کاملا بدون کنکور و بر اساس سهمیه های اختصاص داده شده تحصیل کنند.

البته تعداد این افراد بسیار کم است و المپیادی های رشته تجربی قطعا اولین انتخابشان رشته های پزشکی ۵ دانشگاه اول ایران خواهد بود پس شانس برای ورود به رشته هوشبری کم نخواهد شد.

دسته دوم رشته هوشبری تعهدی

وزارت بهداشت با توجه به دهک بندی و منطقه بندی استان های مختلف کشور شهر ها و مناطقی را به عنوان شهر محروم در نظر گرفته است. به دلیل اینکه امکانات آموزشی در این مناطق پایین است و دانش آموزان مناطق محروم قدرت رقابت با داوطلبان دیگر را ندارند سهمیه پذیرش جدایی برای این افراد اختصاص پیدا کرده است.

همچنین بسیاری از افرادی که از دانشگاه فارغ التحصیل میشوند برای کار وارد این مناطق نخواهند شد و به همین دلیل هم هست در مناطق محروم نه تنها در رشته هوشبری بلکه حتی در رشته های پزشکی هم با کمبود نیروی متخصص رو به رو هستیم.

همین دو دلیل مهم باعث شده است تا بومیان مناطق محروم با نحوه گزینش تعهدی در دانشگاه های دولتی بدون کنکور پذیرش شوند و تنها سوابق تحصیلی آن ها مد نظر قرار گرفته شود. البته شرایطی برای پذیرش  وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

دسته سوم تحصیل در خارج از کشور

در بسیاری از کشور های جهان بر خلاف ایران میشود در هر رشته ای بدون کنکور تحصیل کرد البته در خارج از کشور هم دو شرایط تحصیل وجود دارد یکی تحصیل رایگان یا همان بورسیه است و دیگری تحصیل بدون کنکور که دارای شهریه میباشد.

در هر صورت شما میتوانید از یکی از روش های تحصیل رشته هوشبری بدون کنکور استفاده کنید و در یکی از کشور های دلخواه که البته بهتر است مورد تایید وزارت بهداشت باشد تحصیل کنید. این کشور ها با توجه به فاصله تا ایران و هزینه های تحصیل و دانشگاه بیشترین دانشجوی ایرانی را دارد.

✔️ ترکیه

✔️ روسیه

✔️ ایتالیا

✔️ کانادا

✔️ هند

نکته

داوطلبانی که دارای سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران هستند عملا بدون کنکور میتوانند وارد رشته هوشبری شوند و تنها کافیست در کنکور سراسری میانگین درصد درس های آن ها حدود ۱۵ درصد و معدل بالای ۱۵ داشته باشند.

پس اگر سهمیه ایثارگری دارید میتوانید به سادگی نه تنها در دانشگاه های دولتی بلکه در دانشگاه های آزاد و پردیس هم شانس قبولی و ورود داشته باشید و مثل آب خوردن قبول شوید. باور کنید شرایط داوطلبان سهمیه ۲۵ درصد برای قبولی در رشته هوشبری از پذیرشی که بر اساس سوابق تحصیلی است ساده تر است.

لیست دانشگاه های دارای رشته هوشبری بدون کنکور

دانشگاه های دارای رشته هوشبری بدون کنکور عمدتا در مناطق محروم واقع شده اند و پذیرش بومی دارند البته لیستی که خدمت شما ارائه میشود لیستی کلی است که در سال های اخیر تکرار شده است اما ممکن است بنا به سیاست های وزارت بهداشت دانشگاه هایی به این لیست اضافه یا از آن کسر شود که به سرعت به شما اطلاع رسانی میکنیم.

  • دانشگاه علوم پزشکی ایلام
  • دانشگاه علوم پزشکی زابل
  • دانشگاه علوم پزشکی دزفول
  • دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
  • دانشگاه علوم پزشکی لرستان
  • دانشگاه علوم پزشکی فسا
  • دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس
  • دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر
  • دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

توجه

پذیرش تنها از بومی های استان صورت میگیرد.

موضوعات مرتبط : لیست کامل رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه سراسری

میزان شهریه رشته هوشبری بدون کنکور

میزان شهریه رشته هوشبری بدون کنکور

اگر در دسته اول قرار دارید و از طریق المپیاد قصد ورود به رشته هوشبری را دارید طبیعی است که یکی از دانشگاه های دولتی را برای تحصیل رشته هوشبری بدون کنکور انتخاب کنید که در این صورت شهریه ای که باید پرداخت شود صفر است و حتی میتوانید از تمام مزایاو امکانات دانشگاه رایگان استفاده کنید.

برای دانشجویان دسته دوم که از طریق رشته هوشبری تعهدی وارد دانشگاه میشوند بازهم شهریه های پرداختی صفر است چون فقط در دانشگاه های دولتی این امکان وجود دارد و دانشجویان در همان دانشگاه های علوم پزشکی که دیگران با کنکور وارد شده اند تحصیل میکند و از تمامی مزایا و امکانات دانشگاه بصورت کاملا رایگان برخوردار خواهد شد.

علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور اگر بورسیه شوند و بتوانند در آزمون اولیه دانشگاه موفق باشند شهریه ای پرداخت نمیکنند اما اگر بدون کنکور وارد شوید باید در حدود سالی ۱۰۰ میلیون تومان بصورت حداقل برای تحصیل پرداخت کنید که تقریبا مشابه شهریه دانشگاه های پردیس در ایران است.

نحوه ثبت نام هوشبری بدون کنکور

برای ثبت نام رشته هوشبری بدون کنکور لازم است در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری و انتشار دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی همزمان با داوطلبان کنکوری انتخاب رشته انجام دهید.

تنها کافیست وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شوید و کد رشته های مورد نظر بر اساس منطقه بومی محل سکونت خودتان را انتخاب کنید . دقت داشته باشید شما بر اساس سوابق تحصیلی دیپلم تجربی سنجیده میشود و اولویت با کسانی است که معدل و نمرات بالا تری دارند.

بعد از خرید کارت اعتباری انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی یا همان انتخاب رشته بدون کنکور کد رشته ها را که البته تعداد کمی هستند وارد کنید تا در انتهاب شهریور ماه نتایج انتخاب رشته منتشر و بتوانید وارد دانشگاه شوید.

نکته

علاقه مندانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند لازم نیست تا دفترچه ای جدا انتخاب کنند و میتوانند در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور در قسمت رشته های تعهدی کد رشته های مورد نظر هوشبری بدون کنکور را انتخاب و در کنار کد رشته های با کنکور در سامانه وارد کنند.

شرایط تحصیل در رشته هوشبری بدون کنکور

رشته های پیراپزشکی به دلیل بازار قطعی و درآمد خوبی و البته موقعیت های شغلی فراوانی که در ایران و حتی خارج از ایران دارد علاقه مندان زیادی دارد اما با توجه به کمبود ظرفیت و سختی های کنکور سراسری و قوانین آموزشی کشور خیلی ها از علاقه خود جا میمانند!

سعی داریم در ادامه شرایط تحصیل رشته هوشبری بدون کنکور در همین چند حالتی که وجود دارد را برای شما بررسی کنیم تا این فرصت طلایی را از دست ندید.

شرایط تحصیل المپیادی ها

الپیاد های دانش آموزی در رشته های مختلف در سراسر کشور برگزار میشوند و دانش آموزان میتوانند مدال کشوری و جهانی کسب کنند که در اینصورت به سادگی و بعنوان پاداش امکان انتخاب رشته بدون کنکور برای آن فراهم میشود.

اگر در این دشته قرار دارید تنها کافیست کد رشته مورد نظر را انتخاب کنید و بدون هیچ شرایط خاص دیگری وارد دانشگاه شوید و تحصیل کنید. تحصیل شما کاملا رایگان خواهد بود و از تمامی امکانات آموزشی برخوردار میشوید.

شرایط تحصیلی رشته هوشبری تعهدی

کسانی که موفق به ورود به رشته هوشبری بدون کنکور تعهدی میشوند همانطور که از اسم شرایط پذیرش مشخص است باید تعهد شغلی به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهری که قبول شده اند بدهند.

حالا تعهد شغلی یعنی چی؟

تعهد شغلی یعنی شما من را بدون کنکور در رشته هوشبری پذیرش کنید من هم قول میدهم تا ۳ برابر مدت تحصیلم در شهری که در آن پذیرش شده ام برای شما کار کنم در واقع بهتر است بگوییم اجازه کار خارج از آن منطقه داده نخواهد شد!

همچنین معمولا رشته های پیراپزشکی بدون کنکور در مقطع کاردانی ارائه میشود و تعداد مقاطع کارشناسی آن بسیار کم است پس باید علاوه بر تعهد شغلی این موضوع را هم در نظر داشته باشید تا بعدا پشیمان نشوید.

در نهایت میریم سراغ شرایط پذیرش که حتما لازم است داوطلب دارای دیپلم تجربی باشد و معدل و نمرات نسبتا خوبی هم داشته باشد.قطعا در هر منطقه ای تعداد علاقه مندان زیاد است در حالی که پذیرش های بدون کنکور به تعداد انگشتان یک دست هم نمیرسد!

پس اگر در کنکور نتیجه خوبی نداری حداقل باید معدل و سوابق تحصیلی خوبی داشته باشی تا بتونی از این فرصت عالی بهره مند شوی و وارد رشته هوشبری بدون کنکور بعنوان یکی از رشته های مهم کادر درمان شوید.

شرایط رشته هوشبری خارج از کشور

اگر میخوای بورسیه شی که باید حتما در آزمون های دانشگاهی کشور مورد نظر شرکت کنی که تقریبا همان کنکور خودمان است البته تا حدی ساده تر اگر اینکار هم نخواستد انجام بدید باید بریم سراغ پذیرش با هزینه!

✔️ ابتدا باید یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را انتخاب کنید.

✔️ از طریق موسسات مهاجرت تحصیلی فرآیند پذیرش را آغاز کنید.

✔️ ویزای تحصیلی کشور مورد نظر را بگیرید.

✔️ مدارک تحصیلی دیپلم و ریز نمرات را ارسال کنید.

✔️ مدرک زبان الزامی است.

✔️ بعضی از کشور ها دوره یک ساله مقدماتی برگزار میکنند.

✔️ شهریه را پرداخت کنید و رسما تحصیل را شروع کنید.

✔️ بعد از ورود به ایران معادل سازی مدرک الزامی است.

سوالات متدوال در خصوص رشته هوشبری بدون کنکور

آیا دانشگاه آزاد رشته هوشبری بدون کنکور دارد؟

خیر فقط دانشگاه های دولتی دارای این شرایط هستند.

آیا دانشگاه های پردیس رشته هوشبری بدون کنکور دارد؟

خیر تنها حالت پذیرش روزانه است مگر داوطلب المپیادی بخواهد در دانشگاه پردیس درس بخواند!

آیا میشود از رشته های ریاضی و انسانی وارد رشته هوشبری بدون کنکور شد؟

در ایران شانس این افراد صفر است اما برای تحصیل خارج از کشور امکان پذیر خواهد بود.

در پایان

ما در این مقاله سعی کردیم مطالب ارزشمندی در خصوص رشته هوشبری بدون کنکور به شما عزیزان منتقل کنیم تا بتوانید تا جای امکان به آرزو ها و رویاهایی که دارید نزدیک تر شوید. امیدوار هستم آکادمی کنکور مشاور بعنوان تخصصی ترین مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور کشور شما را در این مسیر کمک کرده باشد.

میتوانید برای مشاوره در زمینه تمام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور همین الان با ما تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

2 پاسخ

  1. سلام من نوه ی شهیدم و منطقه محروم(منطقه۳)خوزستان زندگی میکنم و ب رشته هوشبری علاقه دارم چند درصد احتمال هست ک بدون کنکور وارد دانشگاه دولتی بشم؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید