لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

پرستاری بدون کنکور

رشته پرستاری یکی دیگر از رشته های پر طرفدار در میان کنکور های گروه تجربی می باشد. این رشته به لحاظ بازار کار و موقعیت شغلی خوبی که دارد مسلما طرفداری زیادی هم خواهد داشت. در نظر داشته باشید خیلی از داوطلبان گروه تجربی که علاقه زیادی به رشته پزشکی دارند اما متاسفانه رتبه خوبی برای تحصیل در آن کد رشته را به دست نمی اورند انتخاب رشته پرستاری به دلیل علاقه ای که به آن دارند یک کد رشته موفق و نزدیک به پزشکی است.
تحصیل در رشته پرستاری لزوما نیازمند دادن کنکور سراسری نیست بلکه شما میتوانید بدون ازمون و داشتن یکسری شرایط به تحصیل در این گرایش بپردازید.

شرایط ثبت نام سایر رشته های بدون کنکور سراسری و آزاد امکان ثبت نام در رشته های پیراپزشکی بدون شرکت در آزمون سراسری وجود ندارد ، اما راه دیگری وجو دارد تا شما بتوانید در آنها تحصیل کنید که پرستاری بدون کنکور یکی از این روش ها است.

به خاطر داشته باشید گرفتن پذیرش در این گرایش نیازمند اطلاعات صحیح در این زمینه است. مشورت در زمینه پرستاری راه قبولی را بر شما آسان خواهد کرد.

پرستاری بدون کنکور

شرایط عمومی پرستاری بدون کنکور

۱٫ دارندگان مدرک دیپلم رشته تجربی نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم ، مجاز به انتخاب رشته پرستاری بدون کنکور هستند.
۲٫ برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی یکی دیگر از شرایط عمومی پذیرش بدون کنکور پرستاری است.
۳٫ دواطلبین مذکر هم نباید مشکل در زمینه خدمت نظام وظیفه داشته باشند.
۴٫ کسب قبولی در جلسه محاسبه نیز مورد دیگری که است که بسیار حائز اهمیت است.

شرایط اختصاصی پرستاری بدون کنکور

۱٫ هنگام ثبت نام کنکور سراسری حداکثر ۲۵ سال برای داوطلب
۲٫ داشتن شرط معدل بالای ۱۵ مگر در برخی دانشگاه نیاز نباشد
۳٫ در برخی دانشگاه ممکن است شرایط بومی پذیری حاکم باشد
۴٫ پذیرفته شدگان رشته های پیراپزشکی بدون کنکور معمولا باید ۳ برابر طول مدت تحصیل خود کاروزی کنند
۵٫ آن دسته از افرادی که دانشجو هستند و یا جزو فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر می باشند ، مجاز به ثبت نام و شرکت در دوره های بدون آزمون رشته پرستاری نمی باشند.

مدارک لازم برای ثبت نام در رشته پرستاری بدون کنکور

پرستاری بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور پرستاری به صورت اینترنتی انجام می گیرد. ضمنا کلیه متقاضیان محترم می توانند جهت تکمیل روند ثبت نام بدون کنکور پرستاری و اطلاع از لیست شهر های پرستاری بدون کنکور از سراسر ایران می توان با شرکت کنکور مشاور جهت اطلاع از رشته های مختلف بدون آزمون تماس حاصل نمایید.

در زیر مدارک لازم جهت ثبت نام رشته پرستاری بدون کنکور نام برده شده است:

  1. ارائه اصل مدرک شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن. اگر شناسنامه داوطلب پذیرش دارای توضیحات باشد ضمیمه کردن توضیحات لازم است.
  2. اصل کارت ملی داوطلب و ارائه کپی پشت و روی کارت ملی.
  3. داوطلب پذیرش باید تقاضانامه کتبی مبنی بر تقاضای ثبت نام را به دانشگاه مربوطه ارائه دهد.
  4. گواهی مبنی بر بومی بودن و مقبولیت داوطلب طبق نظر شورایاری های شهر یا روستای مربوط به محل سکونت داوطلب که به تایید نظر کارشناسان بخش کمیته پذیرش رسیده باشد.
  5. ارائه شش قطعه عکس پرسنلی ۳*۴ پشت نویسی شده.
  6. ارائه اصل آخرین مدرک تحصیلی برای دانش آموختگان نظام جدید دیپلم و پیش دانشگاهی و برای دانش آموختگان نظام قدیم ارائه مدرک چهار ساله مبنی بر اخد مدرک دیپلم.

آیا امکان تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور وجود دارد؟

پرستاری بدون کنکور

برای پذیرش بدون کنکور در این رشته باید شرایط خاص داشت و هر کسی امکان پذیرش بدون آزمون را ندارد. یکی از رشته هایی که اکثر داوطلبان با انتخاب رشته تجربی برای قبولی در آن تلاش می کنند، رشته پرستاری می باشد.

رشته پرستاری از مجموعه رشته های علوم پزشکی – پیراپزشکی می باشد که دانشجویان این رشته نقش مراقبتی و بالینی از بیمار را عهده دار هستند.

رشته پرستاری دارای محبوبیت فراوانی بین رشته های تحصیلی می باشد که سبب شده برخی دانشگاه های کشور اقدام به پذیرش بدون کنکور این رشته تحصیلی کنند. پرستاری بدون کنکور در چند سال اخیر در دانشگاه ها ارائه می شود.

شرایط فارغ التحصیلی متقاضیان پذیرش رشته پرستاری بدون کنکور

  • به جز دانش آموختگان دوره فراگیر استعداد های درخشان که شهریه پرداخت می کنند، بقیه داشنجویان ملزم به انجام تعهد خود بر دانشگاه محل مبنی بر تعهد خدمت به مدت ۳ برابر مدت تحصیل خود می باشند.
  • پس از پایان تعهد خدمت، دانشجویان می توانند فارغ التحصیل شوند.

دانشگاه هایی که دانشجو ارشد پرستاری بدون کنکور جذب می کنند:

طبق سنوات گذشته هر کدام از دانشگاه ها که ظرفیت خالی برای پذیرش دانشجو در رشته پرستاری بدون کنکور داشته باشند به وزارت بهداشت اعلام می کنند و وزارت بهداشت از طریق ثبت نام آزمون اقدام به جذب دانشجویان استعداد های درخشان کرده و به مرکز مربوطه معرفی می کند.

ثبت نام پرستاری بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد:

بسیاری از دانشجویان این سوال برایشان به وجود می آید که آیا می توان در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور در رشته پرستاری مشغول به تحصیل شد؟

جواب این است: بله. ثبت نام آزمون وزارت بهداشت و درمان برای دانشجویانی که دارای شرایط استعداد های درخشان باشند این امکان وجود دارد.

شرایط دانشجویان استعداد درخشان برای ثبت نام در کارشناسی ارشد پرستاری بدون کنکور

پرستاری بدون کنکور

اولین شرط برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، امتیازی است که دانشگاه محل تحصیل دانشجو به وزارت بهداشت اعلام می کند و وزارت بهداشت طبق آمار دریافتی از دانشگاه های محل تحصیل دانشجویان به تعداد ظرفیت موجود از دانشجویانی که دارای بالا ترین امتیاز هستند دانشجو می پذیرد.

نکته دیگر این است که دانشجویان دانشگاهی که اقدام به جذب می کنند،  اگر متقاضی ثبت نام باشند در اولویت قرار دارند، حتی اگر امتیاز پایین تری نسبت به دانشجویان دیگر داشته باشند.

اگر امتیاز ۲ نفر برای پذیرش برابر باشد، داشنجویی که دارای معدل بالا تر است در اولویت قرار خواهد گرفت.

کدام دانشگاه ها رشته پرستاری بدون کنکور را ارائه می دهند؟

دانشگاه های علوم پزشکی روزانه رشته پرستاری را ارائه می دهند و در سال قبل دانشگاه علوم پزشکی تبریز، لرستان، بندر عباس، کرمان، ایرانشهر، بم، زاهدان و تعدادی دیگر از دانشگاه ها این رشته ها را ارائه داده بودند که البته در سال ۱۴۰۱ ممکن است دانشگاه های ارائه دهنده متفاوت باشند.

باید توجه داشته باشید که در سال های گذشته دانشگاه های آزاد این رشته را ارائه نمی دهند.

ضمنا میزان شهریه رشته پرستاری بدون کنکور در هر یک از دانشگاه ها متفاوت می باشد.

تماس با کنکور مشاور

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید