لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی و ریاضی

بهترین منابع فیزیک کنکور

درس فیزیک یکی از دروس مهم اختصاصی در کنکور ریاضی و تجربی است که نقش زیادی در تراز نهایی داوطلبان کنکور ایفا میکند. میشود با گرفتن درصد بالا در این درس از رقبا پیش افتاد و در نهایت در رشته و دانشگاه مورد علاقه قبول شد.برای اینکار باید از بهترین منابع فیزیک کنکور مطلع باشید.

کنکور مشاور در این مقاله سعی دارد تا بهترین کمک آموزشی فیزیک را بصورت جداگانه در گروه ریاضی و تجربی بررسی کند تا به سادگی و بدون کوچکترین سردرگمی منابع مناسب با سطح خودتان را تهیه کنید.

بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۳

فیزیک در کنکور تجربی دارای ۳۰ سوال با ضریب ۷ است و جز درس هایی است که اکثر داوطلبان کنکور تجربی در آن دچار مشکل هستند.میتوان با داشتن درصد خوب در این درس ضعف هایی که در درس زیست و شیمی وجود دارد پوشش داد.

البته اگر میخوای رتبه برتر کنکور شوید یا در یکی از رشته های خوب و محدود رشته تجربی یعنی رشته های پزشکی و پیراپزشکی قبول شوید حتما باید در تمام دروس درصد خوبی داشته باشید که فیزیک هم یکی از آن ها است. بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی را به صورت خلاصه و جدولی ترسیم کرده ایم که در ادامه به توضیح هر یک از منابع میپردازیم.

فیزیک نشر الگومیکرو فیزیک پایه گاج
چند کنکور خیلی سبزفصل آزمون فیزیک جامع خیلی سبز
فیزیک جامع خیلی سبزفیزیک خوشخوان

فیزیک نشر الگو

فیزیک نشر الگو یکی از بهترین منابع کمک درسی برای رشته تجربیه. این انتشارات برای هرپایه تجربی دو تا  جلد منتشر کرده.یکی برای آموزش ویکی هم برای تست.

درس نامه های نشر الگو فوق العاده اس و خیلی خوب اومده مسائل فیزیک رو تشریح کرده. به همین دلیل اگه توی این درس ضعیف هستید یااینکه در سطح متوسط قرار دارید توصیه می کنیم این کتاب رو تهیه کنید.

کتاب تست فیزیک نشر الگو به سطوح مختلفی تقسیم میشه.یعنی هم سوالای آسون دارن هم متوسط و هم سخت. البته اگه میخواید در درس تجربی درصد خیلی بالایی بزنید وسطحتون قویه یه کتاب تست دیگه هم داشته باشید.

فیزیک گاج

منابع کمک درسی فیزیک انتشارات گاج به دو سته تقسیم میشن که به در ادامه به توضیح هر کدوم می پردازیم.

میکرو فیزیک پایه گاج

میکرو فیزیک پایه گاج  هم در دو جلد منتشر شده. یکی درس نامه هست که موضوع به موضوع مسائل این درس رو خیلی خوب توضیح دادن .

دومین کتاب هم ،کتاب تست هستش.کتاب تست میکرو فیزیک گاج هم سوالات تالیفی خیلی خوبی داره هم سوالات کنکور های چندین سال اخیر رو آورده. کتاب تست میکرو فیزیک پایه گاج هوای دانش آموزایی که میخوان درصد خیلی بالایی در این درس داشته باشن ،داره. یک بخشی در کتاب تست قرار دادن به نام “یک قدم تا صد”.

در این بخش شما با سوالات مفهومی و تحلیلی درس فیزیک آشنا می شین و همین قضیه کمک میکنه تا درصد خوبی در کنکور بیارید.

مفید برای شما : فیزک ۱۰۰ بزن!!!!

میکروفیزیک پایه دوازدهم گاج

دقیقا مثل کتاب پایه،برای میکرو فیزیک پایه دوازدهم هم این انتشارات دو جلد کتاب منتشر کرده. جلد اول برای تست زنیه و جلد دوم هم درس نامه و پاسخ نامه تشریحی تست هاس. به لحاظ تست زنی هم این کتاب علاوه بر سوالات کنکور ،سوالات تالیفی خیلی خوبی رو آورده که میتونه بهتون کمک کنه.

بخش یک قدم تا صد در کتاب پایه دوازدهم هم آورده شده که اگه سطح خیلی خوبی در این درس دارید براتون خیلی موثره.

فیزیک خیلی سبز

نشر خیلی سبز چندین کتاب برای این درس منتشر کرده مثل فیزیک جامع تست خیلی سبز ،چند کنکور و… . به طور  کلی میتونیم درباره تست های فیزیک این انتشارات بگیم که درس نامه های خوبی مثل انتشارات های دیگه داره .

البته درس نامه های خیلی سبز خیلی کامل نیست ونیاز دارید تا کتاب یا جزوات دیگرو هم بخونید. البته خیلی ساده  وقابل فهم توضیح داده.

