لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

رشته حقوق بدون کنکور

رشته حقوق بدون کنکور

رشته حقوق یکی از محبوب ترین و پر تقاضا ترین رشته های تحصیلی در میان داوطلبان کنکور است که برای قبولی در این رشته باید رتبه خوبی داشته باشند.اما جالب است رشته حقوق بدون کنکور هم ارائه میشود و تمام داوطلبان این فرصت را دارند تا کاملا بدون کنکور در این رشته تحصیل کنند.

در این مقاله سعی داریم تا بطور مفصل راجع به رشته حقوق بدون کنکور در انواع دانشگاه هایی که پذیرش میشود و شرایط قبولی در آن صحبت کنیم. اگر به رشته حقوق علاقه مند هستید و میخواهید به سادگی  در این رشته پذیرش شوید فقط کافیه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

حداقل معدل برای قبولی در رشته حقوق

برای قبولی در رشته حقوق شرایط در انواع دانشگاه ها با توجه به جنس دانشگاه و کیفیت و تقاضایی که دارد متفاوت است. برای مثال ممکن است که شخصی متقاضی رشته حقوق بدون کنکور در دانشگاه پیام نور یا غیر انتفاعی در یکی از شهر های دور دست باشد.

یا شخصی بخواهد در یکی از دانشگاه های دولتی یا واحد های معروف دانشگاه آزاد در رشته حقوق تحصیل کند. با توجه به این موارد شرایط معدل و پذیرش متفاوت است پس هر چقدر سطح دانشگاه و تقاضای ورود به آن کمتر باشد قبولی راحت تر خواهد بود.

همچنین باید تجانس دیپلم و رشته حقوق را در نظر داشت برای مثال شخصی که دارای دیپلم تجربی است در قیاس با کسی که دیپلم انسانی دارد شرایط مختلفی در اثر گذاری معدل خواهند داشت.

با توجه به این توضیحات میشه گفت حداقل معدل ۱۲ در دانشگاه های کم تقاضا کافیست اما اگر کسی بخواهد وارد واحد های دانشگاهی مطرح که رشته حقوق بدون کنکور دارد شود بهتر است معدل بالای ۱۷ در دیپلم انسانی داشته باشد.

خبر خوب!

هر معدلی که داری با هر دیپلمی که در آن فار غ التحصیل شدی قطعا شانس قبولی در رشته حقوق را خواهی داشت فقط باید تراز دانشگاه های مختلف و شرایط ورود به دانشگاه ها را بدونی تا مثل آب خوردن وارد رشته مورد علاقت شی!

نکته مهم

صرفا دیپلم ملاک پذیرش نیست و متاسفانه خیلی ها با همین فرض انتخاب رشته اشتباهی انجام میدهند. پذیرش بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی انجام میشود یعنی دروس عمومی و تخصصی با توجه به ضرایبی که دارند نقش اصلی را بازی میکنند.

به همین دلیل است که افراد دارای دیپلم انسانی در اولویت پذیرش قرار میگیرند حتی اگر معدل آن ها کمتر از کسانی باشد که در رشته های دیگر نظری دیپلم گرفته اند!

با در نظر گرفتن این نکته و دیگر شرایطی که گفته شد به سادگی از میان انواع مختلف دانشگاه ها در هر جای ایران که باشی میتونی در رشته حقوق تحصیل کنی و جالب است که بدانی اعتبار مدرک تحصیلی حقوق در تمام دانشگاه ها یکسان است و فرصت های شغلی کاملا برابر خواهد بود.

موضوعات مرتبط : پر درآمدترین شغل رشته حقوق

ثبت نام در رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام در رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد بعد از دانشگاه های دولتی بیشترین حجم پذیرش دانشجو و تقاضا را دارد بطوری که واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد نه تنها در تمام شهر ها تاسیس شده است بلکه در بعضی از شهر بیش از یک واحد دانشگاهی مستقر است.

از نظر کیفیت آموزشی هم انشگاه آزاد در رتبه دوم قرار دارد و حتی میشود با مدرک رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد مهاجرت تحصیلی یا کاری داشت یا برای استخدام در سازمان های مربوطه درخواست داد.

مرحله اول ثبت نام

تمامی ثبت نام ها و انتخاب رشته های دانشگاه آزاد در سامانه مستقل سنجش و پذیرش خود دانشگاه آزاد انجام میشود پس در قدم اول باید وارد سامانه azmoon.org شوید و دفترچه انتخاب رشته کارشناسی پیوسته بر اساس سوابق تحصیلی را دریافت کنید.

در مرحله بعدی واحد های دانشگاه آزاد که دارای رشته حقوق بدون کنکور هستند را اولویت بندی کنید و بعد از خرید کارت اعتباری انتخاب رشته وارد فرآیند ثبت نام شوید.

نکته مهم در مورد رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد

اولویت بندی واحد های دانشگاهی بسیار مهم است در غیر اینصورت و اولویت بندی غلط انتخاب های شما میسوزد!

برای مثال اگر ساکن تهران هستید و قبل از واحد تهران شمال حقوق واحد یادگار امام را انتخاب کنید عملا اولویت شما واحد یادگار امام خواهد بود و شانس قبولی شما در انتخاب های بعدی کم میشود.

برای ثبت نام تنها مدرکی لازم است عکس پرسنلی میباشد که باید بصورت فابل در بیاورید . مابقی اطلاعات تنها نیاز به وارد کردن دارد.

برای انتخاب رشته حقوق باید کارت اعتباری کارشناسی پیوسته در گروه علوم انسانی را بخرید در غیر اینصورت پولی که هزینه شده است به هیچ عنوان مرجوع نخواهد شد.

تعداد انتخاب های شما ۲۰ اولویت خواهد بود پس در انتخاب رشته بدون کنکور باید بیش از بیش دقت داشته باشید.

امکان انتقالی گرفتن در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد وجود ندارد.

مرحله دوم ثبت نام

بعد از اینکه نتایج نهایی انتخاب رشته در هفته پایانی شهریورو ماه اعلام شد لازم است وارد سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد شوید و اطلاعات خواسته شده را در این سامانه بارگذارید کنید. این مرحله الزامی است در غیر اینصورت واحد قبولی مدارکی تحویل نمیگیرد.

بعد از آن طبق فراخوان دانشگاه که از طریق سایت دانشگاه قابل مشاهده است مراجعه حضوری داشته باشید و بعد از ارائه مدارک و تکمیل فرم های خواسته شده و پرداخت شهریه ثابت ثبت نام نهایی و شماره دانشجوی صادر میشود.

توجه

از مرحله اول یعنی انتخاب رشته بدون کنکور رشته حقوق دانشگاه آزاد تا مرحله بارگذاری مدارک در سامانه آموزشیار میتوانید جهت راهنمایی تلفنی یا حضوری با کنکور مشاور تماس بگیرید.

هیچ ثبت نام حضوری ای از طریق واحد های دانشگاه آزاد انجام نمیشود و تنها راه ثبت نام طبق دو مرحله ای است که گفته شد!

خیالت راحت باشه!

👈 که هیچ تفاوتی بین شهریه دانشگاه آزاد با کنکور و بدون کنکور نیست.

👈 که هیچ تفاوتی بین اعتبار مدرک دانشگاه آزاد با کنکور و بدون کنکور نیست.

👈 که در مدرک تحصیلی چیزی بعنوان با کنکور و بدون کنکور ثبت نمیشود.

لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته حقوق بدون کنکور

دانشگاه آزاد در هر استان و شهر های آن استان دارای واحد های دانشگاهی مختلفی است که به دلیل تعدد واحد های دانشگاهی دارای رشته حقوق در ادامه مهم ترین و پر طرفدارترین واحد های دانشگاه آزاد را به شما معرفی میکنیم.

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر عباس
  • دانشگاه آزا  اسلامی واحد رشت
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

واحد های دانشگاه آزاد تهران دارای رشته حقوق بدون کنکور

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

واحد تهران مرکز قدیمی ترین واحد دانشگاه آزاد است که در رشته های علوم انسانی در میان واحد های دیگر شناخته شده تر است . در حال حاضر اکثر رشته های واحد تهران مرکز در یک مجموعه دانشگاهی در شمال شرق تهران تجمیع شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

واحد تهران شمال یک مجموعه دانشگاهی تجمیع شده واقع در حکیمیه تهران است که علاقه مندان زیادی مخصوصا از شرق تهران این امکان را دارند تا برای تحصیل در رشته حقوق بدون کنکور وارد آن شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

واحد تهران جنوب بیشتر با رشته مهندسی شناخته میشود اما در حال حاضر امکان تحصیل رشته حقوق در این دانشگاه وجود دارد. اکثر واحد های تهران جنوب در مرکز شهر و شمال شرق تهران واقع شده اند.

دانشگاه آزاد  اسلامی واحد تهران غرب

دانشگاه تهران غرب دقیقا در غرب تهران واقع شده است و برای کسانی که در محدوده منطقه ۲ ، ۵ و ۲۲ سامن هستند عالی است. واحد تهران غرب اولین واحدی است که رشته حقوق بدون کنکور را ارائه داد.

دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران شرق

واحد تهران شرق بهترین گزینه برای ساکنان شرق و جنوب شرق تهران میباشد . این واحد در جاده امام رضا واقع شده است و به راحتی از طریق ترمینال خاوران میشود به آن دسترسی داشت. میشود این واحد را هم در اولویت ها قرار داد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام

واحد یادگار امام دانشگاه آزاد یکی از بهترین گزینه های برای ساکنین غرب و جنوب غرب تهران میباشد. این واحد در نزدیکی حرم امام خمینی قرار دارد و در چند سال اخیر توانسته است دانشجویان زیادی را در رشته های مختلف جذب کند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس

نکته

واحد های دیگری که رشته حقوق بدون کنکور در تهران و دیگر استان ها ارائه میدهند وجود دارد که تعدادشان هم کم نیست اما مهم ترین و پر طرفدارترین واحد های دانشگاه آزاد این ها هستند.

برای اطلاع از لیست کامل دانشگاه های آزاد در رشته حقوق بدون کنکور همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید.                                                                                      

آیا تحصیل در رشته بدون کنکور دانشگاه دولتی امکان پذیر است؟

بر اساس مصوبات مجلس تمامی دانشگاه های کشور مکلف هستند تا بخشی از پذیرش خود را به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور اختصاص دهند. دانشگاه های دولتی هم از این قاعده مستثنا نیستند و حتما باید هر ساله پذیرش بدون کنکور داشته باشند.

البته پذیرش ها میتواند فقط در دوره نوبت دوم انجام شود و با وجود اینکه داوطلب بدون کنکور وارد دانشگاه دولتی میشود اما باید شهریه پرداخت کند. پذیرش بدون کنکور رشته حقوق در دانشگاه های دولتی بسیار محدود است و معمولا پذیرش ها در مناطق محروم انجام میشود.

حتی اگر شخصی بتواند در دوره نوبت دوم یا شبانه بدون کنکور قبول شود بازهم برنده است چون از نظر اعتبار مدرک و کیفیت دانشگاه و از همه مهم تر سطح اساتید در کنار کسانی قرار میگیرد که برای قبولی در آن دانشگاه رتبه بسیار خوبی در کنکور انسانی بدست آورده اند.

شهریه ای که در نوبت دوم برای رشته حقوق باید پرداخت کرد در حدود شهریه های دانشگاه آزاد در همین رشته است و برای سال ۱۴۰۲ در حدود ترمی ۵ میلیون تومان میباشد.

نکته مهم

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های دولتی از طریق سایت سنج به آدرس sanjesh.org و از طریق دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی انجام میشود پس در زمان انتخاب رشته حتما سری به این دفترچه بزنید تا در صورت وجود شرایط از رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه دولتی جا نمونید.

شرایط قبولی در رشته حقوق بدون کنکور پیام نور چگونه است؟

دانشگاه پیام نور یکی از انواع مختلف دانشگاه های کشور است که بعنوان اولین دانشگاه در ابداع تحصیل غیر حضوری و مجازی فعالیت دارد. البته خیلی ها فکر میکنند دانشگاه پیام نور فقط غیر حضوری است در حالی که اینطور نیست و به دلخواه دانشجو میتواند کلاس ها حضوری یا خود خوان انتخاب کند.

تقریبا تمام شهر ها دارای واحد های دانشگاهی پیام نور است و با توجه به جمعیت شهر و تقاضای داوطلبان در بعضی از شهر ها مانند تهران چند واحد وجود دارد. معمولا واحد های پیام نور بطور اختصاصی در یک گروه آزمایشی پذیرش دارند و بر خلاف دانشگاه آزاد نمیتوان در تمام واحد ها رشته حقوق بدون کنکور را تحصیل کرد.

بنابراین پذیرش در دانشگاه پیام نور بشدت کمتر از دیگر واحد های دانشگاهی میباشد و برای ورود به این دانشگاه بر خلاف تصور خیلی از داوطلبان کار سخت تر است. دانشگاه پیام نور از نظر اعتبار مدرک بعد از دانشگاه آزاد قرار دارد و از نظر اعتبار در سطح دنیا جهت مهاجرت تحصیلی و شغلی معتبر میباشد.

شرایط اصلی قبولی در رشته حقوق بدون کنکور پیام نور

معدل و سوابق تحصیلی و انتخاب رشته از رشته های متجانس با دیپلم جز مهم ترین شروط قبولی در رشته حقوق بدون کنکور پیام نور میباشد.

قانون معدل و سوابق تحصیلی دقیقا مانند دانشگاه آزاد باید رعایت شود در نتیجه اولویت پذیرش با کسانی است که دارای دیپلم علوم انسانی هستند و در صورت عدم تکمیل ظرفیت سیستم سراغ دیگر داوطلبان میرود.

پذیرش در واحد های دانشگاهی پر تقاضا کار سختی است پس در زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور حتما چند اولویت را مد نظر قرار دهید.

رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه پیام نور در دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی قرار دارد و میتوانید از این دفترچه کد رشته های مورد نظر را انتخاب کنید.

✔️ ثبت نام باید در موعد زمانی مقرر انجام شود.

✔️ ثبت نام از طریق سازمان سنجش انجام میشود و لا غیر!

✔️ دریافت مدرک دیپلم تا پایان شهریور یا پایان دی ماه الزامی است.

✔️ داشتن دیپلم یکی از رشته های نظری یکی از اصلی ترین شروط است.

✔️ بارگذاری مدارک بعد از اعلام نتایج نهایی در سامانه دانشگاه قبول شده باید انجام شود.

✔️ تحویل مدارک به دانشگاه در موعد زمانی اعلام شده در سایت دانشگاه

✔️ پرداخت شهریه ثابت جهت نهایی شدن ثبت نام و ورود به انتخاب واحد الزامی است.

با رعایت همین چند شرط میشه به سادگی در دانشگاه پیام نور در رشته حقوق قبول شد و بدون کنکور و زحمت خاصی وارد یکی از پر طرفدارترین رشته های دانشگاهی کشور شد.

زمان ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور

زمان ثبت نام رشته حقوق بدون کنکور

برای ورود به رشته حقوق بر اساس سوابق تحصیلی حتما باید در سامانه های گفته شده ثبت نام انجام شود اما لازم است ثبت نام در زمان اعلام شده صورت گیرد در غیر اینصورت قطعا هیچ راه ثبت نامی دیگری وجود ندارد.

زمان ثبت نام دانشگاه های دولتی

ثبت نام همزمان با انتخاب رشته کنکور شروع میشود یعنی از نیمه مرداد ماه به بعد دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق منتشر میشود و برای ورودی مهر ماه میشود ثبت نام انجام داد همچنین داوطلبان ورودی بهمن از آذر ماه میتوانند اقدام به انتخاب رشته کنند.

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد با فاصله چند روزه از انتخاب رشته سراسری از ۱۵ مرداد ماه ثبت نام را شروع میکند تا داوطلبان ورودی مهر انتخاب رشته را انجام دهند. ثبت نام ورودی بهمن از نیمه آذر ماه شروع میشود.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور

کد رشته های رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه پیام نور در همان دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری برای ورودی مهر در مرداد ماه و برای ورودی نیم سال دوم از آذر ماه منتشر میشود.

زمان ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی

کد رشته های رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی در همان دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری برای ورودی مهر در مرداد ماه و برای ورودی نیم سال دوم از آذر ماه منتشر میشود.

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که دارای مقاطع ناپیوسته کاردانی و کارشناسی رشته حقوق میباشد. برای ثبت نام در رشته حقوق دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی مهر ماه لازم است از طریق سایت سنجش در انتهاب مرداد و برای ورودی بهمن از انتهای آذر ماه اقدام کرد.

شهریه رشته حقوق بدون کنکور

هر کدام از دانشگاه های کشور با توجه به امکانات و شرایط رفاهی و آموزشی که در اختیار دانشجویان میگذارند دارای شهریه های تقریبا متفاوتی هستند که به تفکیک شهریه رشته حقوق بدون کنکور در آن ها توضیح داده میشود.

شهریه دانشگاه های دولتی

دانشگاه های دولتی در دوره روزانه هیچ شهریه ای از دانشجویان دریافت نمیکنند اما برای دوره شبانه در حدود ۵ میلیون تومان و در واحد های پردیس دانشگاهی در حدود ۱۰ میلیون تومان در هر ترم شهریه دریافت خواهند کرد.

شهریه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد با تقسیم بندی رشته های در گروه های مختلف شهریه های مختلفی تعیین کرده است. در مورد رشته حقوق بعنوان یکی از رشته های گروه علوم انسانی بدون داشتن واحد های عملی برای هر ترم حدود ۵ میلیون و پانصد هزار تومان شهریه تعیین شده است.

شهریه دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور تقریبا کمترین شهریه را از دانشجویانش دریافت میکند . شهریه دانشگاه پیام نور برای تحصیل در رشته حقوق در حدود ۴ میلیون تعیین شده است پس دانشجویان با توجه به تعداد واحد هایی که برداشته میشود در هر ترم در این حدود باید هزینه پرداخت کنند.

شهریه دانشگاه علمی کاربردی

بعد از دانشگاه پیام نور دانشگاه علمی کابردی کمترین شهریه را به خود اختصاص میدهد و در مجموعه در مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته حقوق بدون کنکور باید در حدود ۴ میلیون و پانصد هزار تومان شهریه پرداخت کرد.

نکته

شهریه تمام دانشگاه ها در دو حالت شهریه ثبات و متغیر تقسیم بندی میشود. شهریه ثابت در حدود ۲ میلیون پانصد هزار تومان است و مابقی شهریه مربوط به شهریه متغیر میباشد که سالانه افزایش پیدا خواهد کرد پس تمام شهریه های گفته شده مربوط به سال جاری میباشد.

در پایان

رشته حقوق بعنوان یکی از رشته های پر طرفدار با بازار کار متنوع و عالی است که شاید در همین چند گذشته ورود به این رشته برای خیلی از علاقه مندان در حد آرزو و رویا بود و حتی داوطلبان کنکور انسانی نمیتوانستند وارد این رشته شوند و مجبور بودند در رشته های دیگر تحصیل کند و نتیجه آن نسلی است که با داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی موفق به پیدا کردن کار نشدن!

اما در حال حاضر میشود قطعا وارد رشته حقوق بدون کنکور شد و تنها کافیست شرایط پذیرش دانشگاه های مختلف را دانست و انتخاب رشته را بلد بود. در اینصورت حتی اگر دیپلم انسانی نداشته باشید یا در کنکور شرکت نکنید میتوانید وارد رشته پرطرفدار حقوق شوید.

برای مشاوره در زمینه انتخاب رشته حقوق بدون کنکور و اطلاع از صفر تا صد نحوه پذیرش و دانشگاه هایی که در این رشته پذیرش دارند کافیست همین الان با سرباز مشاور تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

2 پاسخ

  1. سلام
    روز بخیر
    اینجانب دارای مدارک عالی از دانشگاه های دولتی و آزاد و همچنین دکتری dbaهستم
    می خوام رشته حقوق بدون کنکور ثبت نام کنم حالا کدام دانشگاه(دولتی-آزاد-پیام نور)،لطفا راهنمایی بفرمایید الان امکان پذیر می باشد یا خیر
    منظورم در ماه جاری است و بدون انتظار تا مهر۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید