لوگو کنکور مشاور
لوگو کنکور مشاور

هزینه و شهریه دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور در سال ۱۴۰۲

هزینه و شهریه دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

رشته های دانشگاه علمی کاربردی در ۴ گروه تقسیم بندی میشود و علاقه مندان با توجه به علاقه و آینده شغلی میتوانند یکی از ۴ گروه ارائه شده برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کنند.در ادامه هر ۴ گروه رشته را برای شما بررسی میکنیم با ما تا پایان همراه باشید.

-گروه آموزشی صنعت

این گروه همانطور که از اسمش مشخص است مربوط میشود به رشته های صنعتی و عموما مهندسی مانند رشته هایی همچون مهندسی فناوری آسانسور و پله برقی ،مهندسی فناوری امنیت و سایبری ،مهندسی فناوری محیط زیست ،مهندسی بهره برداری راه آهن، مهندسی فناوری هوانوردی که دانشگاه های مختلف ارائه میشود و شما برای ورود به رشته های مهندسی از قبیل رشته های گفته شده نیاز است تا از گروه صنعت انتخاب های خود را انجام دهید.

-گروه آموزشی کشاورزی

رشته های این گروه مربوط میشوند به کشاورزی و شاخه های مختلف آن مانند مهندسی فناوری جنگل داری، مهندسی فناوری دامپروری ،مهندسی فناوری آبیاری یا مهندسی شیلات. علاقه مندان به رشته های نام برده شده و دیگر رشته های این گروه آموزشی حتما باید در زمان انتخاب رشته از این زیر گروه انتخاب رشته را انجام دهند.

-گروه آموزشی مدیریت و خدمات اجتماعی

رشته های این بخش مربوط به مددکاری اجتماعی ،انواع مدیریت ها ،انواع حسابداری ها ،رشته های مربوط به ترتبیت بدنی ،امور گمرکی میشود که البته بیشترین حجم کد رشته های ارائه شده مربوط به همین گروه است و طبیعتا بیشترین علاقه مند هم این گروه به خود اختصاص داده است.دلیل این موضوع هم کاملا مشخص است چرا که این رشته ها نسبت به آینده شغلی جنبه عمومی تری دارند.

-گروه آموزشی فرهنگ و هنر

در این گروه آموزشی شما میتوانید در رشته هایی همچون کارشناسی حرفه ای چاپ، آشپزی ،صنایع دستی ،خوشنویسی ،انیمیشن ،موسیقی ،گریم تحصیل کنید.این گروه هم به دلیل کاربردی بودن رشته ها علاقه مندان زیادی دارد و از امتیازات دانشگاه علمی کاربردی است که میتوان بطور خیلی تخصصی در رشته مورد علاقه مشغول به تحصیل شد.

سعی کردیم پر طرفدار ترین رشته های هر گروه آموزشی را برایتان توضیح دهیم اما اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارد یا قصد انتخاب رشته در دانشگاه علمی کاربردی دارید و نمیدانید علاقه مندی شما در کدام زیر گروه آموزشی قرار میگیرد میتوانید همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید و در لحظه با مشاور متخصص انتخاب رشته علمی کاربردی صحبت کنید.

آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی

سازمان سنجش وظیفه انتشار دفترچه های انتخاب رشته را بر عهده دارد و معمولا تمام دانشگاه ها در یک دفترچه انتخاب رشته قرار میگیرد و داوطلبین میتوانند بر اساس آن انتخاب رشته خود را از جنس های مختلف دانشگاهی انجام دهند.

در رابطه  با دانشگاه علمی کاربردی قضیه کمی متفاوت است چون دانشگاه های علمی کاربردی بطور مجزا دفترچه انتخاب رشته منتشر میکنند.

زمان انتخاب رشته دانشگاه های علمی کاربردی مانند دیگر دانشگاه ها است و برای ورودی مهر ماه نیاز است تا داوطلب در نیمه مرداد ماه انتخاب رشته را انجام دهد و داوطلبین ورودی بهمن ماه از طریق سایت سنجش در فاصله بین آبان تا آذر ماه انتخاب رشته را باید به اتمام برسانند و رسید انتخاب رشته را از سایت سنجش دریافت کنید.

معمولا زمان انتخاب رشته ها یک هفته است و تا ۱۰ روز امکان تمدید دارد و نیاز است شما حتما در این مدت از طریق سامانه انتخاب رشته سازمان سنجش بعد از خرید کارت اعتباری انتخاب رشته اقدام کنید تا نتایج نهایی در نیمه دوم شهریورماه اعلام شود.بعد از اعلام نتایج نهایی باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرد و طبق سنوات اخیر مدارک درخواستی را بارگذاری کرد و بعد از آن طبق اطلاعیه های دانشگاه جهت ثبت نام نهایی به دانشگاه قبولی مراجعه کرد.

توجه داشته باشید در صورتی که از زمان های اعلامی عبور کنیم به دلیل سیستمی  بودن سامانه سنجش و پذیرش سازمان سنجش و خود دانشگاه علمی کاربردی دیگر امکان ثبت نام به هیچ عنوان وجود ندارد و هیچ دانشگاهی اجازه ثبت نام حضوری خارج از سیستم سنجش اعلام شده را نخواهد داشت!

پذیرش دانشگاه های علمی کاربردی بدون کنکور

دانشگاه های علمی کاربردی بر اساس زیر گروه های آموزشی که بطور کامل توضیح دادیم در دو مقطع دانشجو می پذیرند.نحوه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی شما و در واقع همان معدل کل و کتبی است و هیچگونه عامل موثر دیگری در پذیرش تاثیر ندارد.

قاعدتا اگر شما و رقبایتان یک دانشگاه و یک رشته را انتخاب کرده باشید بر اساس ظرفیت اعلام شده بر اساس معدل گزینش صورت خواهد گرفت.

-پذیرش دوره کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبینی که مدرک دانشگاهی ندارند و فارغ التحصیل دیپلم هستند یا با وجود مدرک دانشگاهی قصد دارند تا در رشته ای بخصوص از ابتدا تحصیل کنند میتوانند در این مقطع تحصیلی وارد شوند و بدون کنکور ادامه تحصیل دهند.

-پذیرش دوره کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

دوره کارشناسی مربوط به افرادی میشود که دارای مدرک کاردانی هستند.اینکه شما در دانشگاه علمی کاربردی مدرک کاردانی دریافت کرده اید یا در دانشگاه دیگر فرقی نمیکند.میتوانید برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه علمی کاربردی شوید.

نکته ای قابل توجه در رابطه با دانشگاه های بدون کنکور علمی کاربردی وجود دارد و آن این است که دانشگاه علمی کاربردی فقط در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو میپذیرد و در مقاطع بالاتر در حال حاضر مجوزی برای پذیرش دانشجو ندارد.شما میتوانید برای اطلاع از آدرس واحد های دانشگاه علمی کاربردی و شماره های تماس آن ها همین الان با آکادمی کنکور مشاور تماس بگیرید.

هزینه و شهریه دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور سال ۱۴۰۲ به همراه لیست رشته ها و شرایط پذیرش دانشگاه علمی کاربردی توسط کنکور مشاور در مقاله بررسی شده است. با ما همراه باشید.

دانشگاه علمی کاربردی با هدف ارتقا سطح علمی کارمندان دولت تاسیس شد.با نگاهی به رشته هایی که در دانشگاه های علمی کاربردی تدریس میشود متوجه خواهید شد که با رشته های تحصیلی دیگر دانشگاه ها تفاوت دارد.

هدف در این دانشگاه این بوده است تا کارمندانی که دارای مدرک تحصیلی نیستند و در شغلی مشغول هستند بتوانند مدرک آکادمیک مربوط به رشته شغلی خود را بدست آورند.با گذشت زمان این دانشگاه طرفداران بیشتری پیدا کرد و افرادی که حتی کارمند دولت نبودند وارد دانشگاه علمی کاربردی شدند تا دقیقا با جزئیات بیشتری وارد رشته تحصیلی مورد علاقه شان شوند.

اگر نگاهی به دفترچه راهنمای دانشگاه علمی کاربردی بیاندازید متوجه میشوید در ستون اول کد رشته های ارائه شده نام نهادی خاص درج شده است.برای مثال نام شهرداری یا مترو یا حتی نام بانک مشخصی را میبینید.

معنای این نام گذاری این است که آن واحد دانشگاهی زیر مجموعه آن واحد شغلی است و معمولا دانشجویان آن واحد را کارمندان آن واحد یا علاقه مندان حضور در آن سازمان تشکیل میدهند البته شما بعنوان سهمیه آزاد هیچگونه محدودیتی برای انتخاب واحد دانشگاهی نخواهید داشت.

هزینه و شهریه دانشگاه های علمی کاربردی در سال ۱۴۰۲ با کمی تغیرات نسبت به سال ۱۴۰۰ با وجود تورم طبق سنوات گذشته افزایش پیدا کرده است اما همچنان این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه های بدون کنکور کشور هزینه های به صرفه ای برای تحصیل دارد.

اگر دانشگاه آزاد بطور میانگین ۲ میلیون تومان برای هر ترم از دانشجویان شهریه بگیرد دانشگاه علمی کاربردی حدود ۱ میلیون تومان هزینه برای هر ترم دریافت میکند و میتوان گفت از نظر هزینه دانشگاه مقرون به صرفه ای است.

همچنین شما میتوانید بابت هزینه و شهریه دانشگاه علمی کاربردی از دانشگاه وام دانشجویی دریافت کنید و با کارمزد پایین و اقساط مناسب باز پرداخت وام را انجام دهید.هزینه پایین دلیل موجهی دارد چون دانشگاه های علمی کاربردی از نظر کیفیت آموزشی همچنین فضای آموزشی نسبت به دیگر دانشگاه ها از سطح پایین تری برخوردار هستند همچنین از نظر اعتبار مدرکی نیز در پایین ترین جای جدول قرار گرفته اند.

در رابطه  با اینکه این دانشگاه بیشت برای چه افرادی مناسب است در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داد.همچنین شما میتوانید برای مشاوره هزینه و شهریه دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور در سال ۱۴۰۲ با مشاوران کنکور مشاور تماس بگیرید.

 دفترچه راهنمای دانشگاه های بدون کنکور علمی کاربردی

دفترچه راهنمای دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی را میتوانید براحتی از طریق سایت سنجش دریافت کنید.برای اینکار کافیست در زمان انتخاب رشته از طریق اطلاعیه های انتخاب رشته دفترچه را دریافت کنید یا با مراجعه به قست دانشگاه جامع علمی کاربردی که سمت راست سایت در قسمت بالا قرار دارد دفترچه انتخاب رشته را مشاهده کنید.

شما برای انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی با دو دفترچه مواجه خواهید شد اول دفترچه دوره کاردانی دانشگاه علمی کاربردی و دوم دفترچه دوره کارشناسی دانشگاه بدون کنکور علمی کاربردی که با توجه به شرایط و نحوه انتخاب یکی را دریافت میکنید.

حتما در زمان مطالعه دفترچه به واحد ها و آدرس های دانشگاه های مورد نظر توجه داشته باشید همچنین در توضیحات مربوط به دانشگاه که معمولا در ستون آخر نوشته میشه به محل برگزاری کلاس ها و ساعت آن ها دقت کنید تا بر خلاف برنامه های شما نباشد چون بعد از قبولی به هیچ عنوان امکان تغیر دانشگاه وجود ندارد جز با انصراف!

برای انتخاب رشته و دریافت دفترچه انتخاب رشته لازم است هزینه کارت اعتباری انتخاب رشته را از طریق سایت سنجش پرداخت کنید و بعد از آن مجاز خواهید بود تا انتخاب رشته را انجام دهید.

همانطور که قبلا هم گفته شد بعد از اتمام انتخاب رشته و گذراندن تمام مراحل بایذ از سایت رسید نهایی انتخاب رشته یا همان کد رهگیری دریافت شود در این صورت تمام مراحل با موفقیت انجام شده است.همچنین شما بعد از پایان انتخاب رشته حداقل به تعداد ۵ بار میتوانید ویرایش انجام دهید.

نکته ای دیگر در رابطه به علاقه مندان به دانشگاه علمی کاربردی باید ذکر کرد و آن این است که دانشگاه علمی کاربردی به دلیل پایین بودن اعتبار مدرک تحصیلی نسبت به بقیه جنس های دانشگاهی بیشتر برای افرادی مناسب است که به دلیل شاغل بودن نمیتوانند در طول هفته در دانشگاه حاضر شوند چون کلاس های دانشگاه علمی کاربردی معمولا عصر ها و آخر هفته برگزار میشود.

از طرفی اگر درس خواندن برایتان سخت است و در واقع فقط به دنبال گرفتن مدرک دانشگاهی هستید قطعا دانشگاه علمی کاربردی بسیار برای شما مناسب خواهد بود.

پس با داشتن مدرک دانشگاه علمی کاربردی احتمال استخدام در مراکز مهم و تخصصی کمتر میشود و همچنین برای ادامه تحصیل و بورسیه خارج از کشور مدرک دانشگاه علمی کاربردی سابقه خوبی برای شما محسوب نمیشود.

سعی کردیم تمام نکات و جزئیات را درباره دانشگاه علمی کاربردی برایتان توضیح دهیم اما همچنان آماده هستیم تا در صورت وجود هر سوالی درباره دانشگاه علمی کاربردی بصورت حضوری و تلفنی به شما عزیزان مشاوره دهیم.برای مشاوره کافیست همین الان با کنکور مشاور تماس بگیرید و در کم ترین  زمان با مشاور متخصص دانشگاه های علمی کاربردی صحبت کنید.

مشاوره بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

آخرین اخبار در کانال ایتا کنکور مشاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات کنکور مشاور

آخرین مقالات کنکور مشاور

برای تماس با مشاور کلیک کنید