چند کنکور خیلی سبز

در کتاب چند کنکور خیلی سبز فقط تست های چند سال اخیر کنکور رو آوردن. این کتاب درس نامه نداره.

فصل آزمون فیزیک جامع خیلی سبز

کتاب فصل آزمون جامع خیلی سبز هم درس نامه نداره. تست های این کتاب در چند سطح تالیف شدن می تونه خیلی بهتون کمک کنه. یه سری سوال تالیف شده هم این کتاب داره که سطح سختی داره  و به درد دانش آموزایی میخوره که میخوان درصد خیلی بالایی در درس فیزیک به دست بیارن.

فیزیک جامع خیلی سبز

این کتاب مهم ترین کتابیه که در درس فیزیک، این انتشارات تالیف کرده. برخلاف دو تا کتاب دیگه ای که گفتیم ،فیزیک جامع خیلی سبز درس نامه داره. داخل این کتاب تمام نکات کنکوری پوشش داده شده.

در زمینه تست هم در چندین سطح تست های مختلف تالیف شده. به طور کلی اگه بخوایم نکته ای بگیم که کتاب فیزیک های خیلی سبز رو از دیگر انتشارات ها جدا کنه می تونیم بگیم که اگه دانش آموز قوی در درس فیزیک هستید ،کتب تست خیلی سبز می تونه خیلی کمک حالتون باشه.

فیزیک خوشخوان

اگر که سطح ضعیف یا متوسطی در درس فیزیک دارید سراغ این کتاب نرید!! کتاب های منتشر شده توسط این انتشارات که بین دو رشته ریاضی و تجربی مشترکه،برای دانش آموزهای ممتاز مناسب هست.

پس اگه در فیزیک خیلی خوبید می تونید برید سمت فیزیک خوشخوان تا کمی به چالش کشیده بشید. البته به خاطر سوالات سخت این کتاب اصلا نا امید نشید. چون سوالات کنکور آسون تر از سوالات تالیفی این انتشارات هست.

به طور کلی کتب منتشر شده توسط انتشارات دیگه مثل قلم چی هم می تونه کمکتون کنه اما منابع کنکوری که در این مقاله آوردیم از پرطرفدارترین و بهترین منابع کنکور فیزیک تجربی به حساب میان.

فراموش نکنید که اول از همه روی خود کتب اصلی و درس های معلم تمرکز کنید. بعد از اون بیاید به سمت منابع کمک آموزشی.

امیدوارم که بتونید با تلاش و ممارست خودتون این غول بی شاخ ودم،یعنی کنکور، شکست بدید و در ادامه زندگیتون موفق باشید.

بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۳

درس فیزیک بعد از ریاضی مهم ترین درس کنکور ریاضی با ضریب ۹ و تعداد ۳۵ سوال است. با توجه به تعداد سوالات این درس و ضریب بالایی که دارد قطعا برای کسب رتبه خوب در گرو داشتن درصد بالا در این درس فیزیک میباشد.

دانش آموزان و داوطلبان کنکور بر اساس کیفیت آموزشی ، شرایط تحصیلی و حتی خصوصیات خانوادگی در سطوح مختلفی هستند. بنابراین باید مناسب ترین و بهترین منابع فیزیک کنکور مختص خودشان را استفاده کنند.

بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی را میتوانید در ادامه همراه با تحلیل مشاهده کنید:

بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی مخصوص داوطلبان ضعیف و متوسطبهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی مخصوص داوطلبان با سطح بالا
فیزیک پایه و سال به سال از انتشارات خیلی سبزفیزیک سال به سال از انتشارات نشر الگو
فیزیک پایه و سال به سال از انتشارات مهر و ماهفیزیک از انتشارات نرد بام خیلی سبز
فیزیک از انتشارات میکرو طبقه گاج

بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی مخصوص داوطلبان ضعیف و متوسط

نباید از عنوان ضعیف و متوسط بدتان بیاید بلکه باید واقعیت بپذیرید و تلاش کنید تا در کمترین زمان ممکن سطح خودتان را بالا ببرید. مطمعمن باشید اگر منابع بر خلاف سطح شما انتخاب شود فقط نتیجه عکس خواهد داشت.

فیزیک پایه و سال به سال از انتشارات خیلی سبز

در این کتاب که هم در حالت سال به سال و هم جامع و هم پایه منتشر شده است میتوانید درسنامه ای روان و ساده را با زبان صمیمی مطالعه کنید و در هر سطحی که باشید به سادگی فیزیک را یاد بگیرید.

در این کتاب تست های طبقه بندی شده از آسان به سخت طراحی شده است و حتی میتوانید در پایان هر فصل آزمون هم بدهید. پاسخنامه کتاب کامل و عالی است و بیشتر تمرکز روی یادگیری و درسنامه است تا تست زدن. این کتاب برای تمام دانش آموزان با سطح ضعیف و متوسط عالی است.

فیزیک پایه و سال به سال از انتشارات مهر و ماه

کتاب های مهر و ماه هم دقیقا مانند خیلی سبز تقسیم بندی مشابهی دارد تا تمام دانش آموزان حتی غیر کنکوری ها هم بتوانند از آن استفاده کنند.این کتاب هم بیشتر تمرکز را روی درسنامه برده است و برای یادگیری مناسب است تا تست زدن!

نسبت به کتاب های خیلی سبز از تست های سطح بالاتری برخوردار است اما درسنامه اش بیشتر است همچنین در این کتاب هم آزمون هایی همراه با پاسخنامه تشریحی در انتهای هر فصل قرار داده شده است.با توجه به نیازت نسبت به دریافت آموزش میتونی از این کتاب استفاده کنی.

فیزیک از انتشارات میکرو طبقه گاج

این کتاب قطعا به ضعیف ترین داوطلبان توصیه میشود. در این مجموعه درسنامه و تست های طبقه بندی از آسون به سخت قرار داده شده است و مناسب دانش آموزانی است که بسیار در درس فیزیک ضعیف هستند و وقت کافی برای آموزش مجدد از صفر دارند.

میتوانید کتاب های میکرو طبقه بندی شده گاج را بصورت جامع و سال به سال تهیه کنید.دانش آموزانی که سطح بالاتری دارند یا حداقل متوسط هستند کتاب های خیلی سبز برای آن ها انتخاب بهتری است تا بیش از حد زمان از دست ندهند.

بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی مخصوص داوطلبان با سطح بالا

کسانی که در سطح خوبی از فیزیک کنکور قرار گرفته اند بیشتر نیاز به تست زدن دارند تا آموزش و درسنامه چون خودشان روی مباحث مسلط شده اند. پس در این تقسیم بندی تمرکز ناشران بیشتر روی تست های بیشتر و قوی تر است تا ارائه درسنامه مفصل!

فیزیک سال به سال از انتشارات نشر الگو

کتاب های فیزیک نشر الگو بصورت سال به سال منتشر شده است و از تست هایی با سطح بالا در این کتاب استفاده شده است. تست های این کتاب خودشان دو سطحی هستند و میتوان در زمان مرور و جمع بندی تست های سطح ۲ را زد.

حتی تست هایی غیر مشابه تست های کنکور چند سال اخیر هم میشه در این کتاب داد بعلاوه اینکه در این کتاب تمرکزی روی درسنامه صورت نگرفته است و به همین دلیل کتاب فیزیک نشر الگو جز بهترین منابع فیزیک کنکور اما برای داوطلبان سطح بالا میباشد !

فیزیک از انتشارات نرد بام خیلی سبز

کتاب های نرد بام خیلی سبز بصورت سال به سال منتشر شده است و در هر سالی که باشید میتونید از این کتاب ها استفاده کنید. در این کتاب هم مانند انتشارات نشر الگو تمرکز روی تست های طبقه بندی شده است تا درسنامه!

پس میتونید در این کتاب تست های با سطح دشوار را تمرین کنید تا نسبت به سطح کنکور قوی تر شوید. قطعا کسانی که سطح ضعیفی دارند به هیچ عنوان نباید سراغ این منبع بیایند.

توجه

اگر سطح خوبی در فیزیک ندارید به هیچ عنوان تا اتمام یکی از کتاب هایی که در بخش اول گفته شد سراغ دو منبع بعدی نیایید و حتما با بالا رفتن سطحتان در فیزیک منابع سخت تر را انتخاب کنید.

بهترین منابع فیزیک کنکور ریاضی برای جمع بندی

اگر در دوران جمع بندی هستید و با هدف زدن تست های بیشتر و مرور سریع درسنامه دنبال چند منبع خوب میگردید میتونید یک یا دو تا از این منابع را مطالعه کنید دقت کنید در رابطه با سطح بندی منابع دقیقا توضیحات داده شده در این قسمت هم یکسان است.

  • جمع بندی فیزیک کنکور ریاضی خیلی سبز
  • جمع بندی فیزیک کنکور ریاضی مهر و ماه
  • فصل آزمون خیلی سبز
  • کتاب موج آزمون از نشر الگو
  • فیزیک لقمه مهر و ماه

در پایان

فیزیک درس شیرینی است که در حین داشتن مسائل مختلف محاسباتی نیاز با یادگیری مفهومی دارد. یکی از ویژگی های این درس از پایه دهم تا دوازدهم حالت مبحثی بودن آن است یعنی میتوان با بررسی بودجه بندی مباحث راحت تر پیش رفت یا روی فصل های مشخصی تمرکز کرد که تمام این ها نیاز به مشاوره حرفه ای و چیدن استراتژی دارد.

برای انتخاب بهترین منابع فیزیک کنکور و تعیین سطح اصولی میتوانید روی کنکور مشاور حساب کنید و همین الان با ما تماس بگیرید.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید