لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

همین حالا وقت مشاوره خود را رزرو کنید 👈

مشاوره کنکور دکتری

 ادامه تحصیل در ایران خصوصا در برخی از رشته میتواند بسیار حایز اهمیت باشد. برخی از رشته لازم است برای موفقیت به طور حتم تا دوره دکترا به تحصیل در آن پرداخت و از مشاوره دکتری استفاده کرد.

اما برخی از رشته ها هم هستند که نیازی نیست شما حتما دوره دکترای خود را به اتمام رسانید.

بستگی به این دارد که شما از تحصیل در دوره دکترا به دنبال چه هدفی می باشد. خوشبختانه در دوره امروزی تمامی رشته های دانشگاهی کشور پذیرای دوره دکترا هستند.

و اکثر کد رشته ها میتوانند مقطع تحصیلی خود را تا این دوره ادامه دهند. منتهی قبولی در این دوره و گذر از موانع این مقطع از تحصیل نیازمند مشاوره تحصیلی دکترا است. مشاوره در زمینه دکترا برای هر دانشجوی می تواند کارساز باشد چرا که این دوره و قبولی در آن آسان به دست نخواهد آمد.

اهمیت مشاوره تحصیلی دکتری

به مانند تمامی مقاطع تحصیلی دوره دکترا نیز نمیتواند بدون مشکل باشد. با این وجود که سطح آگاهی دانشجویان این دوره به مراتب خیلی بیشتر شده است اما بازهم مباحثی وجود دارد که که نیازمند است در مورد ان از یک مشاوره بسیار با تجربه بهره گرفت.

مشورت گرفتن در ه زمینه میتواند کارساز باشد چرا که از فردی قرار است کمک بگیریم که او در این زمینه خبره شده است و بهتر میتواند به حل مشکل ما کمک کند.

او با اندوخته هایی که دارد میتوان به مثابه یک نقشه راه برای ما عمل کند راهی که او تا آخر آن را دیده است و حال قرار است با رهنمودهایش نیز ما را به آخر راه برساند تا هدفمند حرکت کنیم .

موارد مورد توجه در مشاوره دکتری:

-نحوه انتخاب رشته و دانشگاه

بعد از اینکه محصل توانست با رتبه خود انتخاب دانشگاه نماید باید در این زمینه با یک مشاور به خوبی مشورت کند. مشاور از طریق آنالیز رتبه داوطلب به او یکسری گزینه جهت انتخاب دانشگاه در گرایش مورد نظر را خواهد داد.

تا بر این اساس محصل دعوت به مساحبه شود. دعوت به مساحبه از سمت هر دانشگاهی به راحتی اتفاق نمی افتد لبکه این مسله نیازمند توجه به یکسری اصول است که مشاور به خوبی از آن اگاه است.

-آمادگی دواطلب برای مصاحبه دکتری

اینکه یک دواطلب بتواند از پس مصاحبه یک دانشگاه بر بیاید اصلا کار سختی نیست کافی است او اطلاعاتی ذر زمینه نحوه مصاحبه و اتفاقاتی که قرار است در این جلسه بیفتد داشته باشد.

تمامی داطلبان انقدر خبره نیستند که شایط مصاحبه هر دانشگاه را بداند این اتفاق به راحتی از سمت مشاور میتواند انجام پذیرد و تمام چم خم ها به ارائه گردد.

-کمک به جمع آوری موارد قابل ارائه در مصاحبه دکتری

به خاطر داشته باشید که داشتن صرفا یک رتبه خوب نمیتواند بلیت قبولی شما در یک کد رشته دکترا باشد بلکه این مسئله نیازمند یکسری موارد است.

در مواردی بوده که خیلی ها با داشتن رتبه های تک رقمی از لیست ورود به این دوره حذف شده اند این امر به خاطر خالی بودن دست این گونه افراد در ورود به جلسه مصاحبه است.

مطلب پیشنهادی به شما : مشاوره کارشناسی ارشد

مشاور با راهنمایی های قبل آزمون دکتری به شما خواهد گفت چگونه و با در دست داشتن چه مواردی شما جلسه مصاحبه را به خوبی رد خواهید کرد.

-کمک به نحوه برنامه ریزی برای مطالعه و ارائه تز دکتری

یکی از مواردی که همواره باعث می شود محصلان دوره دکتری را با مشکل مواجه سازد نحوه برنامه ریزی هم زمان برای تز دکتری، مطالعه دروس هر ترم و آزمون جامع این مقطع است.

گذراندن هر کدام از این موارد نیازمند یک برنامه ریزی درست و حساب شده است تا بتوان به بهترین نحوه از این زمان در اختیار داشته این دوره بهره برد و در عرض 4 سال بتوان این مقطع را نیز با بهترین نمرات به اتمام رساند.

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